Markó Zoltántól, az MG hazai márkaigazgatójától megtudhattuk, hogy a ZS modellhez kell a legkevesebb zsé, hiszen ez a márka belépő modellje, 6 399 000 forintos alapárral
Az MG kapcsán a legtöbbeknek egy klasszikusan brit, kétüléses, nyitott autó jut eszébe, a hazai piacon azonban csak az ezredforduló környékén, átemblémázott Rover modellekkel volt jelen a márka. Most viszont visszatér, teljesen új, már a kínai SAIC szárnyai alatt fejlesztett modellekkel. A hazai forgalmazó, a Duna Autó által alapított MG Motors és márka közép-kelet európai, hazánkba került regionális központja, valamint az első három, a magyar piacon megjelenő modell a múlt hétvégi AMTS-en debütált. Mutatjuk őket és a nem kevéssé ambiciózus terveiket.
Alapáron 17 colos alufelniket kap a ZS is
A tervek valóban nagyratörők: nem kevesebb, mint 3%-os piaci részesedést céloz hazánkban a márka, ez 120 ezres piaci volumen mellett 3600 példányos értékesítést jelent, összevetésül a Hyundai rendelkezik jelenleg 3,7%-ossal, az Audi 2,6, a Volvo 2,4%-ossal, míg a Renault és a Fiat is 2% alatt van már. Az MG fő ütőkártyája a ZS (ejtsd: zées) lesz, ami a piac legnépszerűbb szegmensébe, a B-SUV/crossover mezőnybe igazol, lényegében egy Suzuki Vitara konkurens. 4,32 méteres hosszával egy hajszálnyit nyurgább a Vitaránál, 448 literes alapméterű csomagterével közel ötödével öblösebbet ad. Ez a modell 2017-ben debütált, de 2020-ban már frissült. Mint azt Markó Zoltántól, az MG magyarországi márkaigazgatójától hallhattuk, az MG legfőbb ütőkártyája lesz, hogy a konkurensek alatti árral kínál jobb jellemzőket. A méreteken túl ez a ZS esetén leginkább abban köszön vissza, hogy esetében még elérhető, a hazai vevők által kedvelt szívó benzinmotor, míg a forgalmazó által konkurensként megnevezett Suzuki Vitra, Hyundai Kona és Renault Captur esetén már nagyon rég nem.
A Suzuki Vitaránál kívül-belül nagyobb a belépő ZS is
A ZS belépő motorja 1,5 literes, VTi.Tech fantázianevéből kiolvashatóan változó szelepvezérlésű, négyhengeres, 16 szelepes benzines. 106 lóerővel és 141 Nm nyomatékkal, 5 fokozatú kézi váltóval és teljesen korrekt, 10,9 másodperces 100-as sprinttel. Ezt 6,399 millió forinttól kaphatjuk meg, bőségesnek mondható alapellátmánnyal, sok más mellett 10,1 colos, telefontükrözős érintőképernyővel, 17 colos alufelnikkel, 6 légzsákkal, LED fényszórókkal, távirányítós központi zárral és elektromos ablakokkal, sebességkorlátozásra is képes, de nem távolságtartós tempomattal. Ha már Vitara párhuzam, messze nem biztos, hogy a GL alapverziójával 6 240 000 forinttól, a középső GL+ szinttel 6 680 000 forinttól, izmosabb, lágy hibrid hajtáslánccal elérhető, távolságtartós tempomatot és második felszereltségével holttérfigyelőt is adó Vitara ellenében kellően ütős tud lenni a ZS, ami 1,0 literes, 111 lóerős, 160 Nm nyomatékú, háromhengeres, de persze turbós motorjával és esetében mindenképp az erősebb, Luxury szinttel (már kulcs-nélküli nyitás-indítással és elektromos rögzítőfékkel, valamint nyitható panoráma tetővel is) szerelve 7 699 000 forinttól kapható. Az 1,0 literes motorhoz már mindenképp 6 fokozatú kézi váltó jár, de 500 ezer forintos felárral (8,299 millió forinttól) 6 fokozatú automatával is kapható. Automataként nyilván jóval olcsóbb, mint a kuplungmentesen már csak hibridként elérhető Vitara, ám fogyasztási értékeivel semmiképp sem lesz jobb.
Kétféle akkumulátorral kapható a ZS EV, már a kisebbik is 50 kWh kapacitású, 320 kilométeres hatótávot adó
Van viszont a ZS-ből olyan verzió, ami abszolút nem fogyaszt benzint - dízel a márkától egészében sem várható. A kezdeti kínálatban azonban rögtön itt a ZS EV, ami kevéssé meglepő módon a ZS emissziómentes, elektromos verziója. Vele alapvetően egyező méretekkel (fél centivel jelentősebb magassággal), alapáron is egy bruttó 51,1, nettó 49,6 kWh kapacitású, a tengelyek közé, a padlóba épített lítium-ion akkumulátorral, 130 kW-os (176,8 lóerős), 280 Nm nyomatékú villanymotorral, ami 3,6 másodperc alatt képes 50, 8,6 másodperc alatt 100 km/órára gyorsítani. Már ez az akkumulátor is 320 kilométeres WLTP hatótávot ígér, de egy nagyobb, 72 kWh-s akku is elérhető, ami kapacitásával és 440 kilométeres hatótávjával is elég egyedivé teszi a ZS EV-t. Az utas- és a csomagtér helykínálatán alig csorbít az elektromos üzem, a csomagtér itt is 448 literes alapméretű, bővített kapacitása valamivel szerényebb, de még mindig 1166 liter.
A ZS EV műszerfala: messze nem prémium, de itt a műszerblokk már 7 colos digitális, a középső érintőképernyő 10,1 colos, az online kapcsolattal a töltés időzíthető, az autó több egyéb funkciója is vezérelhető applikációból
Gazdagabbik felszereltségével a villanyautó "eco bőr" kárpitozást kap, nem sok állatot nyúzhattak meg érte
A ZS csomagtere hajtásmódtól függetlenül 448 literes alapméretű
A gyári adatok szerint a nagyobb kapacitású akkumulátor alig dobja meg az 1,57 tonnás saját tömeget, az alapárat viszont jelentősen. A 11,999 millió forintos alapverzióhoz mérten 2,6 millió forint a nagyobb akkumulátor felára, míg a gazdagabb (Luxury) felszereltségé 2,7 millió. A villanyautók körében a 11,9 milliós belépő ár 320 kilométeres hatótávval és a sima ZS-énél gazdagabb (sok más mellett távolságtartós tempomatot, tolatókamerát, navigációt, kulcs nélküli nyitást-indítást is tartalmazó) ellátmánnyal már érezhetően kedvezőbb a konkurenciáénál, hiszen az 50 kWh-s akkuval szerelt konkurensek (pl Opel Mokka-e, Peugeot e-2008) milliókkal drágábbak.
A jelenlegi csúcsmodell a 14,699 millió forintos, 4,57 méter hosszú, 258 lóerő rendszerteljesítményű EHS plug-in hybrid
Ugyanakkor már most sem csak a ZS-ről szól az MG palettája, hiszen itt az EHS, ami kb 25 centivel hosszabb, 4,57 méteres SUV-t jelent, plug-in hybrid hajtáslánccal. Benzinmotorja 1,5 literes, turbós és közvetlen befecskendezésű (T GDI), nincs túlhegyezve, hiszen csak 122 lóerős, ugyanakkor 260 Nm nyomatékot ad, a villanymotorral elért kombinált teljesítmény viszont már 258 lóerő, s kiolvasható, hogy csupán elektromos üzemben is korrekt teljesítményt tud, nem mellesleg a 16,6 kWh kapacitású akkumulátorral 52 km a WLTP szerinti az elektromos hatótáv (nyilván azért csak annyi, mert sosem engedi az autó teljesen lemerülni a telepet). A 100 km-re vetített kombinált fogyasztási érték 1,8 l/100 km, ám aki szorgalmasan töltögeti, nyilván sokat járhat el benzinégetés nélkül, azzal pedig sok száz kilométeres hatótávot tud a plug-in hybrid SUV mezőnyben ugyancsak kedvező, 14 699 000 forintos alapárú MG EHS, hiszen a Ford Kuga, az Opel Grandland vagy a Citroën C5 Aircross PHEV verziója egyaránt 16 millió forint felett startol már.
Európai dizájnt kaptak az MG-k, az első találkozás szerint valóban van potenciál a márkában. Az EHS utasterével és felszereltségével is érezhetően többet ad a ZS-nél
A kínálatnak persze még itt sincs vége, hiszen az EHS-sel azonos méretekkel érkezik a HS is, benzinmotorral, kézi- és automata váltóval, de jön az MG5 is, ami nem csak a márka, a világ első teljesen elektromos kombi modellje lesz, a praktikum, a kényelem és a fenntarthatóság ötvözetével. Ahogyan a kínálat is széles, úgy a forgalmazó sem aprózza el a dolgokat: őszre már 15 hazai kereskedésben fogják kínálni az MG-ket, ráadásul addigra az első (mostantól rendelhető) ügyfélautók is befutnak, tesztvezetésre regisztrálni már most lehet, de arra még nekünk sem volt módunk. Az első tapintási próba nagyjából a néhány évvel ezelőtti ázsiai modellek színvonalát tükrözi vissza, ami nem meglepő: ma már az MG is ázsiai kézben van. Ennek megfelelően még egy komoly ütőkártyát bedobnak: 7 év/150 000 a garancia, már amennyiben valaki tartja az 1 év/24 000 kilométeres, amúgy teljesen józan szervizperiódust.
Nagyon szép lány 🙂
…. ja, hogy van ott autó is? Szóval szerintem nem sok sót fog megenni. Hiába írják rá, hogy MG, ez egy kínai autó. A Suzuki már csak a 30 éves múltjával és a kiterjedt szervizhálózatával is előnyben van. Azt sem találom előnynek, hogy van hozzá szívó benzines. Ezekkel mostanában általában az a tapasztalat, hogy nagyon nem mennek, ellenben sokat fogyasztanak. Kíváncsi leszek majd egy tesztre, amikor már vezették is. A többi meg eleve drága.
Na de a lány tényleg szép 🙂
A 90-es években kiröhögtük ha jól emlékszem a Hyundai Pony-t.
Ők is kezdték valahol.