Új versenytárs – Mercedes-Benz GLE Coupé teszt

Mercedes-Benz GLE Coupé 450 AMG teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Felkötheti a gatyát a BMW X6, ugyanis sokéves egyeduralkodása után megérkezett az első számú kihívója, a Mercedes-Benz GLE Coupé.


Megérkezett. 2008-ban a BMW olyan autót kotyvasztott, amivel sokáig nem tudtak mit kezdeni a versenytársak. A kupéformát és a SUV-ot összemosva megszületett a SAC-nak (Sports Activity Coupé) hívott kategória, amely lényegében egy kupés hátsóval rendelkező szabadidő-autó. A két német rivális, az Audi és a Mercedes érthetetlen módon sokáig várt a saját X6-osukkal, talán nem láttak benne elég piaci potenciált. A stuttgartiak mindenesetre hamarabb léptek, és az idei évtől próbálnak piacot rabolni a bajoroktól.


Átnevezték. Ahogy arról már korábban beszámoltunk a Mercedes jelentősen felkavarta a típusok elnevezését. A GLE a korábbi ML sorozat helyébe lép és a klasszikus SUV forma mellett a Coupé is megjelent a kínálatban. Ha már átnevezés, akkor tegyük tisztába azt is, hogy a motorok jelölésénél a dízeleket immár nem CDI-ként említik, szimplán csak egy "d" jelzést kapnak. A GLE Coupénál a belépőt a 350 d jelenti, tesztautónk szintén egy belépőmodell volt. A Mercedes-AMG belépőmodellje, melyet a Mercedes-Benz GLE Coupé 450 AMG néven kínálnak.
Versenytárs. Több szempontból is. Egyrészt a piacon az eddigi egyeduralkodó X6-os versenytársa, másrészt pedig a sajátunk. Ezt természetesen nem úgy kell érteni, hogy nekünk kell versenyezni ellene, hanem úgy, hogy már-már versenyezhetünk is vele. Az orrában lévő 3,0 literes V6-os turbós benzines 367 lóerőt és 520 Nm-t produkál. Utóbbi 1800-4000 1/perc fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre. Mindez arra elegendő, hogy a 2,2 tonnás tömeget 5,7 másodperc alatt gyorsítsa 100 km/órára. Igaz, hogy a menetdinamika nem nevezhető versenyautósnak, az AMG sport kipufogórendszerből viszont olyan hangok törnek elő váltásnál és gázelvételnél, mint egy rali- vagy pályaautóból.
Hirdetés

Más, mint a többi. Ez már első ránézésre is feltűnik, ami egy AMG sportcsomagnál nem is csoda. Masszív első hűtőmaszk, hatalmas Merci csillaggal, alatta sportos lökhárító. Fekete színre fényezett külső visszapillantók, 21 colos felnik, hátul szintén sportos lökhárító, alul ügyesen négynek álcázott dupla kipufogóval. Belül talán még inkább érezhető a sportosság. Vaskos oldaltartású bőrülések, perforált bőrrel borított, alul egyenesen csapott sportkormány, alupedálok és kontrasztos, piros varrás árulkodik az AMG felszereltségről.

Magas és alacsony. A külső mellett az utastér is az átlag SUV-okhoz képest valamelyest magasabban helyezkedik el. Elsőre meg kellett küzdeni a be-, pontosabban felszállással, aztán rájöttem, hogy érdemesebb a feláras küszöböket is használni. A kiszállásnál ugyanez az eljárás követendő, egyébként fennakadunk az ülőlap vaskos oldaltartásán. Ha nincs küszöb, akkor lényegében ki kell ugrani a kocsiból, ugyanis 180 centis magasságom ellenére sem éri a földet a lábam, amikor oldalra kifordulok az ülésből kiszállás előtt. Sok kategóriatárshoz mérve most éreztem először azt, hogy valóban magasan ülök. Ez belülről is jól érzékelhető, valóban távol vagyunk az aszfalttól. Magas üléspozíciója ellenére mégis alacsonynak hat, már ami a belteret illeti. A kis szögben megdöntött szélvédő fura, olyan, mintha egy lőrésen kellene szemlélni a külső környezetet. A középső visszapillantó alatt pedig valóban minimális a kilátás, emiatt sokat ki is tud takarni az útból, a fejünket lényegében be kell dugni alá, hogy normálisan kilássunk.

A csend beszél tovább. Ha már agyonrémisztgettük a kipufogódurrogásokkal a gyalogosokat, és kiéltük magunkat a Sport+ módban, akkor visszatekerhetünk comfortba. A légrugózás visszalágyul, a hasmagasság 15 mm-rel megemelkedik, a kormány puhábbá, a váltások lágyabbá válnak. És csak suhanunk csendesen. Autópályán 130 km/óránál átlag feletti a zajszigetelés. Egy ekkora méretű karosszéria már komoly áramlásokat generál, amely hang formájában jelenik meg odabent. A GLE Coupé viszont fülre az eddigi legcsendesebbnek bizonyult a kategóriájában, igaz az új Audi Q7-et még nem próbáltuk tempósabb körülmények között.

X6 vagy GLE? Ha kupésított SUV-ot szeretnénk, akkor jelenleg ezek közül választhatunk. Az Audi Q6 is megérkezhet hamarosan, amíg viszont nincs piacon, addig nem érdemes róla beszélni. Sportosság vagy kényelem? Így is feltehetném a kérdést. Talán így közelebb kerülünk ahhoz, hogy melyiket válasszuk. A nemrégiben M csúcsverziójával próbált BMW X6-nak valóban sportosabb a karakterisztikája, és már az alapmodell megjelenése is némileg sportosabb. Aki viszont a komfortos utazás híve, és nem vágyik időnként egy kis csapatásra, neki jobb lehet a Mercedes GLE. Egyébként mindkét autó nagyszerű, akárcsak az áruk, a differencia viszont nem olyan radikális köztük. Az esze helyett döntsön mindenki a szíve alapján. Biztos, hogy egy nagyszerű és élvezhető autó fogja kiszolgálni.
Értékelés
Pozitív
Csendes beltér, durrogó kipufogó, könnyű, precíz kormányzás, sávtartó automatika
Negatív
Magas csomagtérküszöb, magas fogyasztás, küszöb hiányában nehéz ki- és beszállás
Árak
Tesztmodell alapára
23 858 170 Ft (2015.09.28.)
Tesztautó ára
28 930 000 Ft (2015.09.28.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2993 cm3
Teljesítmény:
270 kW (367 LE) 5500-6000 1/min-nél
Nyomaték:
520 Nm 1800– 4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,7 s
Végsebesség:
248 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
11,7 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4900 mm
Szélesség:
2003 mm
Magasság:
1700 mm
Saját tömeg:
2220 kg
Össztömeg:
2880 kg
Terhelhetőség:
660 kg
Tengelytáv:
2915 mm
Karosszéria-kivitel:
kupé szabadidőautó
Csomagtér:
650-1720 l
Belső szélesség elöl:
1540 mm
Belső szélesség hátul:
1524 mm
Belmagasság elöl:
950-1020 mm
Belmagasság hátul:
960 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
230 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Motor és váltó
Motor:
benzin üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
2993 cm3
Hengerek/szelepek száma:
6/24
Sebességváltó:
9 fokozatú automata
Nyomaték:
520 Nm 1800– 4000 1/min-nél
Teljesítmény:
270 kW (367 LE) 5500-6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
248 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,7 s
CO2-kibocsátás:
209 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
11,7 l/100km
Fogyasztás a használónál:
13,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
54 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
65 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 12:47
    Permalink

    Mivel minden Jurassic Park filmé az így nem meglepő hogy a mostanié is … az első ML merci még kis em jött de a filmben már szerepelt . Egyébként nem ilyent mert az egy igazi AMG ” v8 biturbó 7 gangos duplakuplungos váltó ” volt … ez meg csak egy AMG verzió ami annyiban merül ki hogy a széria v6-os motorra írtak egy új szoftvert ettől kemény 34 lóerővel erősebb mint a széria 400-as kivitel és megkapta az AMG futóművét meg pár műanyag kiegészítőt + power szelepes kipufogó .

  • 2017.10.28. at 12:47
    Permalink

    Nekem tetszik az x5 meg az x6is. Ez annak lesz jó, akinek szintén mindig is tetszett az x6, viszont sose vette meg, mert a csillag felé húzott a szíve. Hát most itt az alternatíva. Bár ez szerintem is egy elég pofátlan copy pasta külsőre. 🙂

  • 2017.10.28. at 12:47
    Permalink

    Ez a “jó” a tesztekben…A nyomtatott folyóiratokban pont az ellenkezőjét írják, mint itt: a BMW X6 a kényelmesebb, a Merci pedig a keményebb, sportosabb a komfort rovására…

  • 2017.10.28. at 12:47
    Permalink

    Ilyet hajt Bryce Dallas Howard a Jurassic World-ben. Bár az egész film tele van Mercikkel, szóval valószínűleg a gyár volt a film egyik fő szponzora.

  • 2017.10.28. at 12:47
    Permalink

    Elégé frusztráló lehet számodra hogy csak kipróbálni tudod majd és nem megvenni … 😀
    A nylon zokni húzd fel te mikor legközelebb leugrasz a helyi trafóbárba felszedni az aktuális új pasidat … 😀

  • 2017.10.28. at 12:47
    Permalink

    Múlt héten láttam egyet élőben (lehet, hogy ezt?) az Erzsébet híd környékén. Először csak néztem, hogy ez egy Merci, de összességében jól nézett ki.

  • 2017.10.28. at 12:47
    Permalink

    Azért csak úgy halkan megjegyezném hogy majdnem 29 millióért nincs benne ülésszellőztetés 😀 😀 😀 vajon melyik agyhalott nem X-elte be a tesztautó konfigurálásakor ezt az autó árához képest elhanyagolható költséget … de mégis sok esetben eladhatatlan a kocsi ha ez kimarad belőle . Kérdés ki fogja majd megvenni még használtan is a 2X milliós kocsit enélkül ? Igazán hozzáértő értékesítőről ad tanúbizonyságot a tesztben szereplő autó felszereltsége … 😀

  • 2017.10.28. at 12:47
    Permalink

    Q6 úgy néz ki mint egy A7 amit offroad-osítottak hatalmas formaterv … Régen mikor megjelent az X6 nekem nem tetszett aztán , hogy egyre több adófizető vállalkozónak is lett így több helyen láttam más más színben és valahogy megbarátkoztam a formával . Aztán jött az új X6 formailag ugyan az csak mégis más … az még az elődnél is rondább lett mint ha a BMW nél sportot űznének ki tud rondább szériát tervezni lásd ” 5Gt, 3Gt , X6 ,X4 ” ezek a modellek jel cserével elmennének egy korai Ssangyong palettába is azért írtam a korait mert már az a gyártó is kezd magára találni formailag …
    Erre most jött egy Merci … 😀 Hát nem is tudom szerintem emészthetőbb mint az X6 de szintén zsiráf kategória … ” Szép szép de otthonra nem kellene … ”

  • 2017.10.28. at 12:47
    Permalink

    A moduláris padlólemezekkel csak fokozódni fog a kavalkád. Már Infiniti is van Mercedes alapokon: Q30. A rétegmodelleket korábban spórolásból kiszórták a gyártók, de most újból tobzódhatnak, mert a kifejlesztésük így sokkal olcsóbb lesz.

Vélemény, hozzászólás?