Új versenytárs – Mercedes-Benz GLE Coupé teszt
Mercedes-Benz GLE Coupé 450 AMG teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Felkötheti a gatyát a BMW X6, ugyanis sokéves egyeduralkodása után megérkezett az első számú kihívója, a Mercedes-Benz GLE Coupé.
Megérkezett. 2008-ban a BMW olyan autót kotyvasztott, amivel sokáig nem tudtak mit kezdeni a versenytársak. A kupéformát és a SUV-ot összemosva megszületett a SAC-nak (Sports Activity Coupé) hívott kategória, amely lényegében egy kupés hátsóval rendelkező szabadidő-autó. A két német rivális, az Audi és a Mercedes érthetetlen módon sokáig várt a saját X6-osukkal, talán nem láttak benne elég piaci potenciált. A stuttgartiak mindenesetre hamarabb léptek, és az idei évtől próbálnak piacot rabolni a bajoroktól.
A kiállásával aligha lehet baj, szemből tipikusan Mercedes, a többi vonal azonban ma még kissé idegenül hat a csillagos orr mögött
Átnevezték. Ahogy arról már korábban beszámoltunk a Mercedes jelentősen felkavarta a típusok elnevezését. A GLE a korábbi ML sorozat helyébe lép és a klasszikus SUV forma mellett a Coupé is megjelent a kínálatban. Ha már átnevezés, akkor tegyük tisztába azt is, hogy a motorok jelölésénél a dízeleket immár nem CDI-ként említik, szimplán csak egy "d" jelzést kapnak. A GLE Coupénál a belépőt a 350 d jelenti, tesztautónk szintén egy belépőmodell volt. A Mercedes-AMG belépőmodellje, melyet a Mercedes-Benz GLE Coupé 450 AMG néven kínálnak.
Fotón kevésbé, élőben annál inkább átjön, hogy egy igazi prémiumautóban ülünk. Az anyagok minősége és kidolgozottsága hibátlan a GLE belsejében
A 450 AMG vaskos oldaltartású üléseket kapott, ezek kiszálláskor némileg megnehezítik a dolgunkat. Hátul már könnyebb a helyzetünk, ott kellő mennyiségű hely áll rendelkezésre
Versenytárs. Több szempontból is. Egyrészt a piacon az eddigi egyeduralkodó X6-os versenytársa, másrészt pedig a sajátunk. Ezt természetesen nem úgy kell érteni, hogy nekünk kell versenyezni ellene, hanem úgy, hogy már-már versenyezhetünk is vele. Az orrában lévő 3,0 literes V6-os turbós benzines 367 lóerőt és 520 Nm-t produkál. Utóbbi 1800-4000 1/perc fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre. Mindez arra elegendő, hogy a 2,2 tonnás tömeget 5,7 másodperc alatt gyorsítsa 100 km/órára. Igaz, hogy a menetdinamika nem nevezhető versenyautósnak, az AMG sport kipufogórendszerből viszont olyan hangok törnek elő váltásnál és gázelvételnél, mint egy rali- vagy pályaautóból.
Nyáron a hűtés télen pedig a fűtés fog jól jönni az italoknak. Hasznos extra, piros pont jár ezért a GLE-nek
Más, mint a többi. Ez már első ránézésre is feltűnik, ami egy AMG sportcsomagnál nem is csoda. Masszív első hűtőmaszk, hatalmas Merci csillaggal, alatta sportos lökhárító. Fekete színre fényezett külső visszapillantók, 21 colos felnik, hátul szintén sportos lökhárító, alul ügyesen négynek álcázott dupla kipufogóval. Belül talán még inkább érezhető a sportosság. Vaskos oldaltartású bőrülések, perforált bőrrel borított, alul egyenesen csapott sportkormány, alupedálok és kontrasztos, piros varrás árulkodik az AMG felszereltségről.
Alapestben 650 liter áll rendelkezésre, a hátsó ülések viszont csak az ülőlapok előrehajtásával dönthetőek le teljesen. Ekkor 1720 literre nő a térfogat
Magas és alacsony. A külső mellett az utastér is az átlag SUV-okhoz képest valamelyest magasabban helyezkedik el. Elsőre meg kellett küzdeni a be-, pontosabban felszállással, aztán rájöttem, hogy érdemesebb a feláras küszöböket is használni. A kiszállásnál ugyanez az eljárás követendő, egyébként fennakadunk az ülőlap vaskos oldaltartásán. Ha nincs küszöb, akkor lényegében ki kell ugrani a kocsiból, ugyanis 180 centis magasságom ellenére sem éri a földet a lábam, amikor oldalra kifordulok az ülésből kiszállás előtt. Sok kategóriatárshoz mérve most éreztem először azt, hogy valóban magasan ülök. Ez belülről is jól érzékelhető, valóban távol vagyunk az aszfalttól. Magas üléspozíciója ellenére mégis alacsonynak hat, már ami a belteret illeti. A kis szögben megdöntött szélvédő fura, olyan, mintha egy lőrésen kellene szemlélni a külső környezetet. A középső visszapillantó alatt pedig valóban minimális a kilátás, emiatt sokat ki is tud takarni az útból, a fejünket lényegében be kell dugni alá, hogy normálisan kilássunk.
A négynek álcázott dupla kipufogóból már csak a lángcsóvák hiányoznak. Sport+ módban versenyautós ropogás, rotyogás és csattogás tör elő belőle
A csend beszél tovább. Ha már agyonrémisztgettük a kipufogódurrogásokkal a gyalogosokat, és kiéltük magunkat a Sport+ módban, akkor visszatekerhetünk comfortba. A légrugózás visszalágyul, a hasmagasság 15 mm-rel megemelkedik, a kormány puhábbá, a váltások lágyabbá válnak. És csak suhanunk csendesen. Autópályán 130 km/óránál átlag feletti a zajszigetelés. Egy ekkora méretű karosszéria már komoly áramlásokat generál, amely hang formájában jelenik meg odabent. A GLE Coupé viszont fülre az eddigi legcsendesebbnek bizonyult a kategóriájában, igaz az új Audi Q7-et még nem próbáltuk tempósabb körülmények között.
A teljesítmény és nyomaték adatokat megjelenítő kijelző az eddigi leglátványosabb, amit valaha láttam. A BMW hasonló jellegű sportkijelzője jócskán elmarad ettől
X6 vagy GLE? Ha kupésított SUV-ot szeretnénk, akkor jelenleg ezek közül választhatunk. Az Audi Q6 is megérkezhet hamarosan, amíg viszont nincs piacon, addig nem érdemes róla beszélni. Sportosság vagy kényelem? Így is feltehetném a kérdést. Talán így közelebb kerülünk ahhoz, hogy melyiket válasszuk. A nemrégiben M csúcsverziójával próbált BMW X6-nak valóban sportosabb a karakterisztikája, és már az alapmodell megjelenése is némileg sportosabb. Aki viszont a komfortos utazás híve, és nem vágyik időnként egy kis csapatásra, neki jobb lehet a Mercedes GLE. Egyébként mindkét autó nagyszerű, akárcsak az áruk, a differencia viszont nem olyan radikális köztük. Az esze helyett döntsön mindenki a szíve alapján. Biztos, hogy egy nagyszerű és élvezhető autó fogja kiszolgálni.
Innen nézve egyértelmű, hogy Mercedes. Oldalról viszont többen is X6-nak nézték. Új modell még, időt kell hagyni, hogy megszokják az emberek a robusztus külsőt
Mivel minden Jurassic Park filmé az így nem meglepő hogy a mostanié is … az első ML merci még kis em jött de a filmben már szerepelt . Egyébként nem ilyent mert az egy igazi AMG ” v8 biturbó 7 gangos duplakuplungos váltó ” volt … ez meg csak egy AMG verzió ami annyiban merül ki hogy a széria v6-os motorra írtak egy új szoftvert ettől kemény 34 lóerővel erősebb mint a széria 400-as kivitel és megkapta az AMG futóművét meg pár műanyag kiegészítőt + power szelepes kipufogó .
Nekem tetszik az x5 meg az x6is. Ez annak lesz jó, akinek szintén mindig is tetszett az x6, viszont sose vette meg, mert a csillag felé húzott a szíve. Hát most itt az alternatíva. Bár ez szerintem is egy elég pofátlan copy pasta külsőre. 🙂
Ez a „jó” a tesztekben…A nyomtatott folyóiratokban pont az ellenkezőjét írják, mint itt: a BMW X6 a kényelmesebb, a Merci pedig a keményebb, sportosabb a komfort rovására…
Ilyet hajt Bryce Dallas Howard a Jurassic World-ben. Bár az egész film tele van Mercikkel, szóval valószínűleg a gyár volt a film egyik fő szponzora.
Elégé frusztráló lehet számodra hogy csak kipróbálni tudod majd és nem megvenni … 😀
A nylon zokni húzd fel te mikor legközelebb leugrasz a helyi trafóbárba felszedni az aktuális új pasidat … 😀
BMW X6 kijelöl
Ctrl+C
GLE=Ctrl+V
A központi kijlező alatti kezelőpult meg mint kb egy 5 éves Focusé.
Egy fekete mellett-mögött autóztam a minap. Nem tetszik, Viszont biztosan nagyon jó autó. Egyszer talán sikerül kipróbálnom.
Múlt héten láttam egyet élőben (lehet, hogy ezt?) az Erzsébet híd környékén. Először csak néztem, hogy ez egy Merci, de összességében jól nézett ki.
A Jaguar F-Pace-be nem tudtam beleképzelni a kopasz tetovált betonembert, ebbe viszont simán:)
Olyan vagy, mint Hugyosjózsi, neked is kellene valami nylon zokni helyett.
:-DDD
Azért csak úgy halkan megjegyezném hogy majdnem 29 millióért nincs benne ülésszellőztetés 😀 😀 😀 vajon melyik agyhalott nem X-elte be a tesztautó konfigurálásakor ezt az autó árához képest elhanyagolható költséget … de mégis sok esetben eladhatatlan a kocsi ha ez kimarad belőle . Kérdés ki fogja majd megvenni még használtan is a 2X milliós kocsit enélkül ? Igazán hozzáértő értékesítőről ad tanúbizonyságot a tesztben szereplő autó felszereltsége … 😀
Q6 úgy néz ki mint egy A7 amit offroad-osítottak hatalmas formaterv … Régen mikor megjelent az X6 nekem nem tetszett aztán , hogy egyre több adófizető vállalkozónak is lett így több helyen láttam más más színben és valahogy megbarátkoztam a formával . Aztán jött az új X6 formailag ugyan az csak mégis más … az még az elődnél is rondább lett mint ha a BMW nél sportot űznének ki tud rondább szériát tervezni lásd ” 5Gt, 3Gt , X6 ,X4 ” ezek a modellek jel cserével elmennének egy korai Ssangyong palettába is azért írtam a korait mert már az a gyártó is kezd magára találni formailag …
Erre most jött egy Merci … 😀 Hát nem is tudom szerintem emészthetőbb mint az X6 de szintén zsiráf kategória … ” Szép szép de otthonra nem kellene … ”
A moduláris padlólemezekkel csak fokozódni fog a kavalkád. Már Infiniti is van Mercedes alapokon: Q30. A rétegmodelleket korábban spórolásból kiszórták a gyártók, de most újból tobzódhatnak, mert a kifejlesztésük így sokkal olcsóbb lesz.
Szerencsére az Audi egy fokkal igényesebb a formatervre, így remélhetőleg ennyire ocsmány csótányfomát nem fog kiizzadni magából.
Van olyan, aki el tud igazodni a Mercedes mai modellkínálatán? Kezd borzasztóan keszekusza lenni, de attól tartok, lesz ez még így se:)
Szép hangja van, de a videoban ez a csattogás inkább olyan, mintha a légkulcs hangja keveredne a fingással… 😀
Tuti, hogy az Audi-verzió is hamarosan megérkezik…a három germán jól elvan egymással:)