Új változatokkal bővül a Honda Civic Type R széria

A Honda a Civic Type R extrém és visszafogott vásárlóinak is kedveskedik

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Limited Edition és Sport Line néven érkezik két nagyon különböző személyiségű Type R, és a tech-rajongók is örülhetnek: virtuális pilóták segítségével tanítja a sofőrt az elsőkerekes sportkocsi.

A nagy népszerűségnek örvendő Honda Civic Type R a nemrég bejelentett modellfrissítés után egy kulönkiadással és egy új felszereltségi szinttel bővül: előbbi a keményvonalas autórajongókat szólítja meg, utóbbi a diszkrét vadulást kedvelőknek szól. Sőt, ha összekapcsoljuk okostelefonunkat az autóval, egy sor adat, statisztika és tanács segít még jobb pilótává válni.
A Civic Type R Limited Edition, azaz "Limitált Kiadás", nem meglepő módon korlátozott példányszámú, mindössze 100 darabot készítenek belőle a japánok. Nem is lenne tömegmodell egyébként sem, ez a változat csak a legelkötelezettebb versenyautó-rajongóknak felel meg: eltávolítottak számos zajcsillapító betétet, 20 colos BBS felniken, Michelin Cup 2 abroncsokon és feszesített futóművön gurul, a tömegcsökkentés érdekében pedig nem csak néhány alkatrészt cseréltek könnyebb kivitelűre, de az infotainment rendszert és a klímát is kidobták, a központi képernyő helyén mindössze egy műanyag burkolat ékeskedik. A kagylóülések és a kormánykerék piros Alcantara bevonatot kaptak, utóbbi optimalizált kormányművet irányít. A fölösleges részletek száműzésével 47 kg-mal könnyebb lett a korlátozott darabszámú hot hatch a kütyükkel telepakolt Civic Type R GT-hez képest. Az autót kívülről egy új, rikító Sunlight Yellow árnyalat és feketére fényezett elemek különböztetik meg a többi változattól, belül pedig a kocsi gyártási száma szerepel egy plaketten. A gyáriak hangsúlyozzák viszont, hogy bár versenypályára született a Limited Edition, a versenytársakkal ellentétben továbbra is kínál hátsó üléssort, valamint a biztonsági és vezetéssegítő funkciók is elérhetők, mint például a sávtartó asszisztens, a ráfutásra figyelmeztető rendszer, vagy az adaptív tempomat. A motor teljesítményén azonban nem változtattak, maradt a 320 lóerő a kétliteres turbós erőforrásból, a 0-100 km/h-s gyorsulás 5,7 másodpercig tart. Nyártól lehet majd rendelni, a puritán kompakt árát viszont még nem árulták el.
A Civic Type R Sport Line felszereltség már nem korlátozott darabszámú, és karaktere is teljesen más. A könnyebb hétköznapi használhatóság érdekében további zajcsökkentő elemeket kapott, a hátsó szárnyat alacsonyabbra állították, a felnik 19 colosak, illetve a Michelin Pilot Sport 4S abroncsok puhább oldalfalúak, így jobb menetkomfortot kínálnak. Persze a sportos jelleg továbbra is dominál, itt is találunk Alcantarával bevont felületeket, ezúttal viszont feketében, a sötét beltérnek piros varrás ad kontrasztot, illetve kívül egy szürke díszcsík emlékeztet a Honda sportosságára. Ez a változat 13.549.000 Ft-tól indul majd.
Hirdetés
Technológiai fronton is újítottak a japánok: bár infotainment rendszer híján ezek a funkciók nem lesznek elérhetők a Limited Edition kivitelben, a többi változathoz letölthető lesz majd egy okostelefonos alkalmazás, amely a fedélzeti számítógép új, LogR funkciójával működik. A LogR három üzemmódot tartalmaz: teljesítmény-monitor, köridő-napló és vezetőértékelési index. A teljesítmény-monitor aktiválásához le kell tölteni az alkalmazást okostelefonunkra, amit össze kell kapcsolni az autó rendszerével, ekkor a központi kijelző számos adattal segíti a pilótát, mint például a hűtőfolyadék, a motorolaj vagy a beszívott levegő hőmérséklete, illetve a légköri és az olajnyomás. A gyorsulásmérő adatait grafikonon láthatjuk, ám ettől érdekesebb a videojáték-szerű, felülnézeti megjelenítése az autónak, ami vezetés közben valós időben mutatja a viselkedését. A pályán versenyző pilótát a köridő-napló adatai segíthetik a jobb eredmények elérésében, a stopperórán kívül megjegyzi és ki is jelzi az előző körökben megtett íveket. A vezetőértékelési rendszer figyelembe veszi a kanyarvételeket, a gázadásokat és fékezéseket, majd összehasonlítja ezeket profi pilóták eredményeivel, melyeket már előre betáplált a Honda a programba. A pontos adatok rögzítése érdekében a Google Térképet is használja a szoftver, és személyre szabott ajánlásokat ad a vezetőnek, miként tudna fejlődni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?