Új váltó, új modellek és egy kerek évforduló az Ivecónál
A 40 éves Iveco a szegmens első nyolcgangos automataváltójával ünnepel
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Iveco új hazai forgalmazója alig fél év működés után látványosan terjeszkedik. Új modellek bevezetésével ünneplik a márka jubileumát.
Kezdjük az ünneplés részével! Idén 40 éves az Iveco, ami öt patinás haszonjárműmárka egyesülésével jött létre. 1975-ben, még az első olajár-robbanás súlyos hatásait nyögte az autóipar, amikor a francia Unic, a német Magirus-Deutz és három olasz; az OM, a Lancia és a Fiat v.i. összefogott és megalakult a mai Iveco. Azóta több márka is becsatlakozott az olasz konszernbe így a tavaly óta a márkát hazánkban forgalmazó DanubeTruck is. A tavaly nyáron megalakult cég a negyvenéves évforduló alkalmából negyvenféle kedvezményt biztosít ügyfeleinek, amikkel az új kishaszongépjárművek vásárlóin túl a szerviz és egyéb szolgáltatásokat igénybe vevőket is megcélozzák. Céljuk, hogy eladásaikat évi 1000 példányosra növeljék.
A tavaly bemutatott, hatodik generációs Iveco Daily nagyon jó név a szakmában, amit az új kiadás meg nem csak egy csinos frontrésszel toldott meg. A 2.3-as és 3,0 literes motorokkal, 106 és 205 lóerő közötti teljesítménynél és akár CNG üzemmel is kérhető teherautó 3 és 4,75 méter közötti tengelytávval, 3,5-7,2 tonnás összsúllyal kérhető. Ahol a hagyományos furgonok véget érnek, ott az Iveco Daily még tud többlet teret és terhelhetőséget kínálni, ugyanakkor még mindig egy klasszikus furgon, nem pedig teherautó.
Hazánkban újdonság a tavaly az Év Haszonjárművének is megválasztott Daily 4x4-es változata és a világújdonságnak számító, az eddigi hatfokozatú kézi, vagy robotízalt váltók után mostantól elérhető nyolcfokozatú automata. A Hi-Matic nevű egység német ZF gyártmánya és exkluzívan az Iveco igényei szerint fejlesztették. 470 newtonméter nyomatékot tud elosztani, így a 170 lóerős 3,0 litereshez is lehet rendelni. Felára a fogalmazózó előzetes tájékoztatása szerint olyan 800 ezer forint körül lesz, amiért cserébe a kényelmen felül a gyár tesztjei szerint 4 decis fogyasztáscsökkenést is kapunk. Kézzel is kapcsolható, Eco módban spórol helyettünk, Power módban pedig kiaknázza a motor összes erejét, ami teljes terhelésnél tud jól jönni. Egy haszonjármű esetében nem elsődleges szempont, de nem is lassú, 200 milliszekundum kell neki egy kapcsoláshoz.
A DanubeTruck Magyarország Kft. a Daily, Stralis, Trakker és Eurocargo teherautó-családok után az Iveco buszokat is felvette kínálatába, most meg a szintén az olasz konszernhez tartozó Astra termékkínálatával gazdagodott a paletta. Az Astra is olasz márka, 1946-ban alapították és specialitása a kifejezetten nehéz munkakörülményekhez fejlesztett teherautók gyártása. Elsődleges felhasználási célterületei a bányaipar, az olaj- és gázkitermelés, a nehéz építőipar és a túlméretes szállítás. Velük és a Daily legújabb változatával is lehet majd találkozni az Iveco hamarosan induló idei roadshowján a fővárosban és a vidéki nagyvárosokban is.