Új vagy csak facelift? Mindegy, itt a soros Lexus LS
Tökös is lehet egy Lexus LS
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Lexus ígéretéhez híven megmutatta új luxuslimuzinját, s mindjárt két köntösben is. Az LS alapból hűvösen elegáns, de tud harcias is lenni. A hajtásláncok a régiek, az extrák sora végtelen.
A 460-asra összkerékhajtással vágyók számoljanak egy "szörnyű" teljesítményvesztéssel, mert az ő LS-ük csak 360 lóerős és 470 Nm nyomatékú lesz, 100 km/h-s tempóra sem gyorsul 5,4, csupán 5,9 mp alatt - különben néhány lóerőt és Newtonmétert mindegyik csomagra rápakoltak a mérnökök a nyilvánvaló fogyasztáscsökkentésen kívül. A hibrid zászlóshajónak 5,5 mp kell a százhoz, s míg a szimplán benzines azért gyárilag is jócskán 10 liter fölött eszik (a valóságban meg másfélszer annyit), a 600h elvileg 8 liter környékén is elgurul.
Méretváltozásról nem tudunk, a látványosra szpojlerezett, hátsókerekesen Torsen-diffis, a kormányról is kapcsolható váltóval szerelt F Sport opciósan légrugós, változtatható karakterisztikájú futóműve bezzeg 10 milliméterrel ültetett, elöl 6 dugattyús fékét a Brembo szállítja, kovácsolt könnyűfém kerekei 19 colosak. A gyár még merevebb karosszériát, még komfortosabb rugózást, jobb kormányozhatóságot ígér, s a márkánál először különböző vezetési üzemmódokat (Eco, Comfort, Normal, Sport S Sport S+) is kínál.
A részben széria vezetőtámogató rendszerek erdeje, az akár kizárólag LED-ekkel világító főfényszórók, a pazar anyagokból épített, a csendesnél is csendesebb utastérben a multimédiás ínyencségek, a már 12,3 colos, osztható képernyős központi kijelző vagy a hűthető-fűthető-masszírozós ülések ebben a kategóriában már természetesek, utóbbival kapcsolatban az azért mégis újdonság, hogy a fotel és a kormány hőmérsékletét is beállíthatja majd a tökéletes világban élő ügyfél.