Orsó alakú hűtőmaszk, átdolgozott lámpatestek, sárvédők és motorháztető - alapból ilyen az új, azaz inkább csak erős faceliftes, LED-fényszórós Lexus LS
Sötétítettek a hátsó burákon, a csakis LED-es lámpákat krómcsík köti össze. A csomagtartó fedele és a lökhárító is módosult
Múlt héten Kínában
lebuktatták az új modellt, hát a Lexusnak is elő kellett állnia egy hivatalos válasszal - erről szólt múlt pénteki anyagunk. Hétfőn este aztán az Egyesült Államokban, San Franciscóban megvolt a hivatalos premier - a Toyota prémiummárkájának luxuslimuzinja konzervatívból - F Sport köntösben - egész bevállalóssá, vagánnyá változott, miközben magára öltötte a
GS sorozatnál már megismert formajegyeket.
A 2006-ban bemutatott, 2009-ben egyszer már frissített elődmodellt cserélő (vagy leporoló), markánsan persze csak front- és farrészén módosult következő - ötödik, vagy inkább csak négy és feledik, faceliftes - generáció forgalmazása jövő év elején indul a szokásos LS 460, illetve LS 600h kivitelekkel. F Sportos csupán a 4,6 literes V8-as, 386 lóerős és 498 Nm nyomatékú benzinmotort használó, 8 fokozatú automata váltóval és hátsó- vagy összkerékhajtással elérhető 460-as verzió lehet, L, azaz nyújtott tengelytávú sofőrös szedán az 5,0 literes benzines mellett elektromotort is bevető, CVT váltós, összkerékmeghajtású, 438 LE összteljesítményű hibridből szintén rendelhető.
Ez már az F Sport. Ilyen vagány köntösben a 460-as rendelhető
A 460-asra összkerékhajtással vágyók számoljanak egy "szörnyű" teljesítményvesztéssel, mert az ő LS-ük csak 360 lóerős és 470 Nm nyomatékú lesz, 100 km/h-s tempóra sem gyorsul 5,4, csupán 5,9 mp alatt - különben néhány lóerőt és Newtonmétert mindegyik csomagra rápakoltak a mérnökök a nyilvánvaló fogyasztáscsökkentésen kívül. A hibrid zászlóshajónak 5,5 mp kell a százhoz, s míg a szimplán benzines azért gyárilag is jócskán 10 liter fölött eszik (a valóságban meg másfélszer annyit), a 600h elvileg 8 liter környékén is elgurul.
Ezeken a képeken jól látszik, mik a fő különbségek a régi és az új modell között
Ízlés kérdése, hogy tetszik-e, a kényelem persze garantáltan fejedelmi
Méretváltozásról nem tudunk, a látványosra szpojlerezett, hátsókerekesen Torsen-diffis, a kormányról is kapcsolható váltóval szerelt F Sport opciósan légrugós, változtatható karakterisztikájú futóműve bezzeg 10 milliméterrel ültetett, elöl 6 dugattyús fékét a Brembo szállítja, kovácsolt könnyűfém kerekei 19 colosak. A gyár még merevebb karosszériát, még komfortosabb rugózást, jobb kormányozhatóságot ígér, s a márkánál először különböző vezetési üzemmódokat (Eco, Comfort, Normal, Sport S Sport S+) is kínál.
A részben széria vezetőtámogató rendszerek erdeje, az akár kizárólag LED-ekkel világító főfényszórók, a pazar anyagokból épített, a csendesnél is csendesebb utastérben a multimédiás ínyencségek, a már 12,3 colos, osztható képernyős központi kijelző vagy a hűthető-fűthető-masszírozós ülések ebben a kategóriában már természetesek, utóbbival kapcsolatban az azért mégis újdonság, hogy a fotel és a kormány hőmérsékletét is beállíthatja majd a tökéletes világban élő ügyfél.