Új traffipaxokat tesztel a rendőrség

Februárban tesztel, márciusban már büntet a rendőrség az új traffipaxokkal

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új közlekedési ellenőrzési rendszert tesztel a rendőrség, februárban ezek alapján még nem jár büntetés, márciustól azonban igen.

Megkezdte az új, akár változtatható helyű Komplex Közlekedési Ellenőrző Pontok (KKEP), vagyis az új típusú kamerák tesztüzemét a rendőrség. Az első 160 változtatható helyű kamerát már kiosztották a megyei rendőr-főkapitányságoknak, további mintegy 130 fix kamerát pedig az év végéig telepítenek - jelentette be Jámbor István, az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályvezetője szerdai sajtótájékoztatóján.
Miként azt az MTI, illetve maga a rendőrség is közölte, a februári tesztüzem idején még nem kell számítaniuk az autósoknak arra, hogy az új kamerával mért sebességtúllépés esetén bírságolják őket, ugyanakkor a régi készülékeket is használja még a hatóság, és az azokkal mért sebességtúllépésnél büntetnek. Az új kamerákat márciustól használják véglegesen, éles üzemben.
Az európai uniós finanszírozásból vásárolt, egyenként 5,7 millió forint értékű új eszközök a sebességtúllépés mellett forgalomszámlálásra, rendszámfelismerésre is alkalmasak. Áprilistól további funkcióit használják majd a készülékeknek: a tilos jelzésen való áthaladást, a záróvonal átlépését is figyelni tudják. Egy kiegészítő kézi berendezés segítségével a rendőrök azt is látni fogják, ha a kamerával figyelt autót körözik, lejárt a műszaki érvényessége vagy épp nincs érvényes kötelező biztosítása. A rendszer arra is alkalmas, hogy ellenőrizzék a buszsáv jogosulatlan igénybe vételét vagy a biztonsági öv használatát.
Hirdetés
Jámbor István elmondta: az úgynevezett VÉDA Közúti Intelligens Kamerahálózat elnevezésű projekt szerepe kulcsfontosságú a közúti balesetek és sérülések számának csökkentésében. A fejlesztés keretében a rendőrség egy új, Európában is egyedülálló, preventív rendszer kiépítését tervezi. Ennek elsőként megvalósuló eleme a változtatható helyű, akár járőrautóból is működtethető, úgynevezett Komplex Közlekedési Ellenőrző Pontok (KKEP), vagyis az új típusú kamerák tesztüzeme, majd alkalmazása.
Az új eszközökkel már most országszerte találkozhatunk, a mobil készülékek mellé érkező fix kamerákat szintén országszerte telepítik és 365 forgalmi sávot figyelnek majd.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 21:49
    Permalink

    Legjobb és olcsóbb is lenne ha az autósokkal is azt tennék mint a NAV. A nagy multi cégekkel megegyeztek hogy befizetnek egy bizonyos összeget büntetés gyanánt és nem “zavarják” őket /így a NAV is többet tud összpontosítani a magyar vállalkozókra és csak azokat büntetik havi gyakorisággal/.
    Ezt kellene a rendőröknek is….minden műszaki vizsga alkalmával “büntetési adót” fizettetni minden “objektív” felelős autótulajdonossal !!
    A biztosítók már ezt rég bevezették..csak nem magyarázták meg hogy ha van kötelező biztosítás akkor a “baleseti adó” ???

  • 2017.10.28. at 21:49
    Permalink

    Az EU-s finanszírozású projektek kötöttek, sebességmérő kamerára elnyert összegeket nem lehet útfoltozásra, lélegeztetőgépre, vagy ingyenebédre fordítani, még akkor sem, ha a fotelközgazdász megmondóemberek imádják használni az ilyen demagóg hasonlatokat.
    Mellesleg ez az összeg legfeljebb egy kisváros bicikliúthálózatára lehet elég, vagy egy főútvonal 500 méteres szakaszára. 🙂

    A birságolást meg egy országben sem az előrébbjutásra találták ki, hanem a szabálysértések és a közlekedési morál mederben tartására.

  • 2017.10.28. at 21:49
    Permalink

    “Az első 160 változtatható helyű kamerát már kiosztották a megyei rendőr-főkapitányságoknak, további mintegy 130 fix kamerát pedig az év végéig telepítenek.”
    “Az európai uniós finanszírozásból vásárolt, egyenként 5,7 millió forint értékű új eszközök …”
    (160+130) x 5.7millió=1653millió Ft.

    Ezt az összeget célszerűbb lett volna a jelenlegi folthálózat úthálózatra cserélésére fordítani.
    Ezeken a szar utakon amiből kilopták az anyagot, még gyorshajtani sem lehet.
    Egyébként bírságokból egy ország sem fog előrébbjutni…

Vélemény, hozzászólás?