A Jaguar első SUV típusa már azelőtt rekordszámú megrendelést könyvelhetett el, mielőtt megjelent
Kétségtelen, hogy a Jaguar számára is a SUV-kínálat bővítése lehet a hosszútávú siker titka. Nem csoda ez, hiszen például a Porsche esetében sem a legendás 911 az aranytojást tojó tyúk, és a
Bentley Bentayga megjelenése sem véletlen. A Jaguar pedig az
F-Pace után egy kisebb SUV-val is megjelenik, E-Pace néven, a Land Rover Evoque alapjain. Négyhengeres erőforrásai közül a dízel akár 230 lóerőt, a benzines legfeljebb 300 lóerős teljesítményt kínálhat, hatfokozatú manuális vagy kilencfokozatú automataváltóval párosítva. Természetesen készül belőle összkerékhajtású és egy gazdaságosságot célzó hibrid kivitel is, a plug-in hibrid sorsa viszont még nem dőlt el.
Várhatóan mindkét új elektromos Jaguar a Magna Steyr üzemében készül majd, Ausztriában. Az X590 kódnéven futó XJ-utódból évi 20-30 ezer példánnyal, míg a SUV-ból évi 30-50 ezerrel számol a Jaguar
Az elektromos modellek jelentik a másik lábat, amire a SUV típusok mellett támaszkodni kíván a Jaguar, így biztosra vehető egy teljesen elektromos hajtású Jaguar SUV érkezése. A 2019-ben várható újdonság egy villanymotorral, hátsókerék-hajtással, vagy két motorral, összkerékhajtással készül majd. Három különböző akkumulátor- és töltőcsomag választható hozzá, teljesítményre, hatótávolságra vagy töltési időre optimalizálva. Ám még ezelőtt, vélhetően 2018-ban megjelenik egy másik villanymotoros Jaguar. Ez az X590 kódnéven készülő típus a jelenlegi XJ zászlóshajó szerepére pályázik, négyajtós kupé karosszériával, összkerékhajtású kivitelben is, kesztyűt dobva a Tesla Model S-nek és a német prémiummárkák később érkező vetélytársainak. Emellett azért a jelenlegi XJ hosszú tengelytávú változatára épülő újabb XJ-nemzedék is a kínálatban maradhat a hagyományos erőforrásokat előnyben részesítő vevők számára.
Korszerűbb, gazdaságosabb V8-asra is szüksége van a Jaguar Land Rover konszernnek, amit állítólag a BMW-től szerez majd be