Új szereplő a legolcsóbb autók piacán: Space Star
2,99 millió forinttól itthon a Mitsubishi Space Star
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ismerős modellnév, új modell: a Space Star már nem egyterű, hanem miniautó. Ötajtósan, thaiföldi gyártásból és alapáron is gazdag felszereltséggel. Hiába jön így a legolcsóbb szegmensbe, ára tetemes.
A 3,71 méter hosszú, csakis ötajtós karosszériával készülő Space Star fő ellenfeleként a Chevrolet Spark, a Fiat Panda és a Kia Picanto említhető. Méreteivel a Colt jól áll, hosszával az említettek közül a legnagyobb, ám ahhoz még nem eléggé, hogy túlnyúljon a kategórián. Az persze igaz, hogy a legkisebb ötajtósoknál, a Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo triónál komolyabb, nagyobb autó.
Méretek | |
Hosszúság x szélesség x magasság [mm] | 3710 x 1665 x 1490 |
Tengelytáv [mm] | 2450 |
Csomagtér [l] | 235 |
Csakis háromhengeres, de 1,0 és 1,2 literes motorokkal kapható. Saját tömege rendkívül szerény, (kézi váltóval motormérettől függetlenül) 845 kilogramm, így már a 71 lóerős alapgép is kellő dinamikát ad, 100 km/órára 13,6 másodperc alatt visz, végsebessége 172 km/óra. A 80 lovas 1,2 literes már-már sportos, esetében 11,7 mp a 100-as sprint, 180 km/óra a végsebesség. A nagyobbik motor fokozatmentes automata váltóval is kapható, még az is 5 liter alatti vegyes fogyasztást ígér, a stop-start elektronikás 1,0 literessel pedig gyári norma szerint 4 literrel is el lehet járni. Ez kedvező, hiszen a Space Star egyértelműen városi autó, dízelnek értelme sem lenne esetében. Persze megjegyezzük, hogy a magyarországi távolságokhoz, sőt, a közeli szomszédokba kirándulásokhoz bőven elegendő méretű és tudású - leginkább azoknak, akik zömében két, s csak alkalomszerűen 4-5 személlyel utaznak. Hogy milyen a Space Starral autózni, azt majd tesztünk mondja meg, mindenesetre a kategóriasablon, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű és az alapáron adott elektromos kormányszervo, valamint a csöppnyi, 4,6 méter sugarú fordulókör barátságos jellemzőket ígér.
1.0 | 1.2 | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 999 | 1193 |
Hengerszám/szelepszám | 3/12 | 3/12 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 71 (6000) | 80 (6000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 88 (5000) | 106 (4000) |
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] | 4,6/3,6/4,0 | 5,2/3,8/4,3 (5,5/4,1/4,6) |
CO2 [g/km] | 92 | 100 (107) |
Saját tömeg [kg] | 845 | 845 (865) |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 13,6 | 11,7 (12,8) |
Végsebesség [km/h] | 172 | 180 (173) |
*: CVT váltóval
Ugyanakkor ez a modell nem a spórolásról szól, 2,99 millió forintos alapára a miniautók körében meghökkentő, hiszen légkondis, függönylégzsákos, korrekt ellátmányú Chevrolet Spark 2,61, Fiat Panda 2,96, Kia Picanto 2,45 millió forinttól kapható. A Mitsubishi viszont olyan alapellátmányt ad, melynek egyes tételei máshol még opcióként sem érhetők el. A Space Star alapáron kap távirányítású központi zárat, egyes verziók már kulcs nélküli nyitást és gombos motorindítást adó okoskulccsal kecsegtetnek. Az 1,0 literes bázisverzióhoz alap a stop-start elektronika, kezdő sofőröknek jól lehet, hogy a kapcsolt sebességfokozat látható a műszerfalon, légzsákból első, oldalsó és függöny- is szerepel. Az első ablakok és a külső tükrök elektromosak, a légkondi manuális, a kormányoszlop és a sofőrülés egyaránt szabályozható magasságú, a hátsó ülés osztottan dönthető.
A legdrágább Space Star tehát 3,89 millió forint takarékos motorral, fokozatmentes automata váltóval, alufelnin gördülve, automata légkondival és persze 6 légzsákkal, továbbá temérdek egyéb hasznos felszerléssel. Nem olcsó, de ilyen csomagot máshol sem kapni olcsóbban, sőt, ennyiért sem. Aki okos városi autót szeretne vásárolni, az bizony jó helyen kopogtat a Mitsubishinél. Legfőbb konkurense a 3,78 méteres hosszával már egy szegmenssel feljebb, de nagyon hasonló méretekkel játszó Nissan Micra, melyből hasonló csúcsverzió 4 069 000 forintért kapható.
Mitsubishi Space Star - árak
Abban persze mi sem hiszünk, hogy tömegmodell lesz a Space Starból. Nem azért, mert rossz ajánlat, hanem azért, mert az A-, azaz miniautó-szegmens itthon nem éppen volumenágazat. Tavaly az egész mezőny 1992 autó eladását hozta. Hogy mégis érdemes itt indulni, azt a 2011-es 1025 autós adat jelzi. Potenciál tehát van benne, talán egyre több olyan vásárló van és lesz, aki nem kíván tovább nyújtózni, mint ameddig a takarója ér, s szívesen autózik csöppnyi modellel is, ellenben ad az ellátmányra. Ha a konkurensek alapáraira pillantunk, sikert a felfutó mezőnyben is aligha jósolhatunk a legkisebb Mitsubishinek, ha viszont számításba vesszük, hogy a piacon jól mennek a prémiummodellek, márpedig a Space Star csúcsverziójával a miniautók elitjének tekinthető, azt kell, hogy mondjuk, kedvező kilátásai vannak.1.0 MIVEC Inform AS&G 71 LE | 2 990 000 Ft |
1.2 MIVEC Invite 80 LE | 3 390 000 Ft |
1.2 MIVEC Intense 80 LE | 3 490 000 Ft |
1.2 MIVEC Intense CVT 80 LE | 3 890 000 Ft |
Takarékosság ide vagy oda, a fed.komp. 10,8 liter/100 km-es fogyasztást mutat. 🙂
Nekem tetszenek a gömbölyű vonalai. Szimpatikus a nagy csomagtérnyílás, alacsony rakodóperem is. Egyéni ízlés kérdése, kinek milyen forma jön be igazán. Ennek ellenére én sem kívánom a Jazz-t lecserélni rá.
11 évvel ezelőtt a Jazz-t kifejezetten ronda autónak találtam kívülről, aztán 1 évvel később mégis azt vettem.
Elképzeléseimhez akkor nem találtam közelebb állót, de ez csak azután derült ki, miután bementem a szalonba, tüzetesen szemügyre vettem, kipróbáltam.
Akkor már kezdem érteni. A 2009-ben bevezetett új Jazz-nek isebb lett a csomagtartója. Ez elég ritkán furdul elő, azért meglepő, mert manapság a kocsik inkább nőnek egy-egy frissítés, modellváltás után. A hasznaltauto.hu-n azonban nem történt adatbázis módosítás (pontosabban nem vettek fel egy olyan új kocsit, hogy Jazz 2.), így ha valaki Jazz-t akar eladni, akkor a portál adatbázisából automatikusan a régi típus adatai kerülnek a hírdetésbe, vagyis 380 literesnek tüntetik fel a csomagtartót,ami a valóságban csak 335 literes.
Mindenesetre nekem egy Jazz helyett eszembe sem jutna ezt a Mitsubishit választani, de egy Swift helyett sem kellene. Nekem egyszerűen nem tetszik elsőránézésre.
Ez irányú válaszodra számítottam. Úgy gondolom mindkettő adat igaz, mert amiket beírtam, azt a saját autóm katalógusából származik, azt meg 2003 márciusában hoztam ki a szalonból. A régi széria adatai nem azonosak az újjal.
Kérdéses, hogy az új Space Star szélességét hogyan számították? A tükör benne van a megadott szélességben, vagy nem? Ha benne van, akkor valóban egy keskeny kisautó.
Más típusoknál láttam olyat, hogy az egyiknél beszámították a szélességbe, a másiknál meg nem a tükröt.
A Jazz szélessége tükör nélkül értendő!
Először megnéztem a Jazz méreteit a hasznaltauto.hu-n, ott a csomagtartót 375 literre írták, de gondoltam megnézem a leghitelesebb forrást is, ezért megnéztem a honda.hu-t is. Ott megnyitottam a Jazz modellkatalógust. Abban az van, hogy a Jazz (a legújabb, ami ha jól tudom 1-2 éves modell) hossza 3900 mm, a csomagtartó mérete (VDA) pedig 335 literes. Én is csodálkoztam, mert én is 380 körülinek tudom a csomagtartót. Nem tudom melyik lehet a jó adat. Rossz lenne a honda.hu-n a modellkatalógus? Az adatok a 20. oldalon vannak:
http://auto.honda.hu/2013/modellek/jazz/modellkatalogus/jazz_modellkatalogus.pdf
Kíváncsi vagyok rá a valóságban. Jazz-t használok több mint 10 éve.
Valóban, a Jazz egy kis egyterű.
Az enyém 12 cm-rel hosszabb mint ez a Space Star, Tengelytávjuk teljesen azonos 2450 mm egyaránt.
A Jazz hosszához képest egy magas, és széles autó.
A Jazz csak 1 cm-rel szélesebb mint ez, vagyis 1675 mm.
Magassága pedig 3,6 cm-rel több, azaz 1525 mm.
A külméretek alapján úgy tűnik jellegében elég közel áll egymáshoz a Jazz és ez a Space Star.
A csomagtartó méretében viszont tetemes különbséget mutatnak az adatok. A Jazz esetében 380 liter, szemben a Star 235 literével, tehát 145 liter a különbség.
Úgy tűnik amennyivel rövidebb a Jazz-nél, azt a hosszt a csomagtartóból vették el.
Ahogy mondani szokták a Honda Jazz egy másik ligában játszik. A Jazz 20 centivel hosszabb, a csomagtere pedig 100 literrel nagyobb, mint ennek a Space Starnak. A Jazz egy kis egyterű, tele okos ötletekkel ide-oda tologatható, hajtogatható hátsó ülésekkel.
Ez a Mitsubishi a Swiftnél is rövidebb 14 centivel, és alacsonyabb is pár centivel. Szóval lehet, hogy a képeken nagyobbnak látszik, de a valóságban kisautó.
A Suzukinál nem a hivatalos árlistát kell nézni, hanem a szalonok tényleges árait. A 2,5 millióért simán kapni 5 ajtós klímás Swiftet. Az ár 2,38 milliótól indul. Ez pl. 2,395 millió:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/suzuki/swift/suzuki_swift_1.2_gc_ac_esp_akcios_ar_-6821015
Minden benn van, ami kell, a metálfény feláras, illetve a CD-s rádió nem gyári. De 2,6 körül metálfénnyel, gyári CD-vel megvehető.
Nekem a Mitsubishinek a formája nem tetszik első ránézésre.
Szerintem meg méreteiben, jellegében, használhatóságában, praktikumában ez a modell inkább a Honda Jazz irányába ment el.
Persze ezek csak képek. A valóság élőben fog kiderülni.
Ha valóban a Jazz nyomdokaiba tart, akkor az új Suzuki Swift ettől messze le van maradva használhatóságban, belső térben, és csomagtér kialakításban.
Az új Swift-nél ugyanis az előző kiadáshoz viszonyítva is a csomagtér kisebb lett, megnövelt magasságú rakodóperemmel. A praktikumot kedvelőknek ez igen rossz összeállítás így.
Talán én is a Suzukit választanám de csak a motorerő miatt,a többi úgy nézem a Mitsubishiben is benne van…
Viszont 2,5 millióért új Swiftet az általad irt felszereltséggel(ami Gc/Ac vagy Glx lehet)Magyarországon nem kapod meg!
Max valamilyen hitelkonstrukcióban vagy ha az Esztergomi gyárban dolgozol,esetleg a 3 ajtósra vonatkozhat.
A legolcsóbb(5 ajtós-klímás)Swift akciósan 2,99 miliió forint.
Nekem nem tetszik ez a Mitsubishi. Tudom, hogy ez ízlések és pofonok. Ráadásul drága is.Ha ilyen kategóriát vennék, akkor kapásból ott a Swift. Állandóan akciózzák, most éppen 2,5 millió klímával, 7 légzsákkal, 4 el. ablakkal, +ESP +ASR, stb. És akkor van egy rendes 4 hengeres 94 LE-s kocsim, amihez minden sarkon van egy szervíz. De egy hasonló árban lévő KIA Rio-t is előbb vennék, mint a Mitsu-t.
Sorry,annyira hasonlít profilból a Nissan Micra-ra hogy azt írtam Mitsubishi helyett:-)
Elég mokány és sportos unisex kiskocsi,persze ennél a béka zöldnél csak szebb színek lehetnek!
A cikkben említett konkurenseknél szerintem egy fél kategóriával magasabban”játszik”,ez jól látható a belső kialakításon is.Igényesebb mint a miniautók.
Ettől a Nissantól leginkább a Suzuki Splash-nek és a Swiftnek van félnivalója!
Mintha direkt ezek ellen készült volna…….,külső-belső méretek,csomagtartó mérete,felszereltség,árazás(szinte forintra megegyezik a Swiftével),minden erre utal.