Új szedánnal rukkolt elő a Lada!

A háború kitörése óta először mutatott be új modellt a Lada

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nincs manapság könnyű helyzetben az orosz autóipar, ennek ellenére a Lada próbálkozik, 2025-ben a kereskedésekbe kerül a legújabb modelljük. Íme az Iskra!

2022-ig a Lada javarészt a Renault szellemi erőforrásaiból dolgozott, ám ahogy a legtöbb nyugati gyártó, úgy a francia székhelyű cégcsoport is gyorsan dobbantott az eurázsiai országból az Ukrajna ellen indított háború miatt. Az orosz márka az utóbbi két évben leuralta hazai piacát, tette mindezt úgy, hogy nem éppen a legmodernebb járműveket kínálja, de jobb híján, úgy tűnik ezzel is megelégedtek az ottani vásárlók. Nemrég viszont egy új szedánt mutatott be az Avtovaz, amely az Iskra névre hallgat, és a közlemény szerint a modellpalettán a korosodó Granta és a hajszálnyival nagyobb Vesta közé érkezik. Utóbbival több hasonlóságot mutat, hiszen megörökölte az "X-dizájn" formatervet, és az orosz szemmel nézve modernnek ható LED-es lámpák is innen eredeztethetőek.
Hirdetés
Bár a Lada kiemelte, hogy az autó teljesen saját fejlesztés, nehéz nem belelátni az új Dacia Logant az arányai miatt. A márka szerint az Iskra alapját egy "modern globális platform adja, amelyet újraterveztek és technológiailag függetlenítettek" nagyjából 400 saját alkatrész felhasználásával. Az oroszok által emlegetett alap minden bizonnyal a Renault, Dacia és Nissan modelleknél is használt CMF-B lehet, amelynek tervrajzaihoz még bőven hozzáférhettek a 2022-es "szakítás" előtt. Maxim Sokolov, az Avtovaz elnöke a bemutató kapcsán elárulta, több mint 23 milliárd rubelt, vagyis mintegy 94 milliárd forintot költöttek az Iskra fejlesztésére. Motorfronton ennek ellenére semmi újdonság nincs. A belépő szintet a korábbról ismert 89 lóerős 1,6 literes benzinmotor jelenti ötfokozatú manuális váltóval, míg a valamivel izmosabb alternatívát a Vestában is szolgáló ugyancsak 1,6-os benzines jelenti, 105 lóval és hatsebességes kézi vagy automata váltóval. A gyártás 2025-ben kezdődhet az oroszországi Togliatti gyárban, hivatalos vételárat egyelőre nem közöltek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

15 thoughts on “Új szedánnal rukkolt elő a Lada!

  • 2024.06.13. at 09:32
    Permalink

    „az orosz szemmel nézve modernnek ható LED-es lámpák ”
    Emlékszünk még rá amikor az étkosban itthon jobb híján „sportkormányt” vettek a trabantba? Ha már rendes autó nem jutott…

    Persze annyira nem tudom őket sajnálni, ha már ezek a szerencsétlenek még újra is választották háborús géniusz vezérüket….

    • 2024.06.13. at 10:17
      Permalink

      Lehet, hogy ezt a „háborús” dolgot nem kéne Putyinnál elsütögetni, tekintve, hogy mit „ámokfut” mostanában pl. Macron(de igazából a komplett EU). Vigyázz, öreg, nehogy majd téged is besorozzanak, amilyen feminin megnyilvánulásaid vannak, pár óránál tovább nem húznád a fronton…

      • 2024.06.13. at 10:27
        Permalink

        Te meg miről hadoválsz itt egyáltalán? Egyetlen ország van a kontinensen jelenleg, ami egy másik országot minden ok nélkül megtámadott. Réadésul klasszikus területszerzési céllal, Hitler régi „élettér” elméletét felélesztve. Ráadásul tette ezt úgy, hogy előtte 2-3 évente megtámadott egy másik országot ugyanezzel a céllal.

        Hogy lehet valaki annyira szűk látókörű, hogy ilyen alibi baromságodat próbál felhozni? Mit csinált Macron? Mi a fenéről hadoválsz itt össze?

        Egyelőre a ruszkiknál megy a kényszer-sorozás, mindezt egy igazságtalan és értelmetlen háború miatt. Ezért még enyhe büntetést hogy ilyen xarkupac autókkal kell járnia annak aki anyagilag jobban van eleresztve.

          • 2024.06.14. at 12:12
            Permalink

            Öhöm, és ebben ta biztos vagy? Mert itthon az emberek egy elég durva párhuzamos valóságban élnek, amióta a politika durván lenyúlta a médiát…
            Javaslok helyette pár objektív külföldi forrást a témában (pl ISW, Meduza).

        • 2024.06.14. at 13:56
          Permalink

          Demens vén hülye!
          Milyen ország az amelyiket nem akarják megvédeni a „polgárai” és már az ejunál kuncsorog hogy toloncolják haza az elszökötteket, akik nem akarnak megdögleni egy szűk, korrupt és kőgazdag vezető rétegért, pokoli idióta vagy!

          • 2024.06.14. at 14:07
            Permalink

            Te vagy a totális a, agyhalott, aki nem képes kihúzni a fejét a közmédia ülepéből.
            Kicsit próbálj már belegondolni a helyzetükbe, ahelyett, hogy nekiállsz a ruszkik seggét nyalni, akik 4-5 országot támadtak meg szánalmasan átlátszó kifogásokkal az elmúlt 10 évben.

            Háborút az akar aki a Putyin seggét nyalja. Amikor a Ruszkik azt hitték hogy nyeregben vannak (kb 2002 tavasza), már a Baltikum lerohanását tervezték. Ha pedig Ukrajna összedőlt volna most mindaz a hadeszköz ami Ukrajna kezén van, a mi határunkon nézne szembe velünk orosz kézen (ahogy korábban ellenálló csecsenek most ezrével öletik magukat Ukrajnában, Putyinért).

            Az, hogy mi belesodródunk-e a háborúba, leginkább azon múlik, hogy Oroszország elég erős-e egy újabb háborúhoz.

  • 2024.06.13. at 12:18
    Permalink

    Igazából egészen emészthetőnek néz ki, volt már nagyobb ballépése is a Ladának története során. A nagy embléma/nagy márkafelirat persze korszellemes marhaság, s az orrát teljesen át kéne építeni a modern lökhárító tervezési elveknek megfelelően. A tető gondolom kamuból van kifeketítve, az is kicsit túlzás a sok fénytörő vonallal egyetemben. Ellenben a nagy egybefüggő fényezett felületek üdítően hatnak, a kerékmérettel sem estek túlzásba, s az előző Clio platform is bízhatóan hangzik. Az automata váltóval érdekes lehetne a japán CVT-k alternatívájaként.

  • 2024.06.14. at 13:58
    Permalink

    Ez off, de szerintem az oroszokat atommal kell fenyegetni, csak abból értenek és bevált a hidegháború alatt. Aki fél tőlük, az költözzön a világ távoli részeire.

  • 2024.06.14. at 14:54
    Permalink

    Szerintem ez itt egy autós portál és autókkal kéne itt foglalkozni, nem politikával. De ha már így alakult és moderálva sincsenek a hozzászólások, mélységesen szégyellje magát mindenki aki annak a szánalmas ukrán zsidó bohócnak a seggét nyalja és tájékozódjon a Kárpátaljai magyarok helyzetéről, a 2014. óta (és előtte) történtekről, 1956-ról…

      • 2024.06.15. at 18:10
        Permalink

        Úgy látom, hogy azért lehetséges veled konstruktív vitát folytatni.

        Az lenne a kérdésem, hogy jártál-e már Kárpátalján? Van-e ott élő rokonod, ismerősöd?

        A munkácsi Turul szobor történetéről hallottál-e? Vagy a nyelvtörvényről? A 2014-es (és előtti, mészárlásokról, aminél betellt a pohár az oroszoknál)

        Illetve arról, hogy 56-ban szovjet zászlók alatt valójában kik is rúgták ránk az ajtót úgy ahogy az történt?

        A Lindsey Graham féle interjú pedig szintén magyarázatot ad sokmindenre…

        • 2024.06.16. at 09:30
          Permalink

          A kommented remekül tükrözi a hazai sajtóból áradó ruszki propagandát ami egyszerre megy szembe a szabad világ többségében található információkkal, az alapvető történelmi magyar ismeretekkel, és néhol a józan ésszel.

          56-ban kik is jöttek? Most komolyan. A szovjetek fő szokása az volt hogy minél messzebbről hozzanak katonákat, mert esetleg a nyugati régiókból még esetleg mindenféle liberális gondolataik támadnak, és esetleg csatlakoznak egy forradalmamhoz. Persze biztos voltak ukrán nemzetiségűek is köztük, de etnikailag elenyésző arányban, főleg 56-ban, mert akkor az invázióhoz nem kevergethették az embereket, szerintem akik 56-ban bevonultak, azok nagy része a kivonult magyar hadtest meg ami Ukrajnában és Belaruszban állomásozott haderőkhoz tartoztak .
          De nem vagyok történész, viszont elég jó cikke vannak fenn a neten is.

          Egyébként nekem is van olyan balti ismerősöm aki nálunk volt szovjet katona. Mondanom sem kell, nem azért mert harcias volt, valaha is katonáskodni akart (amúgy gimnáziumi tanár lett), pláne nem akart a előmozdítani a magyar proletárdiktatúra megszilárdítását. De akkor már annak is örülhetett, hogy nem Afganisztánba vitték…

          A 14 előtti „gyilkolás” pofátlan hazugság. 2014 után pedig az oroszok diverzáns egységeket vittek háborúzni, az ugye megvan amikor lelőtték a maláj gépet? Nos a BUK az nem egy vállról indítható kütyü hanem egy tank alvázra épített inditórendszer, amihez két három ilyen jármű kell (a wikin általában hármat mutatnak). Azóta megvannak az elkövetők is a (hivatalosan) Kurszkban állomásozó orosz légvédelmi brigádból.

  • 2024.06.15. at 00:27
    Permalink

    @paci: én sem akarok túlságosan visszaélni az AN türelmével, de azért érdekelne hogy milyen források alapján sikerült ilyen elszállt következtetésre jutni.
    Volt Ukrajnának egy erősen problémás elnöke (Porosenko), aki elkezdte a nacionalista ukranizációt, és klasszikus oligarcha volt aki politikai kapcsolatait használta hogy a vállalatait gyarapítsa. Ha van bárki az ukrán oldalon aki felelős a mostani helyzetért és rontott a kinti magyarság sorsán az ő. Ehhez képest a magyar szélsőjobbos kormánytagok simán lepacsiztak vele 2022 után.

    Ezután érkezett Zelenszkij, akinek a pártja a még a programjában (vagyis megválasztásával az ukránok is) is igyekezett visszavenni a túlfűtött nacionalizmusból, illetve színészként és TV producerként mindenképpen tisztábbnak nevezhető, mint elődje. Ha valakivel vele sokkal inkább lehetett volna tárgyalni a magyarok helyzetének javításáról.

    Szerintem a kint élők helyzetén azzal sokkal nagyobbat lehetett volna segíteni ha nem teszünk meg mindent Putyin és rendszere védelmében. Az összes idióta vétő és szívatás sem a kárpátaljai magyarok, sem Magyarország érdekeit nem szolgálja.

Vélemény, hozzászólás?