Új számot jegyezhetünk meg: itt a BMW 4-es sorozata
Bemutatkozik a BMW 4-es Coupé
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Differenciálja palettáját a BMW (is). A 3-asból nem lesz kétajtós változat, helyette jön a 4-es egyelőre Coupéként, de várható a Cabrio is.
Azt nyilvánvalóan jól tudja a BMW, hogy az 5-ösön alapuló 6-os különálló sorozatként jóval többet ér, és persze jóval magasabb áron adható el, mintha 5-ös Coupéként kínálnák. Nos, a gyáriak szerint a recept a 3-as sorozatnál is beválhat. Az aktuális F30 hármasból nem lesz kupé és kabrió. Palettája persze így is kellően széles, a négyajtós limuzint és ötajtós Touring nevű kombit ugyebár már a szintén ötajtós Gran Turismo is kiegészíti a palettán. A 4-es pedig még egy kevéssel prémiumosabbnak szánt, elsőként Coupé karosszériával lép színre, de várható a Cabrio, meg persze az X4 szabadidő-autó is.
BMW 4-es Coupé - méretek
Hosszúság x szélesség x magasság [mm] | 4638 x 1825 x 1377 |
Tengelytáv [mm] | 2810 |
Nyomtáv elöl/hátul [mm] | 1545/1594 |
Csomagtér [l] | 445 |
BMW 4-es Coupé - műszaki adatok
*: automata váltóval
428i | 435i | 420d | |
Motor | benzin | benzin | dízel |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1997 | 2979 | 1995 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 6/24 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 (automata/8)* | kézi/6 (automata/8)* | kézi/6 (automata/8)* |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 245 (5000-6500) | 306 (5800-6000) | 184 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 350 (1250-4800) | 400 (1200-5000) | 380 (1750-2750) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 5,9 (5,8)* | 5,4 (5,1)* | 7,5 (7,3)* |
Végsebesség [km/h] | 250 | 250 | 240 (232)* |
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] | 8,8/5,3/6,6 (8,1/5,2/6,3)* | 11,1/6,1/7,9 (10,2/5,5/7,2)* | 5,8/4,1/4,7 (5,4/4,1/4,6)* |
CO2-kibocsátás [g/km] | 154 (147)* | 185 (169)* | 124 (121)* |
Saját tömeg [kg] | 1450 (1470)* | 1510 (1525)* | 1450 (1465)* |
Megengedett össztömeg [kg] | 1970 (1990)* | 2030 (2045)* | 1970 (1985)* |
*: automata váltóval
A palettán természetesen a hármasból ismerős egységek sorakoznak. A belépő az a 2,0 literes, kettős megfúvású turbós (245 lóerős), ami a hármasban bizony nagyon is meggyőző volt számunkra. És mellette még van 3,0 literes (szintén TwinScroll turbós) 306 lóerős is, ha valakinek kevés lenne a (tessék szokni a nevet) 428i ereje, sok lenne 5,9 másodperces 100 km/órára gyorsulása. Utóbbi paraméter a 435i esetében 0,5 másodperccel szerényebb, 5,4 mp (kézi váltóval, automatával még kevesebb). A végsebesség mindkettőnél 250 km/óra; a vegyes fogyasztási értékek 6,6, illetve 7,9 literesek (szintén kézi váltóval, az automata nem csak gyorsabb, takarékosabb is). A két benzines mellett 420d néven kapható a 184 lóerős, 2,0 literes (szintén kettős fúvású turbós) dízel, csaknem a 435i értékét beérő 380 newtonméter nyomatékkal, tisztességes, 7,5 másodperces 100 km/órára gyorsulással és 240 km/órás végsebességgel, valamint aszkéta, vegyes üzemben 4,7 l/100 km étvággyal.
BMW 4-es Coupé - alapárak
- 428i - 12 240 000 Ft
- 428i xDrive - 12 965 000 Ft
- 435i - 14 554 000 Ft
- 435i xDrive - 15 965 000 Ft
- 420d - 11 497 000 Ft