Új szabályzás lépett életbe az autók emissziója kapcsán
Mától csakis valós ciklusban mért modellek kerülhetnek forgalomba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szeptember 1-től hatályos az egységes uniós szabályzás, ami szerint az új autók csakis a valós vezetési ciklusban mért emissziós teszt eredményével kerülhetnek forgalomba.
Mérföldkőhöz érkezett a csaknem 2 évvel ezelőtt, 2015 szeptemberében kirobbant dízelbotrány. Nincs több mérőpadi trükközés, mától csakis valós vezetési ciklusban (RDE) mért teszteredményekkel kerülhetnek forgalomba új modellek az EU-ban. Az uniós bizottság véleménye szerint az új kibocsátási teszteljárások hozzájárulnak a bizalom helyreállításához az új személygépkocsik iránt, ugyanis a levegőszennyezés egyik fő okát jelentő nitrogén-monoxid- és szállópor-kibocsátást megbízhatóbban mérik a valós vezetési körülmények közötti teszttel. Ez a vizsgálat az új, reálisabb laboratóriumi vizsgálati eljárás (WLTP) kiegészítése, amely az összes kibocsátásra kiterjed, ideértve a szén-dioxid, az nitrogén-monoxid és egyéb légszennyező anyagok kibocsátását is, valamint az üzemanyag-fogyasztást. Mindkét vizsgálat 2017 szeptemberétől kötelező az új típusbizonyítványok kiadásához (az új modellek bevezetésekor), majd 2018-2019-ben fokozatosan az összes forgalomban lévő új személyautóra vonatkozóan.
Morbid, de ezt az új sokkal jobb szabályozást meg kell köszönni a vw-nek, akik a csalós dízellel és adblue tartályos karterezéssel többszázezer embert öltek meg.