Új stratégiával megy az emisszió ellen a Toyota
Fizetett hirdetés
Beyond Zero – Túl a zéró emisszión - ismerd meg a Toyota új vállalati stratégiáját
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A zéró emisszió célkitűzésen is tovább mutató Beyond Zero kifejezés nem csak egy hangzatos kifejezés, egy átfogó vállalati stratégia is a Toyotánál, amihez új modellek is társulnak.
A Toyota negyed évszázaddal ezelőtt, a világ első öntöltő hibrid elektromos autójának bemutatásával indította útjára a mára az egész autóipart átformáló elektromos forradalmat, és azóta is vezető szerepet tölt be a részben vagy teljesen elektromos meghajtások fejlesztése területén. Tudását ugyanakkor nem zárja el, nem titkolja konkurenseitől, sőt! A városi forgalomban akár 50-80%-ban emissziómentes közlekedést lehetővé tévő öntöltő hibrid elektromos hajtással kapcsolatos mintegy 24.000 szabadalmát három éve ingyenesen megosztotta a Toyota, saját legújabb modelljeiben pedig már a világ legfejlettebb, ötödik generációs hibrid hajtása működik (az első ezek közül a most ősszel érkező Corolla Cross közepes méretű SUV, de hamarosan a Corollák is ötödik generációs hibriddel érkeznek), miközben a harmadik generációs plug-in hibrid elektromos technológia révén a konnektoros hibridek területén is élen jár a vállalat.
Az akkumulátoros elektromos technológia fejlesztésében ugyancsak első helyen álló Toyota tavaly bejelentette, hogy 2030-ig nem kevesebb, mint 30 vadonatúj tisztán elektromos Toyota és Lexus modellt mutat be világszerte.
Az autonóm autózás, a mesterséges intelligencia és a robotikai fejlesztések területén is élenjáró Toyota nem csupán különböző mobilitási és autómegosztó szolgáltatókban bír részesedéssel, Kinto néven hamarosan Európában is bemutatkozó saját mobilitási szolgáltatását is elindította, és különböző startup inkubátor programokat is útjára indított. Fontos fejlesztési terület emellett a Toyota számára a mozgáskorlátozottak és idősek közlekedését segítő eszközök, az embereket támogató robotok, vagy épp a zéró emissziós, autonóm tömegközlekedés fejlesztése.
A Toyota és Lexus márkákra jellemző legendás megbízhatóságon túl, a japán hagyományokra alapozva a Toyota a márkakereskedésekben megtapasztalt ügyfélélmény és ügyfélkiszolgálás tekintetében is vezető szerepere törekszik. A Beyond Zero stratégia emellett az ügyfélélmények közé sorolja a Toyota és Lexus modellekben sztenderdizált aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák páratlanul széles tárházát, amelyek révén nem csupán a Toyota és Lexus modellek tulajdonosai és használói, de a közlekedés többi szereplője is sokkal nagyobb biztonságban érezheti magát.
A Toyota célul tűzte ki, hogy hozzájáruljon egy jobb, élhetőbb, fenntarthatóbb társadalom kialakításához, amelyben szerepet kap nem csupán az idősekről való gondolkodás, hanem saját korlátaink legyőzésére inspiráló olimpiai, paralimpiai és speciális olimpiai mozgalom támogatása, vagy épp a fenntartható, zöld, mindenki számára egészséges életteret biztosító jövőhöz való hozzájárulás. Ezt segítik elő a Toyota zéró emissziós technológiákat célzó, a közúti közlekedésen túl a vasúti, vízi és légi közlekedésre egyaránt kiterjedő és a fenntartható épületenergetikát is lefedő fejlesztései is. Mindezek kvintesszenciája, a jövő fenntartható városának prototípusa, a Fuji hegy lábánál felépülő Woven City is, amely a világ vezető tudósai által benépesített mintegy élő laborként szolgál majd ezen célkitűzések gyakorlatba ültetéséhez.
Ha a Toyota azt állítja, hogy negatív káros-anyag kibocsátása lesz, az autóikon mégis megmarad a kipufogó akkor nem zéró-emissziós járműveket gyártanak, hanem könyvelési csalást.