Új Skoda Fabia: íme a műszerfal
A hét első képe az új Skoda Fabiáról: a műszerfal
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kívülről már teljes egészében megismerhettük az új Skoda Fabiát, most a beltér mutogatása következik, elsőként a műszerfal látható.
Már belülről, elsőként műszerfalával mutogatja az új Fabiát a Skoda
Korábban csak egy-egy részlettel, aztán egy héttel ezelőtt már teljes egészében láthattuk az új, az őszi Párizsi Autószalonon pódiumra kerülő harmadik generációs Skoda Fabiát. Legalábbis kívülről. Most pedig itt az első belső kép, a műszerfalról - a legfontosabb nézetből, onnan, ahonnan a vezető látja. Meg hozzá még temérdek infómorzsa, hogy a vásárlók mind jobban várják az új Fabiát.
Már a fotóról is feltűnhet a Mirror Link felirat. A Skodánál először itt jelenik meg az okostelefonok integrációja, az alkalmazások központi kijelzőn megjelenítése. Az új Fabiában már a telefonról is futhat majd a navigáció, meg persze szólhat onnan, böngészhető onnan a zene. De kaphat információkat a fedélzeti számítógépből a telefon is, hogy a fogyasztási és az egyéb menetadatokat a zsebkészüléken is böngészhessük, ott is tárolhassuk. Az adatátvitel természetesen vezeték nélküli.
Ha már a beltérbe tekinthetünk, az utastér helykínálatáról is regél egy sort a Skoda. A korábbinál 8 mm-rel rövidebb (3,99 méter hosszú) ötajtós karosszéria utastérhosszúsága 8 mm-rel nőtt, a belső szélesség pedig 21 mm-es plusszal 1,41 méterre nőtt elöl, s 2 mm-t hátul is szélesedett (ott 1386 mm). Azt már a múlt héten is tudtuk, hogy a csomagtér 15 literes töblettel 330 literesre - a kategória legnagyobbjára - hízott, most már azt is, hogy üléshajtással 1150 literes, szélessége 2 cm-rel nagyobb, mint volt, 960 mm. A csomagtérajtó mélyről nyílik, alacsony a raktérküszöb - írja a sajtóanyag. A nyílás szélessége 1098 mm, az ajtó pedig 1,5 centivel 1,9 méter fölé emelkedik.
Nem csak a csomagtér, az utastéri pakolóhelyek száma és mérete is nőtt, a márkától ismert "Simply Clever" megoldások is gazdagítják a kínálatot. Jégkaparó került a tanksapkába, a mobiltelefonokat dedikált rekesz várja, s az Európa legtöbb országában kötelező láthatósági mellény is saját helyet kapott a sofőr ajtajában. Opcióként szemetes kérhető a hátsó ajtózsebbe, ami immár az elülsőkhöz hasonlóan 0,5 literes üdítős palacknak is elegendő méretű, 1,0 literes a hűthető kesztyűtartóba tehető; az első ülések közötti tároló további két flaskát tarthat, így összesen 7 tehető az utastérbe. Még további "Simply Clever" megoldás a már a második generációból is ismert vezetőoldali szélvédőoszlopra szerelt parkolókártya-tartó és a csomagtéri rögzítőhorog, ami felárért hálóval egészíthető ki. A kalaptartó normál helyén túl középmagasságban is elhelyezhető, és a hátsó üléstámla mögé is csúsztatható, a csomagtérbe továbbá egy hajlékony rögzítőrendszer is elérhető lesz, továbbá sok más egyéb mellett kanyarfény funkciós ködlámpák is szerepelnek majd a teljes egészében az október elején nyíló Párizsi Autószalonon látható, vélhetően addig még sok-sok további részletével megismerhető új Skoda Fabiához.
2001
Mikori evjaratu?
Fabiám van, a legutolsó ilyen problémám rugótörés volt.
Ha jol ertem a parbeszedfolyamot, akkor szerinted nem strapabiro a skoda futömüve, de Neked is Skodäd van, aminek birja a futomüve? :):)
Nálam nincs gond, ezek a Te alternatíváid, válasz Te!
Nálad lehet a gond. Amit írsz, az ugyanis nem jellemző. Vagy a lábad, vagy ahogy használod….esetleg egy kifogott rossz darab. Te választhatsz!
Van.
Azért hiányolod ezeket, mert vélhetően nincs ilyen autód. Próbáld meg úgy, hogy veszel.
Te okostojás, miről beszélsz? A Skodáknak kimondottan masszív, strapabíró futóműve van. 10 év és 350.000 KM tapasztalattal mondom. Futóművet 1X sem kellett állítani, csak szilentcsere után (160.000-nél). Biztos azért járnak a taxisok is Bp-en Oczaviával (500.000KM felett van a legtöbb), mert szar.
Telis tele “Simply Clever” megoldásokkal melyek mind ötletesek, az autózáshoz nélkülözhetetlenek, hiányolom viszont a magyar utakra nélkülözhetetlen strapabíró felfüggesztést és a használhatósághoz elengedhetetlen, megbízható négyhengeres motort.
Nem baj ez csak hátrány.
Ez a Mirror Link egész jó dolognak tűnik. Így azt a navigációt használhatom az autó kijelzőjén, amit szeretnék, és nem azt amit a gyártó ad sok esetben elég húzos feláron. Egyik ismerősm 2008-as Nissanjában – ami új korában 10 milliós autó volt – majdnem felröhögtem, amikor megláttam a gyári navit, ami gyakorlatilag olyan volt, mint egy “Móricka rajz”. Mellette egy Igo szinte űrtechnikának tűnt. Aztán azt is elmondta, hogy kb. a 2 éves szervízen frissítették úgy a térképet, hogy Magyarország is többé-kevésbé használható lett. Nemrég olvastam, hogy az új Mazdákban gyárilag Igo van, de nem tud magyarul. Szóval én szívesen használnék egy ilyen Mirror Link rendszert.
Pont a cikkhez kapcsolódik….
And now something completely different: http://autossagok.blog.hu/2014/08/26/uj_xc90_fenykepek
🙂
Ez így normális. Lehet kapni csicsásabbat, akinek olyan kell, nem tilos vennie.
Kempelen, sajnos igazad van.
Ahogy ez az alapváltozatok esetében márkától függetlenül lenni szokott.
Türhető, de gondolom ez csak a legmagasabb felszereltségi szinthez jár. A fapados változaté olyan lesz, mint a kriptabelső.