Új Skoda Fabia: 64 fotóval, 3,1 l/100 km fogyasztással
Év végén jön, de már majdnem mindent tudunk róla, íme az új Skoda Fabia
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Teljes gyári képgalériájával és legfontosabb műszaki adataival is megjelent a harmadik generációs Skoda Fabia. Lehet nézegetni.
Sokáig találgatás témája volt, hogy milyen alapokra épülve jön az új Fabia, nos, 50%-ban az MQB, 40%-ban a korábbi PQ26 platform adja a bázist, 10% pedig új/máshonnan legózott. A már korábban ismertetett 65 kilogrammos tömegcsökkentés által a saját tömeg 980 kilogrammról indul. A motorpaletta csakis Euro6-os egységeket fog sorolni, az alap a Citigóból is ismert 1,0 literes, 60 lóerős háromhengeres lesz, a négyhengeres 1.2 TSI-vel 110 lóerős a legerősebb benzines, köztük még egyéb opciók is lesznek. Az 1.4 TDI háromhengeres és a benzinesekhez hasonlóan könnyűfém blokkos TDI-kkel 75-105 lóerős dízelek sorakoznak majd. Ahogyan azt már a nyáron tudtuk, akár csupán 3,1 l/100 km vegyes fogyasztással, 82 g/km CO2 emisszióval. Váltóként a manuálisak mellett lesz DSG is - ám igazából ez sem meglepetés.
Azt is tudtuk már, hogy a multimédia-rendszer a márkánál először mirror link funkciós, azaz a csatlakoztatott okostelefon alkalmazásai a központi érintőképernyőn is megjelenhetnek. A Simply Clever okosságokkal, ügyes tárolórekeszekkel telített utastér négyféle tetőkárpittal, számos színsémával lesz rendelhető. A Skodától már látott módon jégkaparó kerül a tanksapka-fedélhez, parkolójegy-tartó az A-oszlophoz, szatyorakasztó a csomagtérbe.
A gyári fotókon már alaposan megnézegethető új Fabia hazai bemutatása novemberben esedékes, akkor minden bizonnyal árát is megismerhetjük, a vezérképviselettől pedig úgy tudjuk, hogy decemberre már minden kereskedőnél lesz autó a piac kedvencének is számító Octavia után második legfontosabb Skodából. Legalábbis az ötajtósból, a kombi majd hajszálnyit később, 2015 elején várható, s lesz már akár családi autónak is ajánlható modell.
Nem szélhámoskodnak.Hivatalos mérési norma szerint ez feketén fehéren annyi. Az, hogy ez köszönő viszonyban sincs a valósággal az csak részben az autógyártók sara.
3,1 l mi? Ha a garázsban áll maximum! Ne szélhámoskodjanak már:-)