Idén minden eddiginél több, mintegy 1500 kilométernyi közút felújítása várható
Aligha lehet vita tárgya, hogy általánosságban rossz állapotban vannak a hazai utak, persze nyilván vannak jobb és kevésbé jó szakaszok, hogy a továbbiakat ne is említsük. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) mai tájékoztatása szerint a kormány jelentős forrásmennyiséget mozgósít a 2010 előtt felhalmozott jelentős karbantartási lemaradás ledolgozása érdekében. Az elmúlt évtizedben több mint hatezer kilométeren állítottak helyre főként alsóbbrendű utakat. A Magyar Közút 2021-ben megindított beruházásaiban összesen mintegy 480 szakasz újul meg összesen 1276 kilométeren.
Mosóczi László, az ITM közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta:
"tavaly az eredetileg tervezett ezer kilométerhez képest negyedével több útszakasz rendbetétele készült el vagy kezdődött meg. Idén jelentősen felülmúlhatjuk az évtizedes csúcsot, több mint 1500 kilométernyi felújítás javíthatja a családok életminőségét, a vállalkozások versenyképességét. A 300 milliárd forintot meghaladó összértékű beruházások túlnyomó hányadát a gazdasági növekedésnek köszönhetően a hazai költségvetés terhére valósíthatjuk meg. A vidék megerősítését szolgálják a Magyar falu programban az alsóbbrendű utak korszerűsítésére szánt források is".
Főként alsóbb rendű utak rendbetételére számíthatunk, de autópálya-szakasz és fontos agglomerációs főút is szerepel a tervekben
A kistelepülési bekötőutak rendbetétele mellett az idei tervek szerint számos főútszakasz helyreállítása is megtörténik. Kecskemétnél összesen 44 kilométeren újul meg az 52-es, Gyöngyösnél több mint 13 kilométeren a 24-es főút. A 11-es főút hét kilométeres szentendrei és a 31-es tíz kilométeres maglódi szakaszán is dolgoznak majd a munkagépek. A leghosszabb egybefüggő szakaszként az 54-es főút mintegy 23 kilométerét teszik rendbe Helvécia, Jakabszállás, Bócsa térségében. Sávolynál az M7 egy kilométeres szakaszán végeznek majd az autópálya műszaki állapotát javító beavatkozást.
Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója kiemelte:
"2010 óta korábban példátlan mennyiségben végezhettünk teljes körű felújításokat a hazai közúthálózaton. Az elmúlt időszakban évről-évre egyre több forrás jutott a munkálatokra, így a korszerűsítésen átesett szakaszok száma is dinamikusan növekedett. A beavatkozásokra leginkább a mellékúthálózaton van szükség, ezért összpontosítottuk erőinket elsősorban az alsóbbrendű utakra. A Kiemelt társadalmi igények program keretein belül viszont idén már számos főútszakasz felújítása is megvalósulhat" - közölte.
Forrás: MTI