Új rekordhoz közelít a világ autópiaca, lemaradásban a VW
Első ízben 80 milliós példányszámmal zárhatja az évet az autópiac
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Még nincsenek meg a teljes 2013-as autópiaci eredmények, már azonban a novemberiekkel is rekordgyanúsak a számok.
A 7,05 milliós novemberi személyautó- és kishaszonjármű-eladás 5,6 százalékos növekedés az egy évvel korábbi szinthez képest. Decemberre 7,3 milliós értéket becsülnek az elemzők, a világ autópiacának éves volumene így az eddig sosem tapasztalt 80 millió példány fölé, 83,2 milliósnak várt.
A világ autópiaca - 2013. január-november
Az előrejelzések szerint idénre 85,3 milliót becsül a Focus2move, a bűvös 100 milliós példányszám átlépését pedig 2018-ra jövendöli. Miként arról már írtunk, több ország, főként Kína autópiaca hatalmasat nőtt, de említhető még Malajzia, Indonézia, illetve a Fülöp-szigetek, valamint a legtöbb Arab-öbölbeli, illetve dél-amerikai ország is a legdinamikusabban fejlődő autópiacok között. Érezhetően nőtt Ausztrália, Kanada és Új-Zéland autópiaca is.
Ami a márkákat illeti, a Toyota stabilan őrzi vezető pozícióját, a november végéig több mint 7,4 millió autót eladó márka év végére 8,3 milliós számot vár, a teljes márkacsoport pedig a 10 milliós példányszámot is túl fogja lépni, lekörözve ezzel a GM-et. A Volkswagen lendületéből visszavett, hogy csökkentek kínai eladásai, a Ford Európában lassult. A prémiumgyártók között feljövőben és lendületben van a BMW; a Mercedest és az Audit is alaposan maga mögé utasítva. Az 50 legkelendőbb márka listáján egyre több az ismeretlen név, azon már 11 kínai gyártó szerepel, élükön a 13. helyen álló Wulinggal.
Novemberi helyezés | Éves helyezés | Márka | Novemberi eladás | Éves eladás | Novemberi piacrész | Éves piacrész |
1. | 1. | Toyota | 685 953 | 7 424 041 | 9,70% | 9,70% |
2. | 2. | Volkswagen | 498 817 | 5 814 890 | 7,10% | 7,60% |
3. | 3. | Ford | 464 063 | 5 213 644 | 6,60% | 6,80% |
4. | 4. | Chevrolet | 394 633 | 4 580 517 | 5,60% | 6,00% |
5. | 6. | Nissan | 385 128 | 4 015 072 | 5,40% | 5,20% |
6. | 5. | Hyundai | 370 491 | 4 078 705 | 5,20% | 5,30% |
7. | 7. | Honda | 347 856 | 3 660 354 | 4,90% | 4,80% |
8. | 8. | Kia | 221 674 | 2 397 415 | 3,10% | 3,10% |
9. | 9. | Renault | 165 820 | 1 854 754 | 2,30% | 2,40% |
10. | 12. | BMW | 141 376 | 1 490 853 | 2,00% | 1,90% |
11. | 10. | Fiat | 138 473 | 1 653 898 | 2,00% | 2,20% |
12. | 11. | Peugeot | 137 607 | 1 551 050 | 1,90% | 2,00% |
13. | 15. | Wuling | 136 572 | 1 405 634 | 1,90% | 1,80% |
14. | 16. | Mercedes | 134 852 | 1 396 232 | 1,90% | 1,80% |
15. | 14. | Suzuki | 130 547 | 1 408 397 | 1,80% | 1,80% |
16. | 13. | Audi | 128 272 | 1 448 278 | 1,80% | 1,90% |
17. | 17. | Mazda | 108 246 | 1 169 624 | 1,50% | 1,50% |
18. | 18. | Citroen | 103 180 | 1 124 804 | 1,50% | 1,50% |
19. | 20. | Mitsubishi | 93 760 | 978 963 | 1,30% | 1,30% |
20. | 19. | Maruti | 93 531 | 1 068 318 | 1,30% | 1,40% |
21. | 22. | Buick | 92 550 | 907 225 | 1,30% | 1,20% |
22. | 24. | Skoda | 82 594 | 843 570 | 1,20% | 1,10% |
23. | 21. | Opel | 80 176 | 949 919 | 1,10% | 1,20% |
24. | 23. | ChangAn | 77 394 | 861 425 | 1,10% | 1,10% |
25. | 25. | Daihatsu | 76 286 | 771 379 | 1,10% | 1,00% |
26. | 26. | DongFeng | 71 819 | 715 503 | 1,00% | 0,90% |
27. | 27. | Subaru | 64 687 | 698 778 | 0,90% | 0,90% |
28. | 29. | Jeep | 57 739 | 561 193 | 0,80% | 0,70% |
29. | 28. | Dodge | 51 902 | 671 453 | 0,70% | 0,90% |
30. | 31. | Great Wall | 47 837 | 493 444 | 0,70% | 0,60% |
31. | 34. | BYD | 46 129 | 465 324 | 0,70% | 0,60% |
32. | 35. | Chery | 45 725 | 450 986 | 0,60% | 0,60% |
33. | 30. | GMC | 44 411 | 507 195 | 0,60% | 0,70% |
34. | 33. | Foton | 43 827 | 479 084 | 0,60% | 0,60% |
35. | 32. | Lada | 42 828 | 479 903 | 0,60% | 0,60% |
36. | 38. | Lexus | 40 033 | 394 931 | 0,60% | 0,50% |
37. | 36. | Ram | 37 223 | 408 192 | 0,50% | 0,50% |
38. | 37. | Chrysler | 32 743 | 406 033 | 0,50% | 0,50% |
39. | 42. | Dacia | 32 627 | 365 203 | 0,50% | 0,50% |
40. | 41. | Volvo | 31 880 | 374 297 | 0,50% | 0,50% |
41. | 43. | Isuzu | 31 851 | 358 731 | 0,50% | 0,50% |
42. | 48. | Faw | 31 836 | 287 947 | 0,50% | 0,40% |
43. | 39. | Tata | 30 879 | 379 642 | 0,40% | 0,50% |
44. | 46. | Land Rover | 30 066 | 316 787 | 0,40% | 0,40% |
45. | 40. | Mahindra | 29 034 | 374 950 | 0,40% | 0,50% |
46. | 45. | Seat | 28 680 | 328 071 | 0,40% | 0,40% |
47. | 49. | Mini | 28 053 | 283 868 | 0,40% | 0,40% |
48. | 50. | Haval | 27 150 | 251 058 | 0,40% | 0,30% |
49. | 47. | Jinbei | 27 038 | 291 235 | 0,40% | 0,40% |
50. | 54. | Geely Emgrand | 22 538 | 185 249 | 0,30% | 0,20% |
Igen nem mai a cikk, de ha jobban megnezed, marka szerinti eladasokat kozol, es azert eleg nagy a kulonbseg.
Kétszer is megnéztem mikori a cikk. Én úgy tudom már vannak 2013-as végeredmények. Toyota az első de csak hajszállal (hibahatáron belüli eltéréssel).