Új rekord: 3300 kilométer egyetlen liter benzinnel
Shell Eco-marathon: jól szerepeltek a magyarok, de megint a franciák győztek
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A győri egyetemi csapat negyedik lett kategóriájában a Rotterdamban tartott Shell Eco-marathon versenyen. A győztesek ismét franciák.
Korábbi rekordját - forgatókönyvszerűen - megdöntve ért el 3314 km/l eredményt a francia Microjoule – La Joliverie csapat
A magyar diákcsapatok is remekeltek Európa legnagyobb energia-hatékonysági versenyén. Szinte az összes korábbi cikkünkben bemutatott hazai jármű felülmúlta tavalyi eredményét, és a kecskeméti főiskolásoknak illetve szakközépiskolásoknak hála a Technikai Innovációs valamint a Dizájn-díjat is magyar diákok nyerték el a különleges innovációs megmérettetésen.
2093 kilométer egy literrel - Kecskemét ezt tudja
A benzines kategóriában 2010 óta versenyző Kecskeméti Főiskola GAMF csapata idén is kiemelkedően teljesített, hiszen azon kevés csapatok közé sikerült ismét bekerülnie, akik 2000 kilométer felett tejesítenek a Shell Eco-marathon Europe-on. Idén 2093 kilométert tettek meg egyetlen liter üzemanyaggal, így az ünnepélyes átadón a dobogó harmadik fokára állhattak. „Bár az idei remek idő nagy ajándék volt, a fordított pályairány minden résztvevőnek nagy nehézségeket okozott, és ez az eredményekben is megmutatkozott. Az idei versenyen számos műszaki problémával és több balesettel is meg kellett küzdenünk a versenypályán, de a csapat ismét jól vizsgázott kitartásból, és felülemelkedett az akadályokon” – összegezte a csapat idei részvételét Tóth István, a GAMF csapat menedzsere.
Dizájn-díj a kecskemétieknek: elismerés és 1500 euró
A kecskeméti főiskolások idei fejlesztését a nemzetközi szakértőkből álló technikai zsűri különleges, versenyen kívüli Technikai Innovációs díjjal is jutalmazta. „Ez az egyik legfontosabb díj a versenyen, amellyel minden évben a leginnovatívabb megoldásokat és egyedi fejlesztéseket jutalmazzák. Nagyon örülünk, hogy idén mi érdemeltük ki. Az idei technológiai megoldásainkban nagy hangsúlyt fektettünk a felhasznált anyagokra. Először alkalmaztunk például kerámia bevonatot a dugattyún, amely rossz hővezető tulajdonsága miatt jelent előnyt, a hengerfejet pedig titánból készítettük” – említett néhány újítást a díjazott megoldások közül Vaczkó Dániel csapatvezető hallgató. 30 forintból Szegedtől Bécsig
A szintén kecskeméti Kandó Kálmán szakközépiskola diákjai is kiemelkedően szerepeltek mind a pályán, mind versenyen kívül is. Prototípus járművükkel 433 kilométert tettek meg egy kWh-nak megfelelő energiával. „Ez annyi, mintha Szegedtől Bécsig elmennénk 30 forintból” – szemléltette az elektromos autó mért fogyasztását Mészáros Károly, a csapat vezető oktatója. Ezen felül az egyetlen középiskolás magyar csapat külön az idei versenyre tervezett járművének ítélte a zsűri a Dizájn díjat is, amelyet minden évben a legjobb tervezéssel, egyedi formával és kiváló kivitelezéssel érdemelhet ki a kiválasztott jármű. „Az idei mért eredményünk mellett külön örülök a Dizájn díjnak, hiszen ezzel elismerést szerzett mindaz a sok munka, amelyet az iskolában és a tanórákon kívül is fordítottunk az autóra” – tette hozzá az oktató.
A Kandó Electric elektromos prototípusa 1 kWh energiával 433 kilométert képes megtenni, Szegedtől Bécsig 30 forintból menne
A magyar csapatok közül az egyetlen hidrogénhajtású járművet készítő pécsi Pollack Eco Team több mint húsz kilométert javított tavalyi eredményén, hiszen idén 144 kilométert tettek meg egy kWh-nak megfelelő energiával, és ezzel az elektromos-hidrogén hajtású kategóriában a hetedik helyezést érték el. „Nagyon örülünk, hogy sikerült több mint húsz kilométerrel javítani a tavalyi eredményünkön, bár jobb eredményre számítottunk, hiszen több kilométer is van ebben a járműben. Reméljük, hogy kis csapatként jövőre is sikerül megteremtenünk a szükséges hátteret ahhoz, hogy ismét részt vegyünk a Shell Eco-marathon Europe-on” – mondta Illés Elíz, a csapat pilótája.
A pécsi Pollack Eco Team autója "csak" 144 kilométert tesz megy 1 kWh energiával, azt viszont saját maga fejleszti hidrogén üzemanyagcellájával
Az Óbudai Egyetem is felülmúlta korábbi eredményét, hiszen idén Rotterdamban 434 kilométert tettek meg prototípus autójukkal, így az egyik legnépesebb benzines kategóriában a 23. helyen végeztek. „A fordított menetirányú pálya nekünk is nagy kihívást jelentett. Emiatt több taktikát is kipróbáltunk a verseny során. Idén biztosra mentünk, a karosszériát megújítottuk, de a már bevált autónkkal indultunk nem változtatva annak az alapkoncepcióján. Sajnos több újítást idő hiányában nem tudtunk kivitelezni. Jövőre teljesen új motorral, és terveink szerint új járművel térünk vissza a versenyre” – összegezte Sipos Petra, a csapat menedzsere.
Jövőre teljesen új járművet tervez az Óbudai Egyetem csapata, 1 liter benzinnel idén 434 kilométert tettek (volna) meg - a verseny részletei korábbi cikkünkben
A Széchenyi István Egyetem diákjai is remek eredményekkel térhetnek haza Győrbe, hiszen városi koncepcióban induló autójukkal 191 kilométert tettek meg egy kWh-nak megfelelő energiával, amellyel így a városi koncepció (Urban Concept) elektromos kategóriában a negyedik helyezést érték el. „Nagyon örülünk a 4. helyezésnek, főleg, mivel több váratlan technikai hibánk is adódott közvetlenül a verseny előtti napokban, amiket mind itt, Rotterdamban kellett kijavítanunk. A kezdeti nehézségek után az utolsó nap végén végül sikerültek a beállításaink, és remek eredményt hoztunk ki az autóból” – összegezte az idei versenyt Pup Dániel, a csapat vezetője.
Prototípus helyett városi koncepciót egyedül a győri Széchenyi István Egyetem SZEnergy csapata vitt Rotterdamba, kategóriájában a negyedik helyezést érte el
„Minden magyar csapat nagyszerűen teljesített az idei Shell Eco-marathon Europe versenyen. Ennek legjobb bizonyítéka, hogy ebben az évben ők vihették haza a rangos technikai innováció és dizájn díjakat. Reméljük az általuk elért sikerek további inspirációt jelentenek majd diáktársaiknak, hogy még többet gondolkodjanak a jövő mobilitási megoldásain” – tette hozzá Petr Sindler, a Sehll Eco-marathon kommunikációs menedzsere Rotterdamból.
Nagyszerű siker, minden csapatnak gratulálok! Büszke vagyok okos diákjainkra, bizonyították ismét, hogy azért ott vagyunk az élmezőnyben, bár nincs saját autóiparunk!
Gratula a Magyar csapatoknak!!!! Lesz még jobb is!!!! 🙂