Új prototípus a tavalyi Le Mans győztes Alpine-nak
Nem csak az A110-zel tér ám vissza az Alpine
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bár érthető módon leginkább az A110 legendás visszatéréséről híres az Alpine, sikeresek Le Mans-ban is, ahol címet védenének 2017-ben.
2016-ban történelmet írt Le Mans-i 24 órás győzelmével az Alpine. Most ezt a sikersorozatot szeretnék folytatni friss fejlesztésű prototípusukkal a Endurance Világbajnokságon (FIA WEC). Követve a sort (A450, A460) A470 névre hallgat a továbbra is LMP2 homológ prototípus. Az új szabályok értelmében idéntől csak 4 kasztni- és egy motorbeszállító engedélyezett. Az Alpine szerencséje, hogy alapból is az Oreca kasztnijait használta, így ez nem változik. A korábbi 4,5 literes Nissan erőforrást azonban a Gibson Technology 4,0 literes szívó V8-asa váltja. Utóbbi 600 lóerős motort használja majd minden egyes versenyautó az A470 osztályában.
A Signatech Alpine csapat tavaly az egyéni és konstruktőri bajnoki címeket is behúzta, az év fő versenyéről, a Le Mans-i 24 órás trófeájáról nem is beszélve. Címvédésre készülnek, így a pilótaválasztást sem bízták a véletlenre. Az első autó három pilótája Gustavo Menezes, Matt Rao és Nicolas Lapierre lesznek. Spa-ra és a Le Mans-ra Romain Dumas-t vetik be, aki például tavaly is megnyerte a Le Mans-t a Porsche volánja mögött. A második autó pilótái Nelson Panciatici, Pierre Ragues és André Negrão lesznek. Érdekes, hogy az Alpine versenyprogramja megelőzte az utcai modellekkel való visszatérésüket. A gyár prototípusa egyébként több mint kétszer erősebb a Genfi Autószalonon is pózoló Alpine A110-nél. A Renault sportos almárkájának alig 1 tonnás méregzsákja 247 lóerőt ad le a hátsó tengelyre.