Új motort kap jövőre a Suzuki Vitara és az S-Cross is

Íme a részletek a Suzuki új hibridrendszeréről

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jövőre mindkét hazai gyártású Suzuki, a Vitara és a nemrég új kiadással debütált S-Cross is egy új, hibrid hajtásláncot kap.

Múlt héten debütált, majd rögtön az első próbára is befutott a Suzuki S-Cross. A sajtóbemutatón Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a hazai Suzuki gyár kommunikációs igazgatója már elárulta, hogy először, várhatóan a jövő év első negyedében a Vitara, majd a most debütált S-Cross is egy új hibrid hajtásláncot kap a jelenlegi lágy hibrid mellé.
Hirdetés
Azt már korábban is tudtuk, hogy az új hibrid 1,5 literes benzinmotort alkalmaz, s bár felmerült, hogy a Toyota-együttműködés által a Yaris/Yaris Cross hajtáslánca érkezhet a Suzukihoz is, nem így lesz. A Suzuki saját 1,5 literese kerül ugyanis az új hibridekbe, ami négyhengeres! A benzinmotor önmagában 102 lóerőt ad, de a 24 kW (33 lóerő) teljesítményű villanymotorral 116 lóerős a rendszerteljesítmény. A váltó 6 fokozatú robotizált automata, a villanymotor annak kihajtótengelyéhez kerül és az autó önálló mozgatására is képes. Miként a jelenlegi lágy hibrid, úgy az érkező hibrid is kapható lesz összkerékhajtással is, kilométerenkénti CO2 emissziója 121 g/km-nek várható, ezzel takarékosabb és tisztább üzemű lesz, mint a jelenlegi automata váltós verzió. Nem hivatalos információnk szerint utóbbit nyugdíjazza majd, a lágy hibrid pedig kézi váltóval marad a kínálatban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.11.29. at 12:24
    Permalink

    Úgy, hogy nem sokáig fogják az 1.4 est beletenni. Csak a hibrid lesz de annek is ugyanannyi lesz a co2 je. Az a lényeg hogy jövőre 10millió lesz a vitara és az s cross alapára.

  • 2021.11.29. at 14:29
    Permalink

    Mivel laikus vagyok, a következő krdéseimre adott válaszokat hálásan megköszönném:
    1. Jelenlegi 1.4-es Vitarám állítólag 140 LE-s. Miért lesz egy 1.5- ös benzinmotor csak 102 LE?
    2. Ha ehhez még hozzájön egy 33 LE-ős elektromos is, mitől lesz ez az egész csak 116 LE,
    3. Mivel az autó valószínűleg jóval nehezebb lesz, milyen lesz a menetteljesítménye?
    4. Mi a szakértők véleménye, szabad-e a jelenlegi GLX-ES 4 Awd Vitarámat egy új Crossra cserénem?

  • 2021.12.02. at 16:47
    Permalink

    Köszönöm az eddigi válaszokat. További kérdésem Sztranyák Józsefhez, hogy mi a helyzet országúton előzésnél? Tudok vele úgy előzni, mint a turbós Vitarával?

  • 2021.12.12. at 12:59
    Permalink

    Üdv!

    Szerintetek egy Suzuki S-Cross ill Toyota Yaris Cross (benzines) melyik a jobb döntés? Mind két autó kb egyforma árazással bír. a lágyhibridnek lenne előnye a Toyotával szemben ami 1.5 háromhengeres?

    Köszönöm hogy megosztjátok véleményetek velem. 🙂

Vélemény, hozzászólás?