Jövő év elején egy új, 1,5 literes benzinesen alapuló hibrid hajtáslánc érkezik a Suzuki Vitara kínálatába
Múlt héten
debütált, majd rögtön
az első próbára is befutott a Suzuki S-Cross. A sajtóbemutatón Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a hazai Suzuki gyár kommunikációs igazgatója már elárulta, hogy először, várhatóan a jövő év első negyedében a Vitara, majd a most debütált S-Cross is egy új hibrid hajtásláncot kap a jelenlegi lágy hibrid mellé.
A vadonatúj, de már általunk is próbált S-Cross a Vitarához mérten némi késleltetéssel kapja meg az új hibridet
Azt már korábban is tudtuk, hogy az új hibrid 1,5 literes benzinmotort alkalmaz, s bár felmerült, hogy a Toyota-együttműködés által a
Yaris/
Yaris Cross hajtáslánca érkezhet a Suzukihoz is, nem így lesz. A Suzuki saját 1,5 literese kerül ugyanis az új hibridekbe, ami négyhengeres! A benzinmotor önmagában 102 lóerőt ad, de a 24 kW (33 lóerő) teljesítményű villanymotorral 116 lóerős a rendszerteljesítmény. A váltó 6 fokozatú robotizált automata, a villanymotor annak kihajtótengelyéhez kerül és az autó önálló mozgatására is képes. Miként a jelenlegi lágy hibrid, úgy az érkező hibrid is kapható lesz összkerékhajtással is, kilométerenkénti CO
2 emissziója 121 g/km-nek várható, ezzel takarékosabb és tisztább üzemű lesz, mint a jelenlegi automata váltós verzió. Nem hivatalos információnk szerint utóbbit nyugdíjazza majd, a lágy hibrid pedig kézi váltóval marad a kínálatban.
Nem értem ezt az elképzelést, mert ki fogja a gyengébb autót megvenni jóval drágábban?
A hibrid nagyobb súlyához több lóerőre lenne szükség, mint eddig.
Úgy, hogy nem sokáig fogják az 1.4 est beletenni. Csak a hibrid lesz de annek is ugyanannyi lesz a co2 je. Az a lényeg hogy jövőre 10millió lesz a vitara és az s cross alapára.
Mivel laikus vagyok, a következő krdéseimre adott válaszokat hálásan megköszönném:
1. Jelenlegi 1.4-es Vitarám állítólag 140 LE-s. Miért lesz egy 1.5- ös benzinmotor csak 102 LE?
2. Ha ehhez még hozzájön egy 33 LE-ős elektromos is, mitől lesz ez az egész csak 116 LE,
3. Mivel az autó valószínűleg jóval nehezebb lesz, milyen lesz a menetteljesítménye?
4. Mi a szakértők véleménye, szabad-e a jelenlegi GLX-ES 4 Awd Vitarámat egy új Crossra cserénem?
Turbós a Vitarád, a hibridhez nem lesz turbó, ezért gyengébb. Az S-Crosshoz még van turbó (mild hibrid).
Egyébként a hibrid sem lesz jóval nehezebb, mert a Yaris Cross hibrid kb. 60 kilóval több, mint a szívó változata.
A115LE rendszer teljesítmény. Ami sokkal fontosabb a nyomaték ami a villanymotor jóvoltából azonnal jelentkezik. Városi forgalomban nem fog rosszabbul gyorsulni mint a turbós benzines.
Köszönöm az eddigi válaszokat. További kérdésem Sztranyák Józsefhez, hogy mi a helyzet országúton előzésnél? Tudok vele úgy előzni, mint a turbós Vitarával?
Üdv!
Szerintetek egy Suzuki S-Cross ill Toyota Yaris Cross (benzines) melyik a jobb döntés? Mind két autó kb egyforma árazással bír. a lágyhibridnek lenne előnye a Toyotával szemben ami 1.5 háromhengeres?
Köszönöm hogy megosztjátok véleményetek velem. 🙂