Új motorokkal erősít a Jaguar
Kétliteres turbós és duplaturbós motorok érkeznek a Jaguar kínálatába
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Saját fejlesztésű motorokkal frissíti kínálatát a Jaguar. Az XE, az XF és az F-Pace kap a négyhengeres benzines és dízelmotorokból, lesz duplaturbós is
Az F-Pace csak az erősebbik új benzinesből kap, valamint a duplaturbós dízelből, utóbbit alapáron 8 fokozatú automatával és összkerékhajtással
Frissítik a Jaguar motorkínálatát, az Ingenium motorcsalád újonnan elkészült tagjai között benzines és dízel egységek is vannak. Kétliteres és négyhengeres mindegyik, a teljesen alumínium blokkra épülő benzinesek a 20t és 25t jelöléssel érkeznek, előbbi 200, utóbbi 250 lóerővel. A kisebbik turbós négyhengeres az F-Pace ben nem, az XE-ben és az XF-ben viszont elérhető lesz. Az erősebbik viszont a Jaguar SUV-jához is, teljesítménye tisztességes, nyomatéka 365 Nm, amivel az óriás 6,8 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, fogyasztása pedig egészen kedvező, 7,1 l/100 kilométer is lehet, miközben károsanyag kibocsátása csupán 163 g/km. A szedánok még gyorsabbak, az XE 6,3, az XF pedig 6,6 másodperc alatt gyorsítható vele 100-ra.
200 és 250 lóerővel érkeznek a benzinesek, a 25d jelzésű biturbó dízel 240 lóerőt és 500 Nm nyomatékot hoz
Érdekesebb újdonság a szintén négyhengeres kétliteres dízelmotor, ami a márka történetében először két turbófeltöltőt visel. A 240 lóerőt teljesítő gázolajos a 25d jelöléssel érkezik és tisztességes 500 Nm forgatónyomatékkal. Ezt a motort szériában 8 fokozatú automataváltóval és összkerékhajtással kínálják, utóbbi az új benzines motorokhoz is elérhető. Az átdolgozott dugattyúkkal, főtengellyel és üzemanyag-befecskendezéssel érkező dízel az F-Pace-t 7,2, az XE-t viszont 6,1 másodperc alatt gyorsítja 100-ra. Fogyasztása utóbbiban akár 5,2 l/100 km is lehet, de érkezik egy jóval kisebb teljesítményű, 163 lóerős dízel is, ami kézi váltóval és hátsókerékhajtással beéri 4,8 literrel is százon.
Az XF mindegyik motorból kap, az alumíniumból készült blokkok mindegyike kevesebbet fogyaszt, mint a Ford-féle korábbi benzinesek
A Volvo a T8-assal nyomul jelenleg, arra az FWD/AWD hajtásláncra amit a SCA platformhoz fejlesztettek szerintem ez bőven elég.
Amióta a Volvo ünállsódott kihozta a 2.0 öthengeres D3/D4-et, mégsem zengte körbe a sajtó a német márkák halálhírét, hogy nekik csak nlgyhengeres motorjuk van, pedig ez az a motor amit vesznek is.
Kijöttek a T2-T4 Turbóbenyákkal, majd nemrég az egészet felülÍrták a VEA motorkkal.
Kb 3szor annyit fejlesztettek motor vonalon, mint a Ford Europe…
2.2, 2.7 V6, 3.0 V6 HDI
JLR már fejleszti a soros 6 hengeres turbó benzinest a jelenlegi v6 kompresszort váltja … de a Volvonak is van ám új motorja 1.5 turbó 3 henger :DDDD biztos jó lesz szép hanggal illik majd az S90-hez . 😀
A volvónak szerintem csak négyhengeres motorjai érkeztek külső cégtől (SPA, 1.6HDI és 2.0 HDI). A Sorhatos T6 és 3.2 nem nagyon került bevetésre senki másnál.
Nem mondom, hogy örülök a hengerszámcsökkentésnek, de máshol se nagyon találsz már kalsszikus hatengereseket. Legfeljebb olyanokat amelyek V8 vagy V10-est váltanak le…
Mikor jönnek a 6 hengeres Jaguar motorok? Talán itt is megállnak 4 hengernél ha kifutnak a külső cégtől érkezők? Mint a Volvonál?