Új motorokkal erősít a Jaguar
Kétliteres turbós és duplaturbós motorok érkeznek a Jaguar kínálatába
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Saját fejlesztésű motorokkal frissíti kínálatát a Jaguar. Az XE, az XF és az F-Pace kap a négyhengeres benzines és dízelmotorokból, lesz duplaturbós is
Frissítik a Jaguar motorkínálatát, az Ingenium motorcsalád újonnan elkészült tagjai között benzines és dízel egységek is vannak. Kétliteres és négyhengeres mindegyik, a teljesen alumínium blokkra épülő benzinesek a 20t és 25t jelöléssel érkeznek, előbbi 200, utóbbi 250 lóerővel. A kisebbik turbós négyhengeres az F-Pace ben nem, az XE-ben és az XF-ben viszont elérhető lesz. Az erősebbik viszont a Jaguar SUV-jához is, teljesítménye tisztességes, nyomatéka 365 Nm, amivel az óriás 6,8 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, fogyasztása pedig egészen kedvező, 7,1 l/100 kilométer is lehet, miközben károsanyag kibocsátása csupán 163 g/km. A szedánok még gyorsabbak, az XE 6,3, az XF pedig 6,6 másodperc alatt gyorsítható vele 100-ra.
Érdekesebb újdonság a szintén négyhengeres kétliteres dízelmotor, ami a márka történetében először két turbófeltöltőt visel. A 240 lóerőt teljesítő gázolajos a 25d jelöléssel érkezik és tisztességes 500 Nm forgatónyomatékkal. Ezt a motort szériában 8 fokozatú automataváltóval és összkerékhajtással kínálják, utóbbi az új benzines motorokhoz is elérhető. Az átdolgozott dugattyúkkal, főtengellyel és üzemanyag-befecskendezéssel érkező dízel az F-Pace-t 7,2, az XE-t viszont 6,1 másodperc alatt gyorsítja 100-ra. Fogyasztása utóbbiban akár 5,2 l/100 km is lehet, de érkezik egy jóval kisebb teljesítményű, 163 lóerős dízel is, ami kézi váltóval és hátsókerékhajtással beéri 4,8 literrel is százon.
A Volvo a T8-assal nyomul jelenleg, arra az FWD/AWD hajtásláncra amit a SCA platformhoz fejlesztettek szerintem ez bőven elég.
Amióta a Volvo ünállsódott kihozta a 2.0 öthengeres D3/D4-et, mégsem zengte körbe a sajtó a német márkák halálhírét, hogy nekik csak nlgyhengeres motorjuk van, pedig ez az a motor amit vesznek is.
Kijöttek a T2-T4 Turbóbenyákkal, majd nemrég az egészet felülÍrták a VEA motorkkal.
Kb 3szor annyit fejlesztettek motor vonalon, mint a Ford Europe…
2.2, 2.7 V6, 3.0 V6 HDI
JLR már fejleszti a soros 6 hengeres turbó benzinest a jelenlegi v6 kompresszort váltja … de a Volvonak is van ám új motorja 1.5 turbó 3 henger :DDDD biztos jó lesz szép hanggal illik majd az S90-hez . 😀
A volvónak szerintem csak négyhengeres motorjai érkeztek külső cégtől (SPA, 1.6HDI és 2.0 HDI). A Sorhatos T6 és 3.2 nem nagyon került bevetésre senki másnál.
Nem mondom, hogy örülök a hengerszámcsökkentésnek, de máshol se nagyon találsz már kalsszikus hatengereseket. Legfeljebb olyanokat amelyek V8 vagy V10-est váltanak le…
Mikor jönnek a 6 hengeres Jaguar motorok? Talán itt is megállnak 4 hengernél ha kifutnak a külső cégtől érkezők? Mint a Volvonál?