Új motorokkal érkezett a friss Kia Optima

Benzines és dízelmotorból is kap újat az Optima

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megy a régi 1,7-es dízel, helyére egy kisebb, de tisztább üzemű gázolajos érkezik, valamint jön egy 177 lóerős benzines is. Emellett pedig a külső is változik kicsit.


Megérett egy frissítés a Kia Optimánál, a koreaiak üzleti szedánja, vagy családi kombija a Genfi Autószalon után kicsit máshogy fog mutatni, motorkínálatában pedig jelentős változások lesznek. A külső szolidan ugyan, de észrevehetően változik, bár az Optima úgy volt igazán szép, ahogy megismertük. Új fényszórókat és hűtőrácsot kap, változik az első lökhárító, a hátsó pedig egy tisztességes diffúzort kap a GT GT Line modelleken.
Hirdetés

Az Optima jelentősebb frissítése a motorkínálatát érintette, ugyanis az 1,7 literes dízelmotortól elbúcsúztak, helyére egy szintén 134 lóerős és 340 Nm nyomatékú 1,6 literes gázolajos érkezett. Az új motor tisztább üzemű, köszönhetően az SCR üzemnek, vagyis mostantól a dízel Optimába is AdBlue adalékanyagot kell töltenünk. Továbbá érkezett egy szintén 1,6 literes benzines motor is, a turbós négyhengeres pedig 177 lóerőt teljesít. Ez nem vált semmit, marad a szívó és a turbós kétliteres is a kínálatban, utóbbi a GT-ben, bolygóműves automata váltóval, az új 1,6-os viszont viszont a Hyundai-Kia közös 7 fokozatú duplakuplungos automatáját kapja. Bent pár helyen változtak a felhasznált anyagok, valamint a hangulatvilágításon is változtattak, de a legnagyobb újdonság a minőségibb hatást keltő kormánykerék.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?