Új moduláris motorcsalád a GM-től
A General Motors legújabb generációs Ecotec motorjai hamarosan nálunk is elérhetőek lesznek
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Három- és négyhengeres soros benzinesekből fog állni az új motorcsalád, az évtized végére szinte az összes GM kisautót ez fogja hajtani. Turbóval, vagy anélkül igazi világmotor lesz a legújabb Ecotec.
Újabb motorok jelennek meg a GM kínálatában. Legelsőként az Adamban és a Chevrolet Cruze kínai piacos változatában fognak bemutatkozni. Az új motorcsalád tagjai három- vagy négyhengeresek, lökettérfogatuk 1,0, 1,4 vagy 1,5 liter lehet, teljesítményük 75 és 165 lóerő közötti lesz összesen 11 tervezett változatban. Nyomatékuk a szerény 95-től egészen 250 newtonméterig terjedő skálán mozoghat az adott típushoz igazítva, amibe beépítik. A mostani tervek szerint 2017-re minden legyártott GM motor negyede ebből a motorcsaládból fog kikerülni. A gyártást öt helyen indítják: nálunk Szentgotthárdon, a michigani Flintben, Kínában Shenyangban, a mexikói Tolucában és a dél-koreai Changwon üzemben.
A GM 27 modellbe tervezi beépíteni, és összesen 2,5 milliót kíván gyártani évente a motorcsalád tagjaiból világszerte. A legnagyobb lökettérfogatú, közvetlen benzinbefecskendezéses, de nem turbós 1,5 literes teljesítménye várhatóan 115 lóerő körül lesz, nyomatéka 146 Nm. Az új 1.4-es turbós egyik verziója 150 lóerőt fog teljesíteni és 235 Nm lesz a nyomatéka a jelenlegihez képest 5 százaléknyi fogyasztáscsökkenés mellett. Az igazi vakítás az, hogy az ígéret szerint 50 százalékkal halkabb lesz, mint a Volkswagen 1.4-es TSI-je. Ez szinte hihetetlenül hangzik, de várjuk már a próbát, egy hangmérést megér. A motorcsalád teljesen új fejlesztés, nem egy korábbi alap újragondolása. Az új tervezés lehetővé teszi, hogy a szegmensben kimagaslóan jó emissziós értékeket érjenek el, és a kellemtelen vibrációt is a lehetőségekhez képest ki tudják szűrni.
The Flintstones …