A széles választék miatt is népszerű a Golf, a hagyományos modellek mellett többféle sportváltozat és hibrid is a vevők rendelkezésre áll majd
A Golf nyolcadik generációja külsejében megmaradt ízig-vérig Golfnak, a vásárlók által igényelt konzervativizmust sem vetkőzte le teljesen, a Volkswagennél jól tudják, hogy pont ez kell a sikerhez. A köntös ugyan nem változott drasztikusan, ellenben technikai fronton nagyot ugrott előre, ahogyan erről már
korábban beszámoltunk, de most
nézzük, mit tartogat 2020 a Golf életében.
Plug-in hibrid is várható, 204 és 244 lóerős teljesítménnyel jönnek az izmos hibridek
Az első újdonságra jelen állás szerint csupán márciusig kell várni, akkor két combos változat érkezhet. A jól bevált jelölés szerint GTI néven jön az izmos benzines, a GTD betűkombináció pedig a csúcsdízelre kerül. Az Otto motoros sportmodell kétliteres TSI motorral jöhet, a teljesítményét 250 lóerő köré (de inkább kicsit fölé) tippelik, a hétsebességes DSG mellett hatos kéziváltó is lehet a kínálatban. A legerősebb dízel szintén kétliteres lökettérfogattal jön, ennek teljesítménye 200 lóerő körül várható, a DSG mellett itt is megmaradhat a kéziváltó, mindkét sportmodell elsőkerékhajtású lesz.
X-Tomi így képzeli el a GTI-t, ami nem állhat távol a valóságtól
A nyár a hibridekről fog szólni, rögtön háromféle teljesítménnyel jönnek benzin-elektromos modellek. A lágyhibrid Golf esetében a 110 lóerős egyliteres TSI erőforrás kap némi elektromos segítséget. A GTE variánst konnektorból és benzinkútról is lehet táplálni, a benzines blokk szerepét az 1,4 TSI-re osztják. A plug-in hibrid Golfok 13 kilowattos akkupakkot kapnak, a gyengébb verzió 204, az erősebb pedig 244 lovas rendszerteljesítménnyel jön, így ezek a hagyományos sportváltozatok szintjén lesznek.
Várhatóan továbbra is a legnépszerűbb modell marad a Golf az európai piacon, a kombira és a terepjárós Alltrackre őszig kell várni
Szeptemberre tovább gyúrja magát a Golf, ekkor várható a Golf R. Ennél a kivitelnél alapáron jön a négykerékhajtás, a gyengébb kivitel 330 lóerőt, a Golf R Plus pedig kereken 400 lóerőt állít csatasorba. Október sem marad újdonság nélkül, a sportváltozatoknál jóval népszerűbb kombi érkezése írható be a naptárba. A gyáriak az elődnél nagyobb csomagtartót ígérnek, a kombiból később növelt hasmagassággal és némi műanyagozással az Alltrack változat is megjelenik.