Új miniautók 3 millióig. Melyik mit ad?
Szuperminikkel is teli a padlás. Mi fér be 3 millióba?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bár messze nem ez a legnépszerűbb szegmens, de azért miniautóból is bőven van új a nap alatt. Összevetettük, melyik mit ad 3 millióért.
A válság a kisautós piacot viselte meg a leginkább, ez ugyanis jellemzően nem cégek, hanem magánvásárlók által preferált szegmens, márpedig a magánvásárlók ugye eltűntek. Azaz megvannak, csak hát jó részük még hiteleket nyög, mások meg szintén nem tudnak vagy nem akarnak új autót venni. Új miniautót vagy szuperminit, olyan töpszliket, amik jellemzően városba ideálisak, de azért egy-egy hosszabb út is bevállalható velük – esetenként teltházzal és szügyig pakolt csomagtartóval. Mindenesetre jó néhány újdonság van ebben a kategóriában is, így megnéztük, melyik mit ad 3 millió forintos árplafonnal. Mert bár ennél többet is lazán el lehet költeni a modern csöppségek többségére, de itt (Magyarországon) és most (2013-ban) a fehér hollónál is ritkább a csekély méretért és szerény motorizáltságért 3 millió fölött áldozó kuncsaft.
Kezdjük is a sort azokkal a modellekkel, amik elvéreznek az árhatáron. Ilyen az általunk a minap tesztelt Opel Adam 3 050 000 forintos alapárral. Igazából minimum, de nagyon minimum 3,5 milliót kell rá szánni, hogy ne fapados legyen… Cserébe abszolút egyedivé konfigurálható, formára, minőségre is megnyerő, s tán a legtrendibb a piacon. Nem kizárt persze, hogy a kereskedővel vért izzadós meccs után beférhetünk 3 millió alá, ellenben az Adam tényleg nem az az autó, amit szűkmarkúan, elsősorban az árcédulát figyelve fognak megvenni. Hárommillió fölötti még a Lancia Ypsilon, a legminibb, kétüléses smart, a Toyota iQ és pláne az a Mini.
Sebaj, maradt választék még bőséggel, s még azt is tisztázzuk, hogy 3 millió forintig bezárólag „rendes” kisautót is kapni méretesebb utas- és csomagtérrel, nem is keveset. Sőt, az árversenyeket mindig elképesztő fölénnyel nyerő Dacia márka szabadidő-autót (Duster) és böszme egyterűket (Lodgy és Dokker) is kínál az említett összegért, szóval aki ár/értékben és ár/méretben gondolkodik mindennemű előítélet és preferenciák nélkül, az jobb, ha a Renault-szárnyak alatt már inkább francia, mint román márka szalonajtaján dörömböl.
Szuperminik 3 millió forintig - méretek
Hosszúság (mm) | Szélesség (mm) | Magasság (mm) | Tengelytáv (mm) | Csomagtartó (l) | |
Chevrolet Spark | 3640 | 1597 | 1551 | 2375 | 170-568 |
Citroën C1 | 3440 | 1630 | 1465 | 2340 | 130-712 |
Fiat 500 | 3546 | 1627 | 1488 | 2300 | 185-610 |
Fiat Panda | 3653 | 1643 | 1551 | 2300 | 225-870 |
Ford Ka | 3620 | 1658 | 1505 | 2300 | 224-747 |
Mitsubishi Space Star | 3710 | 1665 | 1490 | 2450 | 235-912 |
Nissan Micra | 3780 | 1675 | 1525 | 2450 | 265-605 |
Peugeot 107 | 3430 | 1630 | 1470 | 2340 | 130-712 |
Renault Twingo | 3687 | 1654 | 1470 | 2367 | 165-959 |
Skoda Citigo | 3563 | 1641 | 1478 | 2420 | 251-959 |
Suzuki Alto | 3500 | 1600 | 1470 | 2360 | 129-774 |
Suzuki Splash | 3775 | 1680 | 1590 | 2360 | 178-573 |
Toyota Aygo | 3430 | 1615 | 1465 | 2340 | 130-712 |
Volkswagen up! | 3540 | 1645 | 1489 | 2420 | 251-959 |
Mint látható, azért van különbség – hosszban több mint 30, tengelytávban is akár 15 cm is, ami a hátsó lábteret és a csomagtartó méretét is befolyásolja. Poggyásztérből a legkisebbet az Aygo/C1/107 trió adja, jelképes 130 literüknél a Micra például kétszer nagyobbat kínál. A centiknél persze lényegesebb, hogy a második sorban hosszú távon egyik modell sem túl komfortos, még átlagtermettel sem. Amúgy a miniknek egy része csak négyüléses, na nem mintha öten bármelyikben vígan ellennének.
Szuperminik 3 millió forintig - fogyasztás (l/100 km)
Városban | Országúton | Kombinált | |
Chevrolet Spark 1.0 | 6,6 | 4,2 | 5,1 |
Chevrolet Spark 1.2 | 6,6 | 4,2 | 5,1 |
Citroën C1 1.0 | 5,1 | 3,8 | 4,3 |
Fiat 500 1.2 | 6,4 | 4,3 | 5,1 |
Fiat Panda 1.2 | 6,7 | 4,3 | 5,2 |
Ford Ka 1.2 | 5,8 | 4,4 | 4,9 |
Mitsubishi Space Star 1.0 | 4,6 | 3,6 | 4,0 |
Nissan Micra 1.2 | 6,1 | 4,3 | 5,0 |
Peugeot 107 1.0 | 5,1 | 3,8 | 4,3 |
Renault Twingo 1.2 | 6,7 | 4,2 | 5,1 |
Skoda Citigo 1.0 60 | 5,6 | 3,9 | 4,5 |
Skoda Citigo 1.0 75 | 5,9 | 4,0 | 4,7 |
Suzuki Alto 1.0 | 5,2 | 3,8 | 4,3 |
Suzuki Splash 1.0 | 5,6 | 4,2 | 4,7 |
Suzuki Splash 1.2 | 6,1 | 4,5 | 5,1 |
Toyota Aygo 1.0 | 5,3 | 3,9 | 4,4 |
Volkswagen up! 1.0 60 | 5,6 | 3,9 | 4,5 |
Volkswagen up! 1.0 75 | 5,9 | 4,0 | 4,7 |
Ami a fogyasztásukat illeti, papíron 4-5 literrel elketyegnek 100 kilométerenként. A legtakarékosabb elvileg a Space Star a vegyesben 4, városban is csupán 4,6 literes értékével. Egyéb műszaki adatot nem is tüntetünk fel, mert ebben a ligában, ezeknek az autóknak a vevőinél nemhogy a végsebesség, a 100-as sprintidő vagy a newtonméterek – szerény – száma, de az sem igazán számít, hogy épp hány hengeres a motor. Három vagy négy – nem mindegy? Általában az.
Egyébiránt – szívó - benzinmotoros autókról van szó 1,0-1,2 literes lökettérfogattal és jellemzően 70 LE körüli teljesítménnyel – kitűnik azért a Micra (80 LE), az izmosabbik Spark (81 LE) és főleg a „nagy” motoros Splash a maga 94 lóerejével. De mind bőven megfutja és tartani is tudja a 130-as tempót, ha kell, más kérdés, hogy 110 körül sokkal visszafogottabb az étvágyuk és a zajszintjük is.
Szuperminik 3 millió forintig - alapárak
Motor | Ajtó | Alapár (Ft) | |
Chevrolet Spark | 1.0 68 LE | 5 | 2 179 000 |
1.2 81 LE | 5 | 2 900 000 | |
Citroën C1 | 1.0 68 LE | 3 | 2 285 000 |
1.0 68 LE | 5 | 2 365 000 | |
Fiat 500 | 1.2 69 LE | 3 | 2 890 000 |
Fiat Panda | 1.2 69 LE | 5 | 2 680 000 |
Ford Ka | 1.2 69 LE | 3 | 2 904 000 |
Mitsubishi Space Star | 1.0 71 LE | 5 | 2 990 000 |
Nissan Micra | 1.2 80 LE | 5 | 2 789 000 |
Peugeot 107 | 1.0 68 LE | 3 | 2 315 000 |
1.0 68 LE | 5 | 2 395 000 | |
Renault Twingo | 1.2 75 LE | 3 | 2 790 000 |
Skoda Citigo | 1.0 60 LE | 3 | 2 713 270 |
1.0 60 LE | 5 | 2 825 030 | |
1.0 75 LE | 3 | 2 892 340 | |
1.0 75 LE | 5 | 3 004 100 | |
Suzuki Alto | 1.0 68 LE | 5 | 2 499 000 |
Suzuki Splash | 1.0 68 LE | 5 | 2 203 000 |
1.2 94 LE | 5 | 2 837 000 | |
Toyota Aygo | 1.0 68 LE | 3 | 2 195 000 |
1.0 68 LE | 5 | 2 305 000 | |
Volkswagen up! | 1.0 60 LE | 3 | 2 496 100 |
1.0 60 LE | 5 | 2 602 780 | |
1.0 75 LE | 3 | 2 649 770 | |
1.0 75 LE | 5 | 2 757 720 |
És akkor az árak, a bázisárak: jelenleg - mindenféle finanszírozások nélkül – a Spark a legolcsóbb, dobogós még az Aygo és a Splash pár ezressel odébb. A Spark és a Splash praktikusabb ötajtós karosszériával és picivel komolyabb méreteivel is nyerőnek tűnhet. A túlvégen a Citigo erősebbik és ötajtós változata 4 ezerrel mondjuk átlépi a 3 millió határvonalat, de ennyi azért nyilván belefér, és még a Space Star, az erősebbik és egyben jobban felszerelt Spark, valamint a Ka közelíti alapból is a 3 milliót. A retrósiker Fiat 500 se sokkal olcsóbb. A Fordnak a Fiat 500-asáról, azaz a Káról amúgy az a hír járja, hogy utód nélkül nyugdíjazhatják – tény, hogy Magyarországon ritkábban látni, mint Ferrarit.
Szuperminik 3 millió forintig - klímával és hifivel
Motor | Ajtó | Alapár (Ft) | |
Chevrolet Spark | 1.0 68 LE | 5 | 2 509 000 |
1.2 81 LE | 5 | 2 900 000 | |
Citroën C1 | 1.0 68 LE | 3 | 2 545 000 |
1.0 68 LE | 5 | 2 625 000 | |
Fiat Panda | 1.2 69 LE | 5 | 2 985 000 |
Mitsubishi Space Star | 1.0 71 LE | 5 | 2 990 000 |
Peugeot 107 | 1.0 68 LE | 3 | 2 575 000 |
1.0 68 LE | 5 | 2 655 000 | |
Renault Twingo | 1.2 75 LE | 3 | 2 790 000 |
Skoda Citigo | 1.0 75 LE | 3 | 2 892 340 |
1.0 75 LE | 5 | 3 004 100 | |
Suzuki Alto | 1.0 68 LE | 5 | 2 499 000 |
Suzuki Splash | 1.0 68 LE | 5 | 2 624 000 |
1.2 94 LE | 5 | 2 837 000 | |
Toyota Aygo | 1.0 68 LE | 3 | 2 440 000 |
1.0 68 LE | 5 | 2 550 000 | |
Volkswagen up! | 1.0 60 LE | 3 | 2 645 960 |
1.0 60 LE | 5 | 2 752 640 | |
1.0 75 LE | 3 | 2 799 630 | |
1.0 75 LE | 5 | 2 907 580 |
Klíma és hifi - ezt a két felszereltségi elemet vártuk el annak fényében, hogy valószínűleg ezeket mindenképp igénylik, kérik és választják a vásárlók. Na most a Fiat 500, a Ford Ka és a Nissan Micra kiesett, de könnyen elképzelhetőnek tartjuk, hogy az ő esetükben is bele lehet alkudni a kívánt tételeket a 3 milliós büdzsébe (arról nem is beszélve, hogy a forgalomba helyezés költségei is számottevőek, sajnos).
Egyes modelleknél felszereltségi szintet kell ugrani a légkondihoz és a gyári rádióhoz, másoknál az extralistán pipálással jön a hűs és a zene. Látható, hogy a legolcsóbb miniautók ára is 2,5 millió tájékára duzzadt - ők mondjuk az Aygo (testvéreivel, a 107-essel és a C1-gyel), továbbá az Alto és a Spark. Klímásan a Splash már nem annyira, de azért elég jó vétel, míg a Citigo és az up!, a a Twingo, a Panda és a Space Star képviselik a drágábbik oldalt. Igen, Skoda és Volkswagen is akad 3 millió alatt. A mezőny zöme ezért a pénzért nem kevés egyéb hasznos és nem annyira hasznos extrával is kényeztet, visszatérve a bevezetőben taglaltakhoz meg zárásként se hallgassuk el, hogy ugyanezért a pénzért méretesebb, már "rendes" kisautókat is találni az újautó-piacon. És egy szinte végtelen sornyi használtat is, naná. Sokan inkább döntenek az 1-2 éves, újkori árából már rengeteget veszítő használt kompaktok, sőt középkategóriások mellett és a vadonatúj, ellenben mini minik kárára - mindkét párt érvelése érthető...
A Nissant használtam ezek közül, ezres motorral .Általában egyedül vagy ketten utaztunk ,de a magyar viszonyoknak nagyjából megfelelt.Nem volt verseny autó,autópályán is azért 130-cal lehetett vele menni.
Azért mégis csak városi autónak volt a legjobb.2,8 Milla mégsem kevés ,pláne ha abból indulunk ki ,hogy ezért a pénzért alsó közép kategóriából már elég újszerű autó is kapható a használtakból.
Hat odahaza a biztositasi rendszer es a sulyado rendszere miatt a fentartasban nincs sok
kulonbseg de mas orszagok mas rendszereben mint ahogy irtam
Focus vs Aygo 1ev alatt legalabb 620f az tobb mint 200e ft csak a fentartas
es a fogysztast nem szamoltam.
Főleg ilyen gyenge és kicsi autókat.
Igazából az a vicc hogy használtan 3millióért már autót is lehet venni erős dieselt erős benzinest a legnagyobb baromság újat venni ..
Valóban, de a helyzet az, hogy a cikk írásakor épp újraárazás alatt lehetett, s ezért nem szerepelt a modellek között. Talán majd legközelebb.
A csere biztos lessz csak a tervben az alany neve meg kerdeses.
Sajnos a Focust az Angol ido lassan megeszi es vissza keri a termeszet.
Ezeken a mikro autokon azert akadt fent a szemem mert az 1.0as benzines utadoja/ev 20f
a mostani Fokus 200f.A nevemre 40f/ho a Fokusz 80f/ho elobb elrontottam a valtast bocsanat
Es mint tudjuk eddig a benzinesek egyszerubbek a dizelnel
hazilag szerelheto ha netan valami gondja van mert sajna ez a masik gondom
MO-n van szerelo akiben megbizok de itt kint meg nem talaltam.
De akkor valoszinuleg marad a dizel amitol rettegek biztos hogy jok
de mar nem olyanok vannak itt kint mint amiket en szeretek(0-elektronika)
A helyedben én a biztonságosabb Ford Focust nem bocsátanám cserébe. Már a puszta méreténél fogva is
biztonságosabb. Kiváltképp egy olyan „autóra” nem váltanám le, amelyikben még a kesztyűtartó is a hátsó
ülések mögött kapott helyet. Nem tudják, hogy milyen elme rokkant módon spóroljanak a helyen.
Amúgy a 107-nél az üzemanyag adagoló, míg az Aygo esetében a vezérlés s a gyújtás elektronika gondjai miatt sem venném meg. (külföldi autószerelőktől, bloggerektől informálódtam.)
Nem rosszindulattól fűtve írom, ám ha mód felett célul tűzted ki, hogy szinte magzati pózban utazz, mert
olyan mikroautóra cseréled a Focus-od, lelked rajta.
Aranyos cikk jokor jott.
Jovore tervezem a Focus lecsereleset es az Aygo,107,C1 trioval probalok megbaratkozni
Nem tudom konkretan milyenek errol most gyujtom az infokat emg az 1.0as motorrol
Igaz eleg nehezen baratkozom foleg hogy a kesztyutartot a hatso ulesek moge raktak.
Oka egyszeru:1.0as benzinesek utdijjaj itt kint 7e-ft korul per ev
biztositas is kb havonta annyival kevesebb hanem tobb.
Inkabb ha lehet benzinest valasztok mint dizelt es az en arkategriamba ok esnek bele
Kinti statisztikakat nem tudom csak azt hogy az utcankba a
Foka meg 1 BMW5-os a legnagyobb auto a tobbi zsebraketa