Új Mazda kéne, de hibrid? Arra még várni kell

A Mazdánál egyelőre nem hisznek a villanymotorban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy Mazda-szóvivő elárulta, hogy nagyon nem sietnek holmi hibrid vagy elektromos modell kifejlesztésével. Inkább a szuper SkyActiv hajtásláncok tökéletesítésére gyúrnak.

A brit Aol magazinnak adott interjújában egy Mazda-szóvivő azt nyilatkozta a minap, hogy semmi okuk nincs a villanymotoros fejlesztések elkapkodására, ők egyelőre a hagyományos benzines és dízelmotoros autókban hisznek. Illetve a forradalminak mondott SkyActiv technológiában (amit eddig a CX-5-nél, a legújabb 6-osnál és a 3-asnál vetettek be), s annak tökéletesítésében. Szerintük pillanatnyilag ez (az általános súlycsökkentés, a javított légellenállás, a szívó benzinesek kiemelkedően magas, a turbóval lélegeztetett dízelek rekordalacsony, egységesen 14:1 kompresszióviszonya, a stop-start elektronika és a fékenergia újrahasznosítása) a helyes út a károsanyag-kibocsátás csökkentése és a hatékonyság érdekében.
Hirdetés
"Szerintünk 2020-nál korábban nem érdemes hibrid és/vagy elektromos autóval a piacra lépni" - mondta a japán márka brit importőrének egyik vezetője, s azt is hozzátette, hogy a Mazda2-ből azért csináltak már egy - Japánnak szánt - elektromos verziót... Csak hogy megmutassák, nekik is megy, nekik is menne, ha arról van szó.
Szóval a közeljövőben az európai Mazda-vásárlók be kell hogy érjék a jó öreg belsőégésű motorokkal, ráadásul a másoknál oly' divatos leméretezésre meg a turbós benzinesek térnyerésére is fittyet hánynak. A Spider/MX-5 duónál is meghagyják a turbót az Alfának, ha igaz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

13 thoughts on “Új Mazda kéne, de hibrid? Arra még várni kell

  • 2017.10.30. at 01:25
    Permalink

    Azért a németeket vehetjük etalonnak Európában. Az igaz, hogy a nagy cégek mellett ott a lobbierő is, de ez a világon mindenhol így van, az USA-ban is nagy szava van pl. egy GM-nek.

    Azt nem értem, hogy miért ne ismerném az európai autózási szokásokat. Nekem pl. holnap el kell utaznom a rokonaimhoz, ami kb. 220 km., ott egész nap kell az autó, rövid 10-15 km-es utakra, egy-két órás megállásokkal, majd este még haza is kell jönnöm. Megyek mondjuk 500 km-t. Valószínű, hogy közben kell majd egyszer tankolnom, ezt bárhol megoldom majd percek alatt. Vajon hogy oldanám meg ezt egy elektromos autóval? Azt elfogadom, hogy napi munkába járásra jó lehet egy elektromos is. De egy ilyen út már nem megoldható vele, tehát kompromisszum, mindez sok pénzért.

    Szóval én úgy gondolom, hogy még sok fejlesztésre és infrastruktúra építésre van szükség az elterjedéshez. Több lehetőséget látnék a gázüzemben. Tiszta is, van is belőle bőven egyelőre. Igaz már kezdik nyomni adókkal, hogy ne érje meg annyira.

  • 2017.10.30. at 01:25
    Permalink

    Helytelen, rossz általánosításokat is használsz.

    A német autóiparral meg különösen óvatosan bánnék. A legnagyobb piac, de magasan a legnagyobb lobbierő is ott van. Mindent rá tudnak erőltetni a döntéshozókra (EURO szabályok, CO2 politika, stb.), még inkább az emberekre (dízelmánia, pd jó cr rossz, hibrid, elektromos rossz). Sosem voltak az autóipari technika csúcsán, egyáltalán nem etalonok! Sőt, sok szempontból maradiak.

    Arról a sokszor hangoztatott teljesen szubjektív nézetedről (sokszáz km hatótáv, meg pár perces töltés kell az elektromos autóknak, mert anélkül nem lesznek piacképesek) meg csak az derül ki, hogy egyáltalán nem tudod mik az európai autóhasználati szokások!

    Mazda:
    Nem olvastam az eredeti nyelven mondott szöveget, de a hibrid és az elektromos autók egyszerre biztosan nem lesznek a csúcson.

    A súlycsökkentés a leghasznosabb, de sokat elmond az egyik Toyotás fejlesztőmérnök szava is, hogy nem tudják hogy érték el azt a kimagaslóan jó kompressziót az új SkyActiv benzines.

  • 2017.10.30. at 01:25
    Permalink

    [i]„Néha le kellene venni a szemellenzőt, és értelmesen gondolkodni.”[/i]

    Helyes, akkor mutass példát azzal, hogy saját magad így jársz el, mert eddig csak az ellenkezőjét csináltad.

    [i]„Először is a Mazda nagyon jó autókat gyárt, az új technológiájuk pedig zseniális.”[/i]

    És ez mind azért van mert a hatalmas nick, aki semmihez sem ért de legfőképpen ahhoz nem amihez hozzászól ezt isteni kinyilatkoztatásképpen kijelentette. 🙂

    [i]„Korábban már többször hivatkoztam az itt megjelent cikkre, amiben a németországi autóeladásokat elemzik. „[/i]

    Igen, azzal is csak hülyét csináltál magadból. Tudjuk jól hogy te azt hiszed ami az elavult németeknél van az van mindenhol a világon máshol is, csak tudod az értelmes emberek pontosan tudják hogy ez nem így van. De téged természetesen ez nem érdekel és ötvenötödször is beírod a hülyeségeidet. Másrészről itt a hibridekről is szó van, de te ezt sem voltál képes felfogni, leülhetsz ismét elégtelen.

  • 2017.10.30. at 01:25
    Permalink

    Nem 2020-ban hanem már évek óta mennek a kukába az elavult szar szennyező benzines meg még borzalmasabb dízel motorjaid, de te persze erről sem tudsz semmit sem de azért jó gerinctelen módjára beledumálsz. Úgyhogy neked már MOST elnézést kell kérned, nem is kell 2020-ig várnod! LOL! 🙂

  • 2017.10.30. at 01:25
    Permalink

    Már sokszor mondtam, hogy te tipikusan az az ember vagy, aki ha meghallja a rádióban, hogy vigyázzanak, mert egy sofőr a forgalommal szemben autózik az M7-esen, akkor felkiáltassz, hogy: „Egy?! Az összes!”.
    Néha le kellene venni a szemellenzőt, és értelmesen gondolkodni. Először is a Mazda nagyon jó autókat gyárt, az új technológiájuk pedig zseniális. Érdemes lenne egy két cikket is elolvasni a témában, pl. a Totalcaron a tegnapi Mazda 3-ról szólót. Korábban már többször hivatkoztam az itt megjelent cikkre, amiben a németországi autóeladásokat elemzik. Azt hiszem Európában vehetjuk etalonnak a németeket. Az összes eladott autónak mindössze a 0,2%-a elektromos. Ha nagyon optimisták vagyunk, és feltételezzük, hogy minden évben az előző évire rátesznek plusz 50%-ot, akkor 2020-ra az eladott autók 3,5%-a lesz elektromos.
    Ha az elektromos autók addigra fejlődnek, értem ezalatt, hogy a mostaninál jóval nagyobb hatótávolsággal rendelkeznek majd, valamint a teljes feltöltés 10 perc alatt megoldható lesz, és ehhez rendelkezésre áll majd legalább olyan infrastruktúra, mint a jelenelgi benzinkút hálózat, akkor versenyképesek lehetnek. Azonban még ebben az esetben sem biztos, hogy sikerül számukra az áttörés. Nem elég ahhoz a jó technológia, hogy egy termék sikeres legyen. Nagyon sok olyan technológia volt már – nem csak autógyártásban – ami hatalmas, sok esetben korszakalkotó ötlet volt, mégsem lett belőle sikeres, népszerű termék. Ahhoz pedig, hogy az elektromos autó elterjedjen siker kell, mégpedig gazdasági siker, mert a veszteséget csak ideig-óráig finanszírozza a pénzügyi piac.

  • 2017.10.30. at 01:25
    Permalink

    s 3000 és ha nem kerülnek kukába azok a belső égésű motorokkal szerelt vackok, akkor te hogyan fogsz itt elnézést kérni azoktól, akiket sértegetsz? Elmondom: sehogy, mert egy gerinctelen attitüdöt testesítesz meg.
    Szégyelld magad!

  • 2017.10.30. at 01:25
    Permalink

    Szerintem nem eri meg ocsarolni a Mazdat
    2020ban szerintem meg ok is ott lesznek es majd villamcsapas modjara megint
    lesokkoljak a fel vilagot valami SKY+os dologgal.
    Ez a SKYos orulet nem orulet marmint az abbol a szempontbol hogy ok sokmindent mashogy
    csinaltak es szerintem nagyon jol.(karosszeria,motor…)
    Alacsony fogyasztast es karosanyag kibocsatatst nem csak hybrid technologiaval erhetnek el.
    Ott van a SKY-D euro6 os 2.2es 150lovas es CO2-je 104g/km(1.5dCi Renault109co2)
    Melyik mas gyarto tud ilyen dizelt csinalni?Mindenfele adalek hopuszpokusz nelkul?
    Vagy meg a benzines 1.5-2.0asok euro5-os normat vigan teljesitik CO2-juk 118-129g/km
    Mas gyartok 1.6 benzinesei 140-160korul van ez a szam(az enyem 168)
    Europai parlament 2020ra a CO2-t 100g/km-re akarja levinni ami nekik menni fog
    Szerintem nem kell leszarozni oket.Tudnak ok es bizok benne hogy nem jon valami nagy hal
    aki be akarja kebelezni a technologia miatt.
    En szurkolok nekik nagyon jo autokat csinalnak

  • 2017.10.30. at 01:25
    Permalink

    Eddig sem értettél a kérdéshez méghozzá valami kegyetlenül nem és nem ment a gondolkodás sem neked, ez jól láthatóan nem is változott.
    2020-ra a kizárólag belsőégésű motorral hajtott vackok jórésze kerülhet a kukába és nem az elektromos autók, pláne nem a hibridek.
    A Mazda jó ideje a túlélésért küzd, az ég világon senkit sem tudnának felvásárolni, annak örülhetnek ha nem tűnnek el a süllyesztőben.

  • 2017.10.30. at 01:25
    Permalink

    Szerintem a Mazdánál jól gondolkodnak. Németországban az első félévben az összes eladott autó mindössze 0,2 %-a volt elektromos autó. A fejletlenebb országokban még ennyi sem. Ebből következően az elektromos autóba fektetett energia (pénz, szakember) nyilvánvalóan nem térül meg. A fejlesztéseket csak a cég többi része által termelt profitból lehet finanszírozni. A 2020 is jó céldátumnak tűnhet, hiszen addigra kiderül, hogy a kukába kerülnek az elektromos autók, vagy esetleg érdemes lesz őket gyártani. Ha érdemes lesz, akkor meg – részben vagy egészben – vesznek egy licencet, és van elektromos autójuk. Azon sem lépődnék meg, ha felvásárolnának egy – többek között az elektromos autók fejlesztése miatt – addigra pénzügyileg bebukott márkát.

  • 2017.10.30. at 01:25
    Permalink

    Mivel a Toyota már olcsóbban elérhetővé tette a hibrid technikát! Csak addig idegenkednek tőle az emberek, amíg ki nem próbálják. Dinamikusan vezethető, nem kerreg, nem büdös és siklik. Szívesen összehasonlítanám az Aurisom fogyasztását a Mazda 3 -éval…

Vélemény, hozzászólás?