Új márkát és egy hétüléses egyterűt hoz Európába a BYD

Egyre csak szaporodnak az ázsiai eredetű luxus kisbuszok, a Denza a Lexus és a Volvo vásárlóira hajt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az idegenül csengő Denza a BYD és a Mercedes közös gyermeke, noha a német prémium márka egyre kevesebb befolyással bír.

Feladják a leckét a kínaiak azoknak, akik képben szeretnének lenni az autópiac szereplőivel. Megannyi márka és számos modell érkezett rövid időn belül Európába, a legújabb megjegyzendő márkanév a Denza. A kínaiak imádják az almárkákat, a D9 egyterű is a BYD egyik leágazásához tartozik. A 2010-ben alapított Denzát a BYD és a Mercedes fele-fele arányban birtokolta, mára azonban csak 10%-os tulajdonnal bírnak a németek. A D9 nem mondható új modellnek, Kínában már két éve fut, ellenben a nagysága vitathatatlan. A hossza 5,25 méter, ezzel olyan konkurensekkel veszi fel a harcot, mint az Lexus LM és a Volvo EM90. A külsőről egyből beazonosítható az ázsiai származás, a maszk hatalmas, a krómozás bőkezű, éppen megfelel a mai trendeknek, ami nem a feltétlen a szépségről, hanem a karakterről szól. A D9 2+2+3 ülésképletű, ezek közül a középső sor az igazán jó választás, a tér fejedelmi, a hűtött és fűtött fotelek masszázst is biztosítanak a bennük helyet foglalóknak, akik akár a lábtámaszt felhajtva pihenhetnek is. Mindemellett két képernyő és egy hűtő is kényezteti a második sor utasait. A leghátul utazóknak már nincs ilyen jó dolga, USB csatlakozó, könyöktámasz és hangszóró a felhozatal.
Hirdetés
A technikai adatok terén csak a kínai specifikációra lehet hagyatkozni, ott plug-in hibrid és tisztán elektromos verzióban kínálják az egyterűt. A 1,5 literes turbós blokk mellé 20 vagy 40 kWh-ás akkupakk jár, elsőkerék hajtású kivitelben 296 lóerő (571 Nm) a rendszerteljesítmény, ezzel egészen átlagos 9,5 másodperces 0-100-at ígérnek. Az összkerekes verzió fürgébb, köszönhetőn hátra is beépített a villanymotornak, a 401 lóerőnek és 681 Nm nyomatéknak 7,5 szekundum is elég százhoz. Az egymotoros elektromos kivitel 308, a kétmotoros 369 lóerős, mindkét verzió 104 kWh-ás akkut kap. A hatótávolság a kínai szabvány szerint 600 kilométer körüli, amit nem illik komolyan venni, a CLTC túlzottan optimistán becsül, de még egy 450-500 kilométeres hatótáv sem rossz érték egy ekkora járműtől.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?