Új márka a Toyotától, jön a Pixis

Pixis: új márka a Toyotától

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Pixis Space néven érkezik a Daihatsu Move Conte átemblémázott változata.


Pixis néven indított útjára új márkát a Toyota, és Space néven jön első modelljük, a Daihatsu Move Conte változatára épülő Space városi egyterű.
A Japánban kei néven ismert járműosztályba tartozó Space modelleket a Toyota kereskedésekben felállított Pixis station nevű pontokon fogják értékesíteni.
A szeptember végén piacra kerülő Move Pixis-jelvényes változata után a kisteherautó és minibusz formában kínált Daihatsu Hijet is kapható lesz Pixis márkanév alatt decembertől, 2012 végén pedig érkezik a még piacon sem lévő Daihatsu e:S Pixis-kiadása: az újdonság különlegessége lesz, hogy száz kilométeren alig 3,3 liter üzemanyagot fogyaszt. Tekintettel arra, hogy Japán legrégebbi autógyára, a Daihatsu már jó ideje a Toyota fennhatósága alatt működik, nem tekinthető igazán forradalmi lépésnek a meglévő modellek Pixisre történő átnevezése, de amúgy sem igazán érint minket ez a lépés, mert az új márka európai megjelenéséről egyelőre nincs szó.
Kei autók Japánban
A kei autók speciális járműosztályt alkotnak Japánban: maximális hosszuk 3,4 méter, szélességük 1,48 méter, és legfeljebb 2 méter magasak lehetnek. A modellek tekintetében mini, de darabszámát tekinve méretes járműosztályt a második világháború végén találták ki, hogy ezzel segítsék a hazai autógyártók talpra állítását. A kei autók jelentős adókedvezményeket élveznek azóta is.
A legfeljebb 660 cm3-es belsőégésű, vagy 47 kW-os villanymotorral hajtott autókban mindenféle, gázzal hajtott, hagyományos belsőégésű, teljesen elektromos és hibrid hajtásláncok is megtalálhatók, lényeg, hogy ne lépjék át, az adott hengerűrtartalmat, vagy a maximálisan megszabott 64 lóerős teljesítményt. 5,5-6 liternél egyikük sem fogyaszt többet, de még gyakoribb a 3,5-4,5 l/100 km közé eső fogyasztási érték.
Az összes japán gyártó készít kei autókat, a Nissan értékesíti a Suzuki és a Mitsubishi termékeit is saját jelvénnyel, a Mazda pedig egyes Suzukikra teszi rá emblémáját, hogy a szalonjaiba betérő kei-keresőknek is tudjanak valamit ajánlnai. Eddig az egyetlen nem japán autó, ami teljesítette a kei-osztály előírásait, és ezáltal részesülhetett az adókedvezményben, a smart fortwo volt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?