Új lehetőség cégautósoknak: Renault Talisman 7,5 milliótól

Itthon a Renault Talisman - meg merték mutatni az alapváltozatot is

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A fotókon láthatónál is ütősebb forma, alapáron takarékos dízelmotor, korrekt ellátmány, mégis átlagár: ütős a Renault Talisman.


Gurított már sokszor nagyot a Renault, akár a középkategóriában is, most mégis minden eddiginél nagyobb dobásnak tűnik a Talisman. Olyan eltalált és sokkoló a forma, hogy a modell fotóit már sokszor látva, nemzetközi bemutatóját átnyálazva is ledöbbentem, amikor múlt hétvégén, a hazai premieren végre személyesen is láttam. Nem szeretem a szedánokat, de a Talisman orra annyira lenyűgöző, oldala olyannyira kecses, hogy még - a Lagunákkal szakítva - lépcsős hátát is gond nélkül el tudnám viselni. Nem is kicsi (608 literes!), síalagutas, láblendítéssel nyitható a csomagtartó, májustól jön majd az Estate névre hallgató kombi is, 300 ezer forint felárral, jobban pakolható és bővíthető, ám a fedőroló alatt "csak" 572 literes csomagtérrel.
Hirdetés

A külföldi menetpróba után sejthető volt, hogy jó autó a Talisman, de a hazai villámpróba minden várakozást felülmúlt. Még úgy is, hogy szándékosan, meg persze azért is az alapverziót sikerült megkaparintani, mert az ügyfélkóstoltatással egybekötött bemutató pörgésében egyedül annak a kulcsa volt szabad. Jó is volt látni, Facebookon követni a felhasználók visszajelzéseit: a már renault-soknak úgy tűnik bejön az újdonság, de az ütős forma a többieket is megfogja. A 4,85 méteres szedán egyértelműen prémiumautós, mégsem hivalkodó, a közlekedésben tiszteletet parancsoló. Ami pedig érdekesség: a fotózott és próbált példány az alapváltozat. Oké, nem olcsón, 7,5 millió forintért, de óriási szó, hogy az alapváltozat is teljesen vállalható. Sok más mellett kétzónás automata klímával, visszagurulásgátlós elektromos kézifékkel, Bluetooth kihangosítós hifivel, tempomattal, 16 colos felnikkel. Utóbbiak alapáron még nem könnyűfémek, de dísztárcsájukkal azokhoz hasonlók.
A Renault Talisman árai (Ft)
Life Zen Intens Initiale Paris
Energy TCe 150 EDC - 8 400 000 8 700 000 -
Energy TCe 200 EDC - - - 10 800 000
Energy dCi 110 7 500 000 - - -
Energy dCi 130 - 8 400 000 8 700 000 -
Energy dCi 130 EDC - - 9 190 000 -
Energy dCi 160 EDC - - 9 490 000 11 100 000

A 7,5 millió forintos alapgép nem csak ellátmányával, motorjával is korrekt. Az 110 lóerős 1.5 dCi-t kapja, 260 Nm nyomatékkal, hatfokozatú váltóval. Ez a leglomhább verzió, de a 11,9 másodperces 100 km/órára gyorsulása egyáltalán nem rossz, miként a 190 km/órás végsebességgel is gond nélkül el lehet lenni - még a korlátozásmentes német autópályákon is. Kombinált fogyasztási értéke pedig 3,6 l/100 km. Nem kell ide jobb motor, ám lehet még válogatni. Motorfelárról nemigen tudunk beszélni, ugyanis a nagyobb motorok csakis a második, Zen felszereltségtől kaphatók. A nagyobbak kezdetben mindössze 1,6 litereseket jelentenek. A benzines TCe 150 és 200 lóerővel, a dCi egy turbóval 130, kettővel 160 lóerős. Tudja persze a Renault is, hogy ebben a kategóriában kell a nagyobb és még erősebb motor, jön is majd még idén a 2,0 literes dízel, szintén két turbóval és az 1,6-os alapján legalább 100 lóerős literteljesítménnyel, tehát alsó hangon 200 lóval, meg persze Euro 6-os normával, amit SCR-katalizátorral érnek el.
A Zen esetén már nem csak a sofőr, az első utas ülése is magasságszabályzós. Alapáras a 7 colos, állított R-Link érintőképernyő, a 17 colos alufelni, a tolatóradar, az zsebből nyitó Renault kártya és a ködfényszóró is. Opcióként pedig megjelenik néhány további extra például a panorámatető 300 ezer forintért vagy az első ülések és a kormánykerék fűtése 100 ezer forintért. A 300 ezer forintos lépcsővel elérhető Intens szinttel az opciós kínálat óriásit bővül, egyebek mellett a 600 ezer forintos, 19 colos felnikkel és adaptív lengéscsillapítókkal is társított 4Control (négykerékkormányzásos) futóművel, de alapból is megjelenik a sávelhagyásra figyelmeztető, automata reflektort és táblafelismerőt adó Visio csomag, a LED fényszóró és a bőr-szövet kárpitozás, valamint az elektrokróm tükör is. A benzinesként 10,8, dízelként 11,1 millió forinttól, rendre az erősebb motorverziókkal elérhető Initiale Paris csúcskivitelben lényegében az összes fontos extra (beleértve a távolságtartós tempomatot és a bőr kárpitozást is) benne van, ízlés szerint kérhető hozzá a panorámatető, CD-lejátszó, láblendítéses csomagtérnyitás, tolatókamera és holttérfigyelő - ahogyan a Zen esetén is.
A Talisman ütőkártyája formáján túl az árához mérten kifejezetten gazdag felszereltsége lesz. Ha azt vesszük, a 7,5 millió forintos alapár nem szerény, de a dízel konkurensekhez mérten, pláne a felszereltséget is számba véve, igencsak kedvező. Ahogyan az is, hogy a Laguna árplafonja minden létező extrával, panorámatetős kombiként is 12,5 millió forint - míg a konkurenciánál azt igencsak túl lehet lépni. Ha valaki ma a középkategóriából választana, onnan választhat, feltétlenül nézze meg, próbálja ki a Talismant, aztán könnyedén ráébredhet: lehet az alapmodell is jó.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Nagyon elcseszték a GT-nél (Clionál szintén), hogy csak automatával lehet kapni.
    Ez nálam kizáró ok, pedig lehet, hogy kipróbáltam volna egy francia autót, ha mernek rá vállalni elég garanciát (5 év 150.000Km).

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Igy van, viszont akkor mar nem olyan olcso a buli, vagy megis? Mindent belekalkulalva, utazas, szallas, ottani ügyintezes, kell ra költeni, ez biztos. Akkor eri meg, ha tenyleg nagyon jo ajanlatra es autora bukkan az ember.
    Nekünk szerencsenk volt mindkettö autonkkal.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Ez a kintről behozott autó dolog szerintem csak abban az esetben működik, ha az ember kimegy és elintézi magának. És olcsóbb így sem biztos, hogy olcsóbb lesz, max nagyobb a választék mint itthon. Csak hát egy ilyen kis túrának is megvannak a buktatói.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Én ezzel teljesen tisztában vagyok, hogy ott is vannak szép és jó autók, csak az ott sem olcsó. Pont a németek vagy az osztrákok adnák oda olcsón a jó autót, akik az utolsó garast is a fogukhoz verik? A leganyagiasabb/spórolóbb nép a kontinensen. Amiket ide behoznak az mind szemétre való. Azért olcsó.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    En meg pont forditva, magyar embertöl csak akkor vennek autot, ha nagyon jo baratom lenne, vagy maximalisan ismernem az auto elöeletet. Persze biztosan van sok ellenpelda is.
    Azert talalhattal szilikonnal telefujt roncsokat, mert bizony a nemetek is megkerik az arat a keveset futott, szep allapotu karbantartott autonak. Ergo, azt nem fogjak tudni a rafinalt magyar nepperek hu…ert,sza…ert megvenni, majd jo kis haszonnal eladni.
    A nemeteknel is a sokat futott, lerobbant auto az olcso, amire költeni kell. Azt hozzak be.
    A török kereskedök sokszor simlisek, de lehet ott is jo üzleteket kötni.
    A legjobb, ha maganembertöl veszel, vagy rendes autoszalonbol, ahova be lett szamitva a jarmü. Ettöl meg persze lehet az ember szerencsetlen, es persze kis hazankban is lehet jo autokat venni. Az en rokonsagi körömben ha lenne elado auto, tenyleg csak ajanlani tudnam, mert vigyaznak ra es a karbantartasuk is rendszeres.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Erre a mindent túlszárnyaló sületlenség-halomra nekem is muszáj reagálnom.

    A nagy autógyártási tapasztalattal a legnagyobb butaság előhozakodni. A franciák, olaszok és a britek a legjobb példa. Ez utóbbiak hol vannak most? Az olaszoknál elég nagy baj van, nehéz nem észrevenni, a franciáknál, főleg a PSA-nál sem úgy mennek a dolgok, ahogy kéne. A németek a nevükből élnek. Talán Európából a svédek hoznak egy szilárdnak mondható szintet a Volvóval – róluk ilyenkor előszeretettel feledkeznek meg.
    Bizonyára tudod, hogy a Toyota a legnagyobb autógyártó, és nem kb. 10 almárkával karöltve produkál komoly eladásokat, mint a VW:) Ezt mivel magyarázod?

    [url]http://www.origo.hu/auto/20150105-a-nemetek-szerint-is-a-toyota-a-legmegbizhatobb-auto.html[/url]

    “Még nem voltak igazi autó közelében(prémium kategória).”

    De bizony, hogy voltunk. Infinitinek, Lexusnak hívják őket.

    Ha ennyire odavagy a fritz-technikáért, akkor siess, vegyél magadnak német gyártmányú okostelefont és LED-tévét…Csak úgy roskadoznak tőlük az üzletek polcai:)

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    És mielőtt tovább fikáznád, hogy ilyen meg olyan, a kis Mercedesekben nagy eséllyel fogsz pont Renault motort találni, szóval annyira azért nem lehet rossz, ha beleteszik.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Marha egyszerű a dolog. Akkor te elmész és Mercedest veszel, más meg majd esetleg Renault-t. Mellesleg honnan a francból tudod te előre 10 évre, melyik mennyire lesz megbízható? Nincs olyan ember a földön aki ezt meg tudná mondani. Mellesleg, ha figyeltél volna akkor azzal is tisztában lennél, hogy ezt a modellt pontosan a Mercedessel közösen fejlesztették annak a technológiai együttműködésnek a révén amit 5 éve kötött a két óriás.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Te meg minden mast ami nem nemet gyartmany azt csipobol fikazol. Amit meg magyarok hasznaltak az meg maga a pokol. Erdekes nezopontot kepviselsz. Biztos rengeteg a tapasztalat. Bar ez igy leginkabb rengeteg eloitelet. Az ilyen stilusu kommenteloket szoktam atugrani a Nepiteleten, mert nem lehet arra alapozni amit mondanak. Teljesen elfogultak ez latszik az irasaikbol is. Idopazaralas az egesz…

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    CLA 200 d-ről beszéltem olyan is van a listában 9 489 440 FT.Erre írtam nem sokkal több a Rönó itt megadott alap áráná.Kinek mennyi a kicsi vagy kevés, manapság nem sok 2Misi (sajnos) .Megtakarítani sok, elkölteni kevés, gyorsan el lehet.Persze nem sajtos rúdra gondoltam.Az ázsiai gyáraknak már volt mire építkezni, persze, hogy gyorsabban fejlődtek a semmiből.Egyébként a II. világháború után a német technika alapozta meg a japán autó gyártást, de a háború alatt is sokat fejlődtek, mert nagy volt a kereslet a gépjárművekre, főleg teherautókra stb… a személy autó gyártás már bőven ezután volt.
    Úgy jön ide az ázsiai autó, hogy van 1-2 imádó itt, akik magasról fikázzák az összes német márkát, mert szerintük szarok.Őnekik szóltam (be):-DDD Még nem voltak igazi autó közelében(prémium kategória).

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Mármint a CLA 180 D, ami 8,8 millióról indul? Az testvérek közt is 1,2 millió forint.

    Egyébként hogy jönnek ide az ázsiai autók?

    Golf 1-esek még futnak? Persze, mert nincs benne minek elromolnia 🙂 Fater 22 éves suzukija is még megy, mert egyszerűen nem tud mi beszarni rajta. Egyáltalán nem nagy kunszt.

    Az meg, hogy melyik ázsiai márka mit ért el az alatt a rövid idő alatt, mutatja, hogy hova jöttek fel sokkal rövidebb idő alatt, mint amennyi a németeknek volt arra, hogy kiépítsék, megalapozzák hírnevüket.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Kíváncsiságból ránéztem az MB CLA 200 dieselre mennyibe kerül újonnan, hát nem sokkal több mint ez a Rönó.Kellene a ráknak Rönó, szerintem 10 év távlatában a Rönóra kellene többet költeni, de ez megint csak a saját szubjektív véleményem.Még ha kicsit drágább lenne is fenntartani akkor is MB azt jónapot.Ja, megint a német autó imádatom, de legalább ezt már Kecskeméten rakják kamionra és viszik németbe meg mindenfelé.
    Mondhat nekem bárki bármit, német autó azt kész, azok AUTÓK.Az ázsiai autó imádóknak annyit, hogy még javában kecskét ba…gattak a hegyen mikor már németbe autó gyártás folyt.Ezáltal van némi tapasztalat, hogy jó kocsikat gyártsanak.Még futnak a Golf mk1 esek is jószerivel, biztos az is csak véletlen.Talán Rönóból is lehet 1-2 R16 pl.( az mondjuk tetszett abban az időben)Ja, meg a Gordini na, az is fasza volt.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Azért vannak kifejezetten olcsón fenntartható autóik, igaz nem ebben a kategóriában, hanem a kicsik közt, főleg ha olyan nyúl hozzá aki tudja mi micsoda nem csak tudatlanul összeb..sz valamit utána meg anyázza a francia autókat.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    A laguna 1 már rohad, főleg ha törött volt, mindenesetre csak akkor vegyél ilyet ha megbízható szerelővel aki nem franciaautógyűlölő átnézetted mert itt már vannak buktatók egy ennyi idős autónál.
    Lehetőleg Trianont ne azonosítsa a francia autógyártással.
    Ha viszont olcsón akarsz (nem kopó-forgó) alkatrészt vásárolni mert biztos kell autóhoz sajnos a Renault ebben nem partner, inkább nézz más márkák után.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Én eddig ahány kintről behozott autót megnéztem mindegyik kivétel nélkül elhasznált, leélt, szilikonnal telefújt rom volt. Magyar autók közt találtam minden esetben csak elfogadhatót. Lehet szerencsétlen vagyok, de nem is járok lottózni, mellesleg a tündérmesékben sem hiszek már.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Az hogy te a német autókra gerjedsz mert régen viszonylag tartós autókat csináltak azt elismerem, de ez ma pont nem így van, ma az akkori névből, kultuszból, és az über köré csoportosuló fogalomból élnek, és ezt a jónép benyeli.
    Ma pont hogy a németautó költségszintje vásárlás után óriási.
    Ha a Renaultra ma VW jelet aggatnának mielőtt megjelenik, a te típusod elélvezne a gyönyörtől.
    Mondom csak a feliratokat kellene kicserélni.
    Cicamókus meg költsön az autójára a gyerekei helyett és gyorsuljon nagyokat, és öntse a pénzt a kocsijába.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Ezt még meg válaszolom neked azután megyek aludni.
    Neked ez biztosan nagyképűség, nekem csak értelem.Hat darab saját autót adtam el és mindenki elégedett volt velük képzeld, de a mostani autómra is mondják, hogy nagyon rendben van ennyi.
    Konklúzió: Nagyképű, rasszista, rakéta mérnök vagyok, azért ez nem semmmi.Én szimplán csak átlag MAGYAR embernek érzem magam, de hát ez itt nem számít.
    Amennyiben lesz eladó autóm és érdekelne szólok, hogy meg is nézhesd miről írkálok.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Na most jól figyeld amit írok, mert vannak kihívásaid az értelmezésben.Először is én nem Errorkáztalak, hanem általánosságban fogalmaztam.Azt írtam, hogy pl.: xxx az azt jelenti, hogy egy többségböl valahány vagy valamennyi vagy valakik ect…, nem mi ketten.Azt sem állítottam, hogy a Németeknél nincs mókolás, de azt megjegyezném, hogy ott is a török kisebbség csinálja leginkább.(FÚJ már meg rasszista vagyok)A kivikszelésen kicsit többet értek nem csak a lemosást meg a porszívózást, mert ez nyilván alap eladás előtt.
    Lásd a kereskedős autókat PL.Úgy látom te nem leszel rakéta mérnök soha, na de nem személyeskedek, mert utálom az ilyen helyeken.Értelmes beszélgetés nem nagyon van itt, nem is alkalmas rá ez az oldal.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Szóval te és a FIAD lenne a kivétel a nagy magyar szürke átlagból! Jó ezt is tudni! :)) Megmosolyogtatnak az ilyen okosok. Fejben tartom hogy jó autót csak Rőzsikétől szabad venni! Mert a németeknél nincs mókolás mi? Vagy akárhol máshol? Lásd a korábbi cikket a német mókolt autókról. Amiről te írsz az a használtautó nepper, annak meg nincs nemzetisége tudtommal, de te lehet jobban tudod. 🙂 Egyébként ki az a hülye aki nem mossa le a kocsiját, rakja rendbe eladás előtt? Még egy rakétanérnök az oldalon….

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    De általánosítok, mert sajna ez a nagy helyzet, természetesen tisztelet a ritka kivételnek, mint pl.: a FIAM és én.Hidd el láttam már pár Német és rengeteg Magyar autóját kívül/belül.Ez a véleményem, de mint írtam sajnos ilyen a Magyar átlag.Mikor piacra dobja kivikszeli a szart is, hogy drágábban elkeljen.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Miért ha magyarok használták volna akkor hogy nézne ki? Nem álltalánosítasz egy kicsit a rossz fajtából? Tehát ha a magyar??? fiad használja akkor hogy fog kinézni jövőre? Mint egy fostalicska? 😉

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Igazán köszönöm az irónikus megjegyzést, de egy 21 éves fiatal embernek szerintem nem is kell több pár évig. Ezután biztos fog venni majd egy 15 éves ázsiai csodát, ami még újszerű:-DDDDD

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Teljesen elkenyeztettek! 🙂 De komolyra forditva a szot, pont vami ilyesmit szertettem volna megtudni, okossagok tippek, mit, mit ne, ehhez sokat kellene olvasni a nepiteletet es lehet akkor sem allna ossze a kep. Oszinten szolva nekem az I-es jobban tetszik belul, kivul mind az i-es es II-es is oke, viszont a II-es Laguna bele nekem tul furcsa. Viszont ha a Laguna telleg ilyen jo darabnak nez ki akkor nalam feljott a lehetseges jeloltek 2.ik helyere. Koszi a tapasztalatokat!

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Sajnos még annyi hogy nagyon sok az olajcserét nem sűrün látott példány, okoskerék ezért is szokott először kerregni, majd kívülről, hangjáról hallhatatlanul, láthatatlanul megkopni a henger, ezt csak kb 150-160 km/óra fölötti motorzaj intenzívebb növekedése én nem akaró gyorsulás jelzi, vagy pénzért teljesítménymérés.
    Ennek ellenére még így is akár oválisra kopott hengerrel is bírják a gyűrődést ezek a motorok.
    Aki meg városozik soha ne cseréljen 30ezrenként olajat hanem felezze meg, pláne ha sok a hidegjáratás.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Laguna 1-hez lassan már a bontókban sem nagyon lesz alkatrész, meg már itt ott rohadnak is, én csak ezért sem venném.
    Laguna 2 nálam az elektronika nem nagy akadály, de az alkatrész költség az már inkább ezért választanám a 2005 utánit. Az 1,6 okoskerék nélküli lomha is egy kicsit tapasztalatból tudom.
    Ha 160 fölött is szeretnéd használni pláne tartósan a 2 literest ajánlom azzal nem akadály, az 1,6 azért a 2-es súlyához ilyen sebesség felett kevés. 1,8-as hamarabb kifutott, bontóban nem tudom mennyire van alaktrész hozzá ha mégis kellene.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Kopasz nem jól tudja, én nem Renault márkaszervizes szerelő vagyok, de más márkaszervizes voltam már szerelőként, de Renault csoportosban még nem, igaz van nekem is egy 1,6 benzines 2004-es 2es Scenicem.
    Hamarosan megint márkaszervizes szerelő leszek, (most épp nem vagyok az) de egy másik országban:)
    Tudomásom szerint az új Renaultokban az eredeti Renault blokkokat lecserélik(talán már le is cserélték ezt nem tudom)
    Eddig K4M motorkódon futott az eredeti Renault 1,6-os benzines blokk, most meg már H4M lett Nissan fejlesztésű(alapú?) blokk mivel minden benzinmotor fejlesztést a konszernen belül a Nissan végez, persze a Renaultosok is szólnak hozzá.
    Talán az utolsó ütős K4M motor a Twingo RS-ben szerepelt 133Le-vel utoljára.
    Amit tudni érdemes erről a motorról. Okoskerekes a lagunában is a 2-es facelift óta vagyis ahogy Kopasz mondta.
    Elöl szokott jönni az okoskerék (szívóoldali vezérműtengely állító, fokoló) kopásából adódó kerregés indításnál.
    A hiba hogy visszafolyik az olaj motorleállítás utánbelőle a motorba és csak akkor lesz újból nyomás alatt ha az olajpumpa felnyomja, amit egy elektoromos szabályzású szelep a fordulatszám hatására szabályoz.
    Az okoskerék hiába kopik meg és néha kerreg indításkor, ahogy eléri az oljanyomás 1-2 másodpercen belül elhallgat és ugyanúgy használható marad, addíg amíg a motor beindítva egyenletesen jár. Enyém is kerreg néha indításkor, már évek óta, majd ha lesz rá akkor kicserélem:)))), de így is hibátlanul megy az emisszió is tökéletes.
    Mindenesetre ha ilyen autót veszel friss olajcseréset vegyél és ha lehet álljon az autó fél napot mielőtt beindítják, mondjuk reggel az első indításnál érdemes fülelni, megspórolhatsz még vele pár forintot.
    A fogyasztás 6,5-től 9 literig bármi lehet, lábfüggő, és hegyes vidék függő is.
    Európai szívómotorok között az egyik legjobb motor volt még ez, most-már mások vannak.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Ő nagy átlagban 9.0 literből járja a várost, de a Laguna könnyebb és vagy 20 centivel alacsonyabb is, tehát ott kevesebbel is be kell hogy érje ez a motor. Az 1.8 -ast az okos 1.6-al nyugdíjazták, s tényleg nincs nagy különbség. 112 Le vs 120 Le, 151 Nm vs 170 Nm. A fogyasztás és a teljesítmény szinten is nagyjából pariban vannak.
    Hát igen nem egy swift kategória az biztos. Ezt sokan nem hajlandóak megérteni, de aki tartósan használt már bármilyen középkategóriás autót, az bizony tudja és érzi a különbséget. 4-500 EFt-ért már kifoghatsz egy karbantartott jobb állapotú példányt, amiből viszont a suzival szemben nincs fapados verzió. Ha az I-es érdekel, akkor viszont én a 2.0 benzines 8 szelepes verzióját javasolnám. Az a motor mai szemmel nézve egy őskövület 116 lóerős, s egyszerű mint a faék. Olcsón van hozzá minden, s bármely szerelő elboldogul vele. A széria végén már megkapta a sima 1.6-ost 107 Le-vel, az is egy jó alternatíva lehet, mivel szintén egyszerű technika! Illetve ha erőgépre vágysz akkor szintén a széria utolsó éveiben jelent meg a 2.0 16V motor 139 Le és 190 Nm-el, de ez már okoskerekes. A 3.0 V6 24V motor volt az igazi ínyenc falat, mivel kézi váltóval is árulták, az viszont fogyaszt is rendesen. 🙂

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Alakul ez! 🙂 Arra kiváncsi lennék nejed alatt mennyit eszik városban? Holtponti jeladó ennyi km után normális, de legalább olcsó is! 1.8 fölé nem mennék biztosítás miatt, meg amúgy sem kell akkora motor nekem. Igen az feltünt hogy teljesítményben nincs sok külömbség az 1,6 és 1,8 között, gondolom a nyomatékban több lehet az eltérés. Amúgy az I-es már van 3 kilóért, az egy Swift ára! Azért ez elgondolkodtató hogy mit válasszon az ember ennyiért!

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Igen az I-es Lagunák már nagyon öregnek számítanak, persze ott is lehet találni vmi kevésbé leharcolt példányt. A II-esnél s a teljes Renault benzines palettán az egyik legstabilabb motor az okoskerekes 1.6-os. Számos teljesítmény szinten kínálták 110/112/113/115 Le/típus függvényében. Mint már mondtam nekem a Grand Scenicben is ez van, ami nagyobb és nehezebb dög mint a Laguna. Menőmanó szavaival élve “váltogatni kell” s kellőképen jól szedi a lábát. Nálunk a városban télen-nyáron egész évben klímázva 9.5 , országúton 100-as utazóval 7.1 , pályán 140-145 között pedig 9-9.5 között fogyaszt. A képlethez hozzátartozik az is, hogy nekem nehéz a lábam! 🙂 A nejem alatt az országúton nyugis tempóval 6.5 az étvágy. A most megjelenő Meganeban is meg lesz található ez a motor Sce115 néven mint alapmotor. A motorkódja a K4MT, bár erről inkáb “encore” fórumtársat kéne faggatnod, mivel ő Renault márkaszervizes szerelő. 🙂
    Általánosságban még előfordulhat bármely benzines verziónál a felső holtponti jeladó meghibásodása, ami indítási nehézséget okoz -tudod olyankor kicsit gondolkodik…majd pár mp múlva indul-. Nálunk az 1.6-nál nem jött ki, de a régi Clio II esünk 1.2-es motorja 12 év s 165.000 km után produkálta a hibát. A szerelőnk kiszedte, kicsit megcsiszolta,s befújta kontakt sprayvel, s a hiba megszűnt. Egyébként ez az alkatrész egy pár ezer Ft-os tétel. Ha a 2005-előttiekben gondolkodsz, akkor szerintem elég lesz az 1.8-as is, az kb ugyanazt tudja mint az okos 1.6-os. A dízelt nem ajánlanám (bár ezért a dízelhívők majd bizonyára megköveznek), mivel azok valószínűleg km milliomos példányok, s a javításuk is más dimenzió. Ami viszont még mindenképpen a II-es mellett szól az elődjével szemben az az, hogy ez volt a középkategória első 5 csillagos autója, kvázi van benne anyag.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Vipo tudnék neked küldeni képeket róla kivül/belül, hidd el nem magyarok használták.Jót nevettem az írásodon, holott átlagban nagyon igazad is van, csak a fiamé nagyon kivétel ezek alól.Az egy full bőrös 1.6 benzines 75 lóval, tuninggal.Kurva szép is hidd el nekem nem nagyítok.Bili műanyag nincs is benne XD.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Kosi ez igy korrekt! Nezem az arakat es az I-es modellek rettento olcsok! El sem hiszem. Ezek visszatekert orasak vagy telleg enniyre alacsonyan meri oket a piac? 2005 utanni okos 1.6-ost csak 2-t talaltam. Lehet nem eladok? Az a Gt II-es kombi az telleg jol mutat! :)))

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    A laguna -I szerintem felejtős, mivel elég régiek már azok a gépek, bár egy két literes 8 benzinessel ha nincs leélve, akkor el fogsz még pár évig muzsikálni. A II-es már más kategória, abból én 2005-öst vagy utánnit vennék, az a ránc felvarrott verzió. Sokak szerint kevés bele az 1.6-os, szerintem a hétköznapi közlekedésre elég. Kínálták még 1,8-al s 2.0 szívó és turbó, ill 3.0 V6-al is. 2005 ig, az 1.6 107 lóvas, az 1.8 az 120, a 2.0 135Le a 2.0T 165, s a 3.0V6 207 Le. 2005-től, az 1.6 már az okoskerekes (vezérlés módosító kerék , kb: újonnan 50 e Ft) 113 Le, a 2.0 135 .és a 2.0 T 170 lovas, s a V6 is maradt.
    A két 1.6 között az okoskerék a különbség, ami növeli a nyomatékot terheléskor. Ez egy bizonyos futás után megadhatja magát, ha tönkre megy, akkor nehezen és zajosan indul a gép. A gyári gyújtógyertyák a sagemek szarok, berura kell cserélni, s akkor nem lesz gond. Más hibát nem ismerek. De ne félj az okoskeréktől, mivel sokat kibír, s sokkal élhetőbb ez az 1.6-os mint a sima. (Nálunk a családban a Gran scenicben is ez az 1.6-os van, s 203.000 km-el még a gyári az okoskerék) Szerintem elég ez is a Lagunába, kivéve ha nagyok az igényeid. A másik motor ami szintén nagyon jó a 2.0T 165 Le (250 Nm) vagy 170 Le (270 Nm) , ezzel igazi sportgéphez fogsz hozzájutni. Érzésre majdnem olyat ad mint a V6, s ez kéziváltós, míg az csak autómata volt.
    A rohadás nem jellemző, kivéve a törött példányok. A kártyás ajtónyitás/indító rendszer kényes a sérülésre. Tehát ha elejted, akkor problémát okozhat, egyébként viszont a mindennapokban marhára kényelmes, s könnyen megszokható.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Tudom ezert irtam, Kopasz ismeri a tipust en nem. O tudhat meg tobbet is. A nepiteletet ismerem, meg is hagyom B tervnek, de most a kommentelok tapasztalatara lennek kivancsi. ( A nepitelet olvasasban egyet ertunk 🙂

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Olvass népítéleteket, vagy használói véleményeket itt az Autónavigátoron. Ami gyalázkodós, komolytalan hangvételű, azt hagyd figyelmen kívül, csak a komolynak tűnőkre figyelj. Pont erre találták ki ezeket – segítenek a dilemmában lévőknek:)

    Kopasz írt sok jó dolgot, ha lejjebb görgetsz.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Gyerekek, ha mar ennyire belemerultunk a Renault temaba akkor segitsetek mar ki! Mit tudtok a Laguna I es II -rol?
    Engem erdekelne az is mire eleg az 1.6-os benzines. Mik voltak a gyengei? Rohados? Egyeb nyugok? Megbizhatosag, fogyaszta ilyenek erdekelnenek. Tapasztalat minden mennyisegben. Koszi mindenkinek aki segit egy kicsit tisztabban latni!

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Azt tudod, hogy ezek a 15 éves csodák többsége hitelezve is van?

    Én még csak 35 vagyok, ezért csak nagyjából emlékszem a ’90-s évek elejére, amikor pontosan az ismétlődött meg, mint most az elmúlt 2-3 évben: NyE “szemete” lepte el a hazai utakat, mindenki szeretett volna beleülni álmai autójába.
    Eltelt 22-25 év és semmi sem változott, ugyanolyan ruppótlan a többség, ugyanazokat az álmokat kergetik, de most annyival jobb a helyzet, hogy nem szétrohadó Ritmokat, hanem leélt Alfákat, “bímmert” meg A4-t hoznak be.

    És van egy rossz hírem is: a netesjózsikák által okosban hibakódkiütött, EGR-ledugózott, részecskeszűrő-kiszedők, az alkatrészt kétes úton megszerzők meg a fusi-garázsszervizek miatt 10 év múlva is közöttünk lesznek. Vagyis nem, mert 20 évesen hamarabb fognak szétrohadni, mint végleg elromlani, de ezen a levelezőszakos műszaki segít.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Az a helyzet, a Logan belseje sokkal jobb mint ezeké, mert még ha nem is volt szép újkorában legalább tök ugyanolyan 10 év használat után is. 😀

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    A ruppótlanság csúcsa, amikor 2-3 ezrekért tankol a német prémium romjába, mert arra már nem telik. Egyébként még az a szerencse, hogy ezek 1-2 éven belül ki is kopnak, mert ha javítani kell, akkor végképp pénzügyi apokalipszis van.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Már ne is haragudj de a 20 éves Golf belseje ugyan olyan trágya mint az első generációs Logané. Fröccsöntött műanyag tömb az egész, s még ronda is. Persze tartós, akárcsak a Logané. A 204 lovas benzines autótól meg mit vársz 5 literes fogyasztást? Az azért van hogy egyen, s cserébe ha odalépsz neki, akkor olyat tol mint egy gőzmozdony.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Ne haragudj, de egy 15 éves német bontószökevényt szinte csak az nem tud megvenni, aki nem akar. 800-2000€ átlagárú autókról beszélünk, ahol néha az autó értékével megegyező összeg az, hogy magyarországi forgalombahelyezés megtörténjen. Odakint ez a minimálbérnél is kevesebb és a havi átlagfizetés.

    Egyáltalán nem írigylem senkitől azt, hogy ilyen autót tud csak megengedni magának, inkább nagyon szomorú. Persze az már röhejes, amikor feszít is benne, de ez más tészta.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    [i]Meg kell csak nézni a Hasznaltauto.hu-n 15 éves korában mi/mennyi az magáért beszél.Mert ugye a piac dönti el az árat.
    [/i]

    Te egy kicsit fordítva ülsz a lovon. Általában a kereslet határozza meg a kínálatot. Azért magasabb az áruk, mert nagy rájuk a kereslet, nagyobb, mint ahány eladó lenne itthon. Többek között ezért nem is nagyon győzik a nepperek hazatrélerezni Németországból ezeket a bontószökevényeket.
    Amúgy ezeket nyugaton úgy dobják szinte utánad, mert a kutyának sem kell, csak keletre.

    A régi Suzuki Swift a legjobb ellenpélda arra, amit írsz. A legolcsóbb a kategóriájában használtként, egyhavi átlagfizetésért már teljesen vállalható darabokat kapni, ráadásul az utolsó szériából, mégis a kategória egyik legmegbízhatóbb, legszétüthetetlenebb darabja.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    A Laguna III tényleg jól sikerült s a piac által leértékelt. Ez viszont nagy előny a használtban gondolkodóknak. Én személy szerint leginkább a Nissan féle 2.0 16v (140 Le)szívó benzinessel keresném, vagy a GT verziót a 2.0 T (204 Le) motorral. Egy gyengéje volt a konkurensekhez képest, az pedig a kisebb hátsó lábtér. A Samsung vonal nem tudom hogy hogyan érvényesül a konszernen belül, bár bizonyára vannak összefonódások.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Nagyon jókat mosolygok, mikor ilyen kommenteket olvasok, hogy a Renault így vagy úgy, az ázsiaiak szintén.
    Van 1-2 bámulójuk, lelkük rajta.Minden autó olyan amilyen részletezés nélkül, de hosszútávon tömegekben a német autók a legjobbak SZERINTEM.Meg kell csak nézni a Hasznaltauto.hu-n 15 éves korában mi/mennyi az magáért beszél.Mert ugye a piac dönti el az árat. A német négyes magasan veri a lécet nem csak európában.Bár biztos lehet vitatkozni evvel, de maradjunk csak itt európában.Fikázni lehet a német márkákat, de szerintem az ilyen emberek csak irígyek, mert nem telik rá.Csak egy példát mondok, a fiam Golf mk3-a 20 éves németből való és itthon nincs hozzá hasonló állapotú a használtautón ezt bátran állíthatom.Nem minden fos ami öreg, gazdától is függ(nagymértékben).A német autókban benne van az anyag, nem véletlen az áruk sem emiatt.Mind ez az Én véleményem hangsúlyozom.A Renaulthoz annyit, hogy a vejemnek 200 lovas GT Laguna kombija van, remek gép, csak azok az anyagok a beltérben meg a rettentő fogyasztás (benzin).

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    És tényleg nem akarok kötözködni, de pont te írtad, mint egy matematikai egyenlet megoldását, hogy aki ilyen kategóriában gondolkozik az akkor Passatot vesz. És ha valakinek pont ez tetszik, ahogy pont te is írtad ebben a hozzászólásban?

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Az eladási adatokkal tisztában vagyok, ám ez számomra nem bizonyítja a Passat jobb minőségét. Az meg hogy kinek mi tetzik jobban, egy szubjektív vélemény. Nekem egyre megy a VW teljes paletta belseje, mindegy hogy poló vagy Passat. 🙁
    A tesztelők zöme meg német érdkeltségi körbe tartozó sajtó orgánum, ahol érdekes módon mindig a német autókat hozzák ki a legjobbnak. Bár ez is egy szubjektív magánvélemény, mint a tied az autó belsejéről. Én például a most kapható középkategóriás nem prémium autók közül a Citroen C5-öt (a hidrós futómű miatt), és a Ford Mondeot tartom a legjobbnak.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    De én tényleg inkább vennék még egy öreg vasat. Engem ilyen szempontból nem érdekel egy új autó, hogy ez ennyire prémium az meg annyira. Nem simogatom a műszerfalat vezetés közben, és nem élvezkedek a kapcsolók kattanásának hangján. Nem beszélve arról, hogy ezek csak látszólagos dolgok, a használhatóságot és a tartósságot nem befolyásolják. Nekem egy alsó-középkategóriás autó, mondjuk maradjunk a Renault-nál bőven elég, egy Megane tud mindent amire nekem szükségem van. De ettől még valakinek lehet egy ilyen autó az álma.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Arra senki nem gondol, hogy valaki azért veszi meg, mert az tetszik neki és megteheti h egy ilyen új autót vegyen. Sajnos kevesen tehetik meg de ettől még ő ha megteheti nem fog egy Kiával járni pl. Ha lenne sok pénzed valószínű te is elgondolkoznál h a fenébe is azért kipróbálnám milyen egy új prémium autó. Most lehet azt mondod h nem pedig biztos vagyok benne h megfordulna a fejedben.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Mindenhol vannak barmok, csak az arány nem mindegy. Igaz nem láttam még ezt a Renault-t, e szerintem annyira azért nem lehet rossz. És igen, inkább választanék mást miatta. Engem zavarna.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Én pl azt sem tudom megérteni, hogy miért akarja valaki az autójával mint egy páva a szemétdomb tetején felhívni magára a figyelmet, mutogatni a sikerességét (ami sok esetben közel sem arányos az autó értékével). Közben meg sokan egy kenyeret nem tudnak megvenni emellett. És sajnos úgy érzem ezzel a véleményemmel erősen kisebbségben vagyok.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Tegyük fel h tetszik neked a Passat akkor inkább egy olyan autót vennél helyette amire még nem tettek rá előítéletet? Amúgy minden márkánál vannak eszetlen seggfejek a volánnál. Mivel itthon nagyon felkapott a VW főleg a fiatalok körében ezért sokkal több van belőlük így több az állatkodó is közöttük.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Nézd nem csak úgy kitaláltam, figyeld csak meg ezek hogyan viselkednek a forgalomban. Bevágnak eléd, letolnak hátulról, leszorítanak stbstb. Persze nyilván attól, hogy ezek az emberek más autót vennének még ugyanolyan állat módjára közlekednének továbbra is, és nem segítene rajtuk egy mondjuk a cikkben is szereplő Renault. De érdekes, hogy a Passatosok nagy része így viselkedik. Az előítéletek sokszor nem alaptalanok annak ellenére, hogy ezt mostanában “politikailag nem korrekt” kimondani. És ahogy írtad ezek az emberek nem is fognak mást venni (kunyerálni a cégtől) ez is biztos. Ezért is írtam, mivel én nem tartom magam ilyen embernek, aki másokon átgázol, így nem is szeretném, hogy ezzel a csoporttal azonosítsanak, így inkább venném a Renault-t.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Nekem aztán tökmindegy, hogy ki, milyen autót vesz, soha nem ideologizáltam egyik gyártót sem, viszont tény, hogy a VW-re felénk ráégett a suttyó-bélyeg, pont azért, mert az autójuk által egyesek felsőbbrendűnek érzik magukat és ezzel nem is lenne akkora gond, ha nem vinnék át ezt a közlekedési kultúrájukba is. Bár bizonyos szempontból meg szórakoztató, amikor a panelproli a 800 Eurós 16-18 éves N-es rendszámú romjával próbál kaparni és villogtat le a belsőben Daciákat, Suzukikat, miközben egy miniállam éves szén-dioxid kibocsátási kvótáját hagyja ott maga után. 🙂

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    [i]Több autó teszt is szinte hibátlannak írja[/i]

    Ha most rosszmájú akarnék lenni, mondhatnám, hogy van az a pénz, amiért korpásodik az ember haja. 😉
    Objektíve nagyon nehéz megmondani, hogy melyik a kategória legjobb autója, mert mindenkinek mások a prioritások. A hibátlan autót pedig eddig még a VW-nek sem sikerült feltalálnia, sőt… 🙂

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    “Aki Passatot akar, az úgysem fog Renault-t venni”

    Ezért írtam, hogy kíváncsi lennék 10ből hányan vesznek Passat helyett mást. Tavalyi eladások alapján 10ből 1 kb 🙂 Sokan pont a konzervatívsága miatt vesznek Passatot nem akarják, hogy kinézzék őket a német prémium autókból. Itt a legtöbb fórumozó, (90%) akkor lenne boldog, ha mindenki olyan autóval járna, ami nem prémium vagy VW, ha valakinek kicsit jobb autója van, akkor már törtető seggfej, de elárulom hogy ezek miatt senki nem fog Kiákkal meg Hyundaiokkal járni csak, hogy ne zavarja az ilyen embereket:)

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Aki Passatot akar, az úgysem fog Renault-t venni, akinek pedig nem jön be a VW a típus konzervatívsága miatt, vagy ki akar tűnni, esetleg egyszerűen nem akarja, hogy újgazdag kivagyi törtetőnek nézzék, arra pedig ott van minden más nem német, legalább olyan jó, ha nem jobb autó a kategóriában. 🙂

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Ha minden igaz, a Laguna III egy bomba jó autó:

    [url]http://nepitelet.hu/autok/renault/laguna_2007/[/url]

    Az elődhöz képest nagyon nagy minőségi ugrás volt.

    [url]http://nepitelet.hu/autok/renault/laguna_2001/[/url]

    A Talismanhoz még egy megjegyzés: ha új Renault-modell jön ki, mindig próbálok párhuzamot keresni a Samsunggal. Ez lehet a Talisman testvérmodellje? Eléggé különbözik tőle:

    [url]https://www.google.hu/search?q=samsung+sm7+nova&client=opera&hs=3U7&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiWzuaMuerKAhVySZoKHYAnCXYQ_AUIBygB&biw=1048&bih=698[/url]

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    A Laguna III-as 2.0 DCI-je nekem nagyon teccik. Igazi sportautos karaktere van, minnel jobban forgatod annal jobban megy. Ehhez jon a progressziv spiralis tekercsrugo amvel a futomuve is fergeteges. Sajan a tobbi Renaultnal rem puha a futomu amiket nem komalok.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Jó meglátásaid vannak, és is így érzem. Bár a Laguna III méltatlanul lett népszerűtlen, elvégre egy nagyon jó kocsit hoztak össze benne. Anno a Laguna II-nél a 2005-ös ráncfelvarrásig voltak elektromos gondok, ám azokat akkor javították, s a motorpaletta is megújult. Én 2005 utáni II-es Lagunát is simán mernék venni -persze csak benzinest-, mivel tudom hogy jó. Ehhez képest viszont a III-as Lagunára nagyon rágyúrtak, s az elődjéhez képest egy jelentős minőségi ugrás jött létre. Bár én a benzines autókat szeretem, bár ha az élethelyzetem úgy hozná akkor a III-as Lagunából már a dízelt is be merném vállalni használtan. Itt már csak a Nissannal közösen fejlesztett motorok alkották a kínálatot (a 2.0 dCi-re gondolok), melyek rendkívül jól sikerült s tartós darabok. Szóval summa summarum a használtban gondolkodók számára jó választás lehet egy III-as Laguna.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Már ne is haragudj de ez nem igaz! Sőt demagóg! A VW Passat csak szeretne a középkategória csúcsa lenne, de igen messz áll tőle. Mondjuk kapásból elé tenném minden elfogultság nélkül a germán Walhalla hármasát (C-osztály, 3-as bömbi, és A4), a többin is lehetne vitatkozni. Kis hazánkban a VW mindig is túl volt érékelve, ez egy magyar sajátosság (rám nem vonatkozik!)

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Hatalmas előrelépés ez a modell a Laguna után, kár hogy coupé s GT verzió nincs tervbe belőle. A motorok kapcsán én az 1.5-öt feleslegesnek érzem, szerintem az 1.6 dCi ik mellég inkább egy kétliteres kéne. A benzines fronton pedig a kézi váltót hiányolom. Ezeket leszámítva számomra telitalálat lett, bár élőben még jobban tetszett. Mondjuk ennyi pénzért házon belül már inkább egy Espace-t vennék.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Megint egy RÉM.
    Az eleje egyenesen sokkoló, az oldala-hátulja elfogadható. A beltér 2016-ban viszont méltatlan ehhez a kategóriához. Én nem tudok vele megbarátkozni. Remélem élőben jobb lesz.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Szép….jó…de az a középkonzol….na azt igen elcseszték. Kocka mikrobi les kifelé…. elfogyott a design ötlet mikor azt csinálták? Rettenetes,……. Egy ilyen gyönyörű autót ezzel elrontani…..botrányos.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Azt ne felejtsük el, hogy ez az az autó, amelynél a Renault mérnökei a Mercedes segítségét kérték, hogy egy igazán meggyőző minőségű autó születhessen meg. Szóval minden bizonnyal apait-anyait beleadtak a franciák – és erre szükség is volt, mivel a Renault ebben a kategóriában eléggé parkolópályán volt már jó ideje.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Szerintem a ledes nappali fény értelmetlenné teszi az első ködlámpát. Személy szerint amúgy használom már mióta xenonos autóm van. Korábban rendszeresen elővettem, pl erdei utakon ahol jobban be kellett világítani a közvetlen környezetet.

    Szerintem azok a “könnyzacskók” a lámpa alatt ilyen nappali mentefények… Ahogy hallom lassan nemcsak hogy nem alapáras, de ki is vezetik a listáról. Egy letűnt kor relikviája mint az ablaktekererő…

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Alapjába véve megszokható modern forma,csúnyának nem mondanám.De ugye kinek a pap, kinek a papné.Egyet viszont nem értek, tényleg nem fér bele az alpmodelbe a ködlámpa?? Ez nem olyan fillér b…ó,dolog?? Csinálják ezt ,a számomra érthetetlen fillérb…ósdit mások is, nem a renaultra célzom.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Nekem egy kicsit furcs kivil is meg belul is. Belul rettento szurke es komor, beultem megneztem es a muanyag muszerfal is elegge kiabranditonak tunt. Azokon a virsligumikon benan nez ki, viszont kombiban nagy kerekekkel allat.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Én hamarabb megvenném mint a Passatot pont emiatt. Rühellem az ilyen másokon minden lelkiismeret furdalás nélkül átgázoló, feltörekvő gátlástalan embereket akik általában azt veszik státusszimbólumként, a külvilágnak prezentálva ezzel a sikerességüket. Tisztelet a kivételnek. Mellesleg szerintem rohadtul felesleges dolog ennyi pénzt bármilyen autóra is kiadni.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Nekem összességében tetszik, de kijelenthető, hogy a lámpák az autó gyenge pontjai – elöl és hátul is(nekem még kevésbé tetszik a hátsó lámpa Renault-embléma felé történő benyúlása). Díjnyertes dolog volt a névválasztás – egyrészt a Renault bízik benne, hogy ez az autó lehet a Laguna III bukása után a szerencsehozó talizmán, másrészt pedig azt érzem, mint anno, amikor a Focus leváltotta az Escortot – ott olyan szintű volt a modellváltás, hogy írmagja sem maradt az elődnek – olyan volt, mint egy hipertérugrás:) Mintha azt akarták volna elérni, hogy ezentúl más szemmel nézzünk a Renault márkára.
    Kíváncsian várom a kombit, és persze azt, beváltja-e majd a hozzá fűzött reményeket az autó.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    az a csipa elég igénytelen ott a fényszoró alatt, anélkül jó lenne. a középkonzol mondjuk még ezt is tultolja, rohadt gagyi. ahol 7.5millió van ott lesz 8 is és akkor vehet normálisan kinéző gépet, pl. új skoda superB.

  • 2017.10.28. at 08:32
    Permalink

    Teljesen vállalható, a kijelző hiánya sem biztos, hogy hátrány. 8mFt-ba (ami elég általános határ) még egy-két dolog (pl. rendes felni) is belefér. Azonban nem a listraár miatt vették az octi-kat kilóra leasing-be, hanem a három éves kifutás összköltsége miatt. Ha egy Talismán 3mFt-ot sem fog érni három évesen, akkor ebből megint nem lesz emberi leasnigelhető autó, hiába a jó kezdőár.

Vélemény, hozzászólás?