Él és virul a Lada, újra van ABS a Nivában

1977 óta gyártják a Nivát, néhány évig ABS sem volt benne, most végre újra elérhető hozzá

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Oroszország autóipara a szankciók miatt igencsak nehéz helyzetben van, éppen ezért nem engedhetik meg maguknak, hogy éppen most kaszálják el az 1977 óta futó Lada Nivát. A ráncfelvarrott 2024-es modell már olyan "extrákkal" érkezik mint például az ABS.

Az orosz-ukrán háború miatt jelentős megszorítások érték az orosz autóipart, többek között luxuscikk lett a légzsák vagy éppen az ABS. A Niva sem jelentett kivételt, néhány éve ebből is eltűnt a blokkolásgátló, a 2024-es modellévvel azonban visszatér. Szintén "hatalmas" újdonság a történetében, hogy mostantól Euro 5-ös motorral is elérhető a Niva, hiszen eddig az Euro 2-es szabványoknak megfelelő erőforrás került bele. Csak viszonyításképpen: utóbbi szabályozás 1996-ban lépett életben, míg az 5-ös formula 2009-ben, a jelenlegi szabvány 6-os pedig 2014-ben, ezt váltja a tervek szerint néhány éven belül az Euro 7-es.
Hirdetés
Szintén visszakerült a tempomat, vagy éppen a multimédia, de ezek csak és kizárólag a legmagasabb felszereltségi szinten járnak. A megújult modellek gyártása már zajlik, a klasszikus megjelenéssel rendelkező Niva Legend nagyjából 3,6 millió forintért vihető haza, míg a modernebb külsővel felruházott Niva Travelért 4,7 millió forintot kérnek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

27 thoughts on “Él és virul a Lada, újra van ABS a Nivában

  • 2023.12.06. at 13:02
    Permalink

    Nem tudom mit értetek az alatt hogy „virul”, de szerintem az hogy maradék alkatrészből összeguberálnak hiányos autókat nem virulás (harmadik birodalom szétbombázott keleti övezetében is építettek EMW-ket BMW alkatrészekből 45 után https://egzostive.com/wartburg-museum-awe-pt1-intro-history/ ).
    Az sem virulás hogy végre sierült lemaradást ledolgozni alig 40 évre. Utoljára 1985-ben volt hírértéke annak, hogy az ABS már alapfelszereltség egy autóban.

    • 2023.12.07. at 10:23
      Permalink

      Azoknak az országoknak mekkora a lemaradása, amik még autót se gyártanak? Kanada, Brazília, Mexikó, Norvégia, Hollandia, Belgium(!!!), Dél-Afrika, Szaúd-Arábia, Kolumbia, Argentína, Svájc, Görögország, Ausztrália, Ausztria, Törökország, Finnország, Dánia, Portugália, de a Seat is csak nevében spanyol…

      Amúgy meg a híresen kemény orosz telek miatt extrán fontos a mechanikai egyszerűség + Oroszország nincs a legfejlettebb országok között, a kutya se érti, miért kell innováció-szintjén a legerősebb autóipari nagyhatalmakhoz mérni. Nem baj, ehhez se értesz. De legalább nagyképű vagy.

      • 2023.12.07. at 11:15
        Permalink

        Én meg azt nem értem hogy honnan veszi (ja de a Belgák mondták…) hogy maradék alkatrészekből hiányos autókat raknak össze… Van nekik nyersanyag bőven legalábbis „valamivel” több mint egész eu.-nak.
        Virul pedig azért van (ahogy 1972-től töretlenül) mert torony magasan van az újautó eladási listán. Amúgy meg ujra gyártják a Largust ( ami ugye az 1-es Dacia Logan MCV klón) teljesen elektromos változatban is! Hiába vonult ki a Renault.
        De ez a lemaradás is érdekes dolog mert eljutottak már a holdra (nem Belgiumi gyártasú űrhajóval) a ’60-as években, komoly vadászgépeket, repülőket gyártanak stb…
        (Azt meg csak megjegyzem halkan hogy az 1969-es gyártású „Szaratov” hűtő a mai napig működik de már vagy egy tucat nagyon „szuper” Bosch, Zanussi,Aeg,LG stb… hűtő „kihalt” mellőle… Jaaa a „Rakéta” porszívóval ugyan ez a helyzet…)

        • 2023.12.07. at 14:39
          Permalink

          Ha nem csak az oroszhírek nevű propaganda-oldalról tájékozódsz vagy a holdon élsz, akkor ezt kb mindenhol elolvashattad. Ha nem esett le, akkor ez a cikk is erről a problematikáról szól.

          „Virul pedig azért van (ahogy 1972-től töretlenül) ” Hát persze, kvázi állami monopóliumként egy csóró hiánygazdaságban nem nagy erény piacvezetőnek lenni.
          „mert eljutottak már a holdra” Tényleg le kellene jönnöd az oroszhírek párhuzamos valóságáról. Sosem jutottak el a holdra, feladták, miután az USA elkezdett „menetrendszerű járatot” üzemeltetni
          A hadászat azért más mert szabadon lehet lopni, ami az egyetlen amit az oroszok igazán tudnak. A normális nemzetközi kereskedelemben viszont nem lehet ilyet csinálni, erre vannak a szabadalmak, és ezért fontos a fejlesztés. A Ladát azért adták el, mert maguktól egy kanyi fejlesztést sem tudtak versenyképesen összehozni.

          Ami maradt a propaganda hülyítés aminek te ügyesen felülsz újra meg újra. A hivatalosan kiadott statisztika (AEB, tehát nem full állami ellenőrzésű) szerint egyetlen Largus sem adtak el szeptemberig. A szottyadt egymilliós piac (szeptemberig 700.000 autó kelt el) méretre is árnyéka önmagának. Persze több, mint a tavalyi félmilliós, de két évük volt pótolni a kidőlt európai kapcsolatokat. És az eddigi 700.000ből 151000 a xarkupac Granta, és 62.000 a Niva. Ez utóbbit nem az erdészek veszik az úttalan utakra, hanem a második lehetőség annak, aki nem tudja kifizetni a Grantát sem. Az utána következő Lada már csak a Vesta, a 8. helyen (ebből a „high tech” Ladából ráadásul kevesebbet tudtak eladni). Köztük 3-7 helyen kínai modellek, de nem egy őrült volumennel, .

          Amiről a lista nem szól, de szerintem a használtpiacon még súlyosabb a helyzet, ami szerintem fontosabb volt az átlag orosznak, mint az újautópiac.

      • 2023.12.07. at 12:01
        Permalink

        Szokás szerint minden szavad marhaság. A Belga autógyártás még most is elég aktív (a Volvo egyik fő kapacitása), jópár történelmi márkával (Charles Rolls pl a Minerva importőrjeként gyűtötte a tőkéjét a Rolls Royce alapításához ).

        A fenti listából van még egy sor tévedésed. PL nem „még autót sem gyártanak” hanem más, hasonló vagy magsabb hozzáadott értékű iparágakra szakosodtak. A SEAT nemcsak nevében spanyol és az ország igen jelentpős autógyártási kapacitással bír.

        ” orosz telek miatt extrán fontos a mechanikai egyszerűség”
        Ez totális baromság, egy sor északi ország remekül elboldogul a Volvókkal, Mercedesekkel és Land Roverekkel a sarkkörön túl is.
        A különbség hogy az embereknek van igényük rá és nem merül ki az önbecsülésük abban hogy meglett a napi vodka és megint lerohantak egy másik országot,

        • 2023.12.07. at 16:28
          Permalink

          Nincs belga autógyártás, mivel nincs belga autómárka. Buszuk van, a Van Hool. Nem vagyok kíváncsi arra, hogy gyártják a másét. Ilyen alapon akkor minden létező országnak van autógyártása a világon. A Seat meg semmivel sem járt be különb utat, mint a Lada. Először Fiatokat vettek a nevükre, aztán az első „saját” autójuknál, a kocka Ibizánál ugyanúgy bábáskodott a Porsche, mint a Samaránál. Aztán úgy könnyű púposkodni, hogy egy gigakonszerntől(VW) megkapnak mindent, és ők csak leveszik a polcról, ami kell…

          Az utolsó gondolatsorod szerintem saját magad kivetülése már megint(alkoholizmus), mint a múltkori „Macron atomot dobott volna Japánra”, ami igazából egy benned forrongó ellenszenv Japán felé, de jobbnak láttad ezt egy másik személyre kivetíteni, hogy ne legyél antipatikus. Ezzel már elkéstél, a legalja vagy az egész emberiségnek.

  • 2023.12.07. at 14:27
    Permalink

    Pont nem csak egy példa a Land Rover is „csak” -35 fokig üzembiztos… UAZ -72(!) Lada Niva -50fokig Merci,Volvo -25… (Látszik hogy nem voltál katona nem véletlen hogy a Niva is meg az Uaz is benzines… Meg valójában majdnem az összes orosz autó-teherautó)
    Oroszország min: 200 éve nem támadott le senkit ugyanez már nem mondható el Usáról, Németországról, Franciaországról stb… Meg ne feldkezzünk meg a burzsoa gyarmatosító ország(ok)ról sem mint pl: Belgium, Spanyolország stb… Agyonra lopták magukat más országok kárara

    • 2023.12.07. at 15:36
      Permalink

      Hát nem tudom, az biztos hogy erről a hihetelen ruszki fícsörről egyetlen fizetőképes ország sem hallott még, és Norvégiában, Svédországban vagy Finnországban nem vesz senki sem UAZ-t vagy akár Ladát.

      Nekem eddig többnyire svéd belpiacos Volvoim voltak, ami alapból rendelkezett kiegészítő fűtéssel amivel a dízel is sokkal gyorsabban melegszik mint a „déli” EU (pl ) piacos változatok (akár bármelyik benzines). Cserében érdekes amikor a kerékjárat mellett kék füst száll fel.
      Gondolom a Skandinávok nem véletlenül erőltették a bioetanolt is, szóval ha kell téli üzemmód azt kapnak anélkül is hogy egy minden szempontból xar orosz autót kellene vásárolni.

      Az utolsó bekezdésed pedig már szánalmas hazudozás.
      Hogy mit nem csináltak az oroszok? Csecsen háború megvan? Grozníj bombázása? Moldova destabilizálása? Krím lerohanása, Ukrajna elleni háború? Nem támadtak? Te milyen agymosott híreket olvasol?
      A klasszikus értelemben vett gyarmatosítás lassan 80 éve megszűnt, a legnagyobb gyarmatosítók jelentős része (Spanyolország, Portugália) most középszerű ország, a gazdagabbak pedig alig vagy sosem rendelkeztek gyarmatokkal, és most sem abból élnek. Egyébként a kontinens második leggazdagabb országa meg egyenesen gyarmat volt, és messze átlépett a gyarmatosítóján.
      Ellenben az oroszokkal, akik semmi mást nem tudtak csak rabolni. Ha mindent elpusztítottak elfogyott az erejük és összeomlottak, a CCCP éppúgy mint a török birodalom.

      • 2023.12.07. at 16:35
        Permalink

        Finnországban eléggé aktív volt a Lada, Raikkönennek is volt, olvass utána. A „Zsernyákok” c. svéd vígjátékban is volt egy 2104-es, a franciák pedig szeretik a Nivát. Persze, hogy most(!) nem veszik, forgalmazás hiányában, mivel nem felelnek meg az előírásoknak. A Mahindra, a Tata, a Proton, a Maruti vagy a Luxgen sem, ezeket sem lehet Európában kapni. Emögött a szokásos különutas agyament EU-s politika is aktívan megbújik.

        • 2023.12.07. at 17:49
          Permalink

          Sőt! Finnországban még gyártottak is Ládákat csak ezt a „professzor úr…” (zold) nem tudja. Lada Samara Blatic néven meg kabriót is gyártottak kis db.-számban meg 1,7i kockaladákat.
          És ha még lehet fokozni belgiumban még létező vállalkozás (csak felfüggesztett működéssel) UAZ kereskedés is van. 2021-től nem árulhatnak autókat.

          • 2023.12.07. at 18:33
            Permalink

            Annyira ismerem, hogy ültem is egyben nemrég az Abarth Works Museumban ( https://egzostive.com/50-years-of-lada-abarth-works-museum/ ), sőt a tulajnak van egy jobbkormányos brit Lada roadstere is.
            De az a helyzet hogy ezek nem átlagos autók voltak, hanem nagyon kisszériás átépítések.

            A finnek két okból mentek bele ebbe az üzletbe: szerettek volna viszonylag békésen meglenni a nagy medvével mert aki az orosz határon él az bármikor számíthat egy invázióra. 2. mivel próbáltak üzletelni, az oroszok nem sok mindent tudtak kínálni a nyersanyagon kívül, abból meg az embernek ritkán kell több mint amit el tud használni. Tehát maradt a Lada.

            Egyébként ezzel mi is így voltunk: az oroszok nem tudtak semmivel sem fizetni és még a megemelt árú gázból sem lett volna elég az ellentételezés. Így maradt az orosz adósság, amit ők viszont egyoldalúan elinfláltak a 80-as évek végére. Azért is volt gáz amikor valamelyik szenilis agyament politikusunk elkezdett tapsikolni, hogy hajrá rubelelszámolás.

      • 2023.12.08. at 04:22
        Permalink

        Milyen 80éve szűnt meg?? 1960-62tályékán (elég rossz vagy matekból… is…) de azóta is meg még ki tudja meddig adózik Kongó és Ruanda ennek a burzsoa Belgáknak. Hát igen úgy könnyű gazdagnak lenni ha más országokat kifosztanak a nagy emberszertő képmutató nagy nulla népség…
        Lada Samara Blatic-ot gyártottak nagy többségben nem Radstert(dehogy ültél benne pár db készült belőle…) Szamarából több ezer db volt mármint a Blatic-ból amiből Magyarországra is került pár db szám szerint 2db kabrió van Magyarországon amiben én ültem és az egyiknek a tulaját ismerem.
        Finn szamarák sokban különböznek az orosztól más műszerfal elektromos ablakemelő szervó kormány kpzár stb…

    • 2023.12.07. at 17:53
      Permalink

      Nekem van is és tökéletes 1996-os központi injektoros. Több mint 300ezer km van benne. Az a lényege hogy olyan szerelőhöz kell vinni aki ténylegesen ért hozzá. Nem úgy fogja fel hogy ez csak egy Lada…
      Nekem amúgy napi használatban van

  • 2023.12.12. at 03:05
    Permalink

    Hmmm, nemrég még mindenki meg volt elégedve a Trabant-al most ?? Máskülönben a jó sofőrnek az ABS még hátrány mert hosszabb a fékút e találmánnyal.

    • 2023.12.12. at 10:34
      Permalink

      Sosem volt senki megelégedve a Trabanttal. Csak maximum ennyi jutott. A kispolák és a trabant olyan szinten volt szánalmas hogy volt aki kirakta a metricát: nem vettem, nyertem.
      Az ABS sosem hátrány, aki ezt írta az hazudott. A féktáron is javít, de a fő előnye hogy tudsz kormányozni, miközben vészfékezel. Az ESP-re pedig hatványozottan igaz, de az már meghaladná az oroszok képességeit, technológiát meg nem kapnak már nyugatról.

      • 2023.12.13. at 19:06
        Permalink

        Pontosan sokan meg voltak elégedve a Trabantal (leszámítva azt a pár ezer tiknyákot…) sőt ma is sokan vennének újan!
        Ha ha ha… Pl.: Mig 29-es vadászgépeket is össze raktak nem egy sz@r ESP-t…
        Oroszok össze raktak olyan használati eszközöket (is többek között) ami 30-40-50évig működik nyugatnak csak olyat sikerült ami max: 5-6 évig… Erről ennyit..

        • 2023.12.14. at 11:03
          Permalink

          Figyelj, tényleg ne hazudozz már össze vissza. Lehet hogy az emberek jelentős részének egyáltalán nem volt autója akkor (vidéken még a 90-es években sem volt szokványos), de attól még a Trabant egy xarkupac volt már a 80-as évek elején is.

          Kerékpárról nézve persze a Trabant is jó volt (lett volna). De a trabant bármilyen (akár korabeli) autós szemmel nézve is egy átkozott xar volt, amiben szánalmasan festett bárki, aki épp üveghangon próbálta kipréselni a beigért 27 lóerős csúcsteljesítményt.

          A kétütemű motort eredetileg még a II VH előtt tervezték. A DKW használt eredetileg kétütemű motorokat, csak a modellek (pl DKW F8, IFA néven gyártották egy darabig) túl fejlettek voltak a keleti gyártókapacitáshoz (ami volt azt a ruszkik elvitték haza, egy (ki)fordított „Marshall segély” keretében, azaz ők nem adtak hanem elvettek). A 601-es esetében 27 lóerő esett egy 650 kilós kasztnira (ha üveghangon bőgetted). Közben alapvető dolgok hiányoztak belőle. A kétüteműmotor elképesztően káros (és büdös) volt. Igazi istencsapása volt, nemcsak a söfőrre de a környezetére is.

        • 2023.12.14. at 11:16
          Permalink

          A MIG 29 esetében nem megyek bele részletekbe mert egyikünk sem ismeri igazán őket, de azt tudom hogy sok ország átkozta őket, mert az oroszok nem voltak képesek karban tartani és napra késszé tenni (olyan szinten hogy pl az országban nem működött rendesen a 4G mobiladat).

          És annak idején úgy fejlesztették ki, hogy amit lehetett kémkedtek és kb mindent a hadiiparnak rendeltek alá: az emberek éheztek, miközben elmebeteg presztízs projekteket csináltak (pl Ekranoplán, Buran).
          A SZU egy olyan elmebeteg birodalom volt ahol a gyarmatosítók voltak a legkevésbé fejlettek, lásd mongol és a török birodalom, amelyek abból éltek hogy leraboltak fejlettebb országokat, és ha nem tudtak tovább pusztítani felélték a tartalékaikat és összedőltek a saját súlyuk alatt.

          • 2023.12.14. at 14:04
            Permalink

            Na ide figyelj!! Te ne hazudozzál itt össze vissza amikor még nem is éltél a 90-es években! Rengeteg autó volt még a 80-as években is (közel 200ezer új autót helyeztek forgalomba) meg mink is kapasból 2db Lada 1200-as ra (21013-ra) fizettünk be! Egy éven belül simán ki tudtuk fizetni! Az egyik még meg is van a másikat eladtuk mert azt többet használtuk!
            Aztán most már fejezd be ezt a nyugati (pl:Belga…) agymosást,néphülyítést hogy akkor mindeki éhezett meg nem volt autó…
            Csak olyanok(…) hiszik el mint te(…) akik nem is éltek akkor! Akkor szinte minden (!!!) háznál volt haszonállat (disznó,tehén,nyúl stb…) és nagyon jól meg lehetett belőle élni! 4db hízó bika árán simán(!) tudtál venni egy új Ladát… Nem skodát, Trabantot, Wartburgot Ladát! Jó hát aki lusta volt az persze küszködött de hát az az ő baja volt (jaaa most meg a lusták,zsivanyok,spekulánsok viribülnek…)
            15millió! hízó sertés volt egy év alatt abban az időben most (mióta ez a burzsoa,elnyomó f.s EU-ba vagyunk) már csak 2,5millió…
            Autókra visszatérve még a 2000-es évek elején is azon siránkoztak az ujságírók hogy még mindig rengeteg KGST-s autó rója az utakat… Ha annyira kevés lett volna akkor több mint 10év után nem azon bőgnek hogy még mennyi trabi,waresz,lada stb. van…
            Úgyhogy fejezd be a hazudozást meg a néphülyítést…

  • 2023.12.16. at 11:19
    Permalink

    Figyelj, nem először hordod itt össze ezeket a baromságokat. A 80-as évek közepére (amikor a lendület még megvolt, de már párszor az államcsőd közelében voltunk, folyamatos IMF lélegeztő-gépen) egy Lada kb 30 havi átlagfizetés volt. ÉS csak a hiánygazdaságnak volt köszönhető, hogy drágább volt használtan (meg az is hogy bárki 1980után azt a xart újonnan megvásárolta).

    Szóval az hogy ti itt vagiztatok két befizetett Ladával nagyon nem volt átlagos. Az hogy a faterod szétlopta az MGTSZ-t azt inkább nem adom most neked erényként.

    A siránkozás jogos volt a 90-es években, elavult xar bontőszökevények voltak a keleti autók, ráadásul a Ladák többségét addigra hazalopták a 90-es években (volt valami őrült rendelkezés Ukrajnában ami miatt a Ladákat nagyon átlagon felül ellopták, bár a 90es évek amúgy is rossz időszak volt ebből a szempontból).

    • 2023.12.16. at 14:18
      Permalink

      Abszolút nem baromság amit mondok az a baromság amit te hordasz itt össze hogy ilyen jó az unió meg olyan jó… Ja ha olyan jó akkor miért kell sok kelet-magyarországi embereknek hátrahagyni mindenüket hogy munkát találjanak…. És ez csak egy példa
      Arról meg nem tehetek hogy rövid az agyad… Fater soha nem dolgozott MGTSZ-ben én dogoztam ott. Abszolút nem volt ritka hogy kapásból 2db autóra fizettek be… Ebből is látszik hogy nem éltél még akkor. És nem loptunk szét semmit hanem (szokás szerint megint nem emlékszel…) Volt 100-120db hízónk,6-8db hízó bikánk,60db húsnyúl. 1984 ben amikor vettük a Ladákat 112ezer ft volt az 1200-es „zsiguli” de ahogy említettem 1db hízó bika akkor (1984-ben ) 25-30-ezer ft ért tehát minden féle lopás nélkül tudtunk befizetni a Ladákra. Az a mai világra jellemző hogy lopni,csalni,hazudni,mindenkit átvágni az él meg! Akkor ha nem voltál lusta simán megéltél.
      Egyébként 1995-ig Lada vezette az új autó eladási listát Magyarországon is… Csak aztán jött a Bokros csomag…

    • 2023.12.17. at 16:05
      Permalink

      Persze hogy nem! Nem volt kajából hiány a 60-as évektől Magyarországon. Hát igen romániában amikor mi is kint voltunk még a 80-as évek közepén akkor szinte az összes panellakás ablakából füstcső logott ki de nem azért mert nem volt távfűtés csak biztos ami biztos inkább kájhával tüzeltek.Meg hát a disznók meg csirke tartás is a panelok között románoknál hozzá tartozik a mentalitáshoz is.
      De ott is (én először 1985-ben voltam románoknál) rengeteg Dacia meg Aro volt már akkor

Vélemény, hozzászólás?