Új korszak kezdődik, rengeteg a kérdőjel

F1: indul a szezon, majd kiderül, mi lesz

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Melbourne-ben hétvégén rajtol a 2014-es F1-szezon, az Ausztrál Nagydíjon bármi megtörténhet és annak az ellenkezője is. A Vettel ellen szurkolók dörzsölhetik a tenyerüket.


Startol az F1-évad Melbourne-ben – magyar idő szerint a kvalifikáció szombaton, a futam vasárnap reggel 7 órakor kezdődik. Míg a pénteki gyakorlásokra és a szombati eseményekre is meleg és felhős, de esőmentes időt jósol a meteorológia, vasárnap komoly lehűlés és kiadós zuhé kavarhatja tovább azokat a kártyákat, amik már amúgy is alaposan összekutyulódtak a szabály- és autóváltozások miatt.
Hirdetés
Ami az előszezonban kiderült, hogy a turbós átállás nem megy egyszerűen. Még az elmúlt négy évben világbajnok Red Bull háza táján sem, sőt, náluk pont nagyon nem. Aktív és ex-pilóták, csapatvezetők és szakértők nyilatkozatok ezreit adták abban a témában, hogy egyrészt a megbízhatóság lesz a 2014-es mottó, másrészt fogalmuk nincs, mi történik a nyitányon, de sanszos, hogy rengeteg lesz a műszaki hibás kiesés. Abban azért kvázi mindenki egyetért, hogy a Mercedes áll nyerésre.
Bölcsebb hát tán részleteiben nem is foglalkozni a tesztekkel és a spekulációkkal, Ausztrália majd némiképp rendet rak a káoszban. Vagy nem, csak megelőlegezi az év során várható – mit is? Mondjuk káoszt, tanulást és fejlesztést, a gyermekbetegségek leküzdését. A csapatoknak meg kell tanulniuk gyorsabban javítani a korábbiaknál sokkal bonyolultabb hajtásláncot, egyáltalán hozzáférni a cserés részegységekhez, tökéletesíteni a turbómotor integrációját, a szoftvert, a hűtést, s az egyes pályákra megtalálni az optimális beállítást a nagyobb nyomaték/kisebb vezetőszárny/kisebb leszorítóerő függvényében.
A nyers tempó kevéssé lesz döntő, az időmérős eredmény és helyezés a szokásosnál is hamisabb képet festhet a versenytempóról . Megy majd a spórolás a gumival és pláne a 150-160 kilóhoz képest már csak 100 kg üzemanyaggal, az autók lassabbak lesznek, hangjuk szerényebb, végsebességük magasabb, kanyarsebességük alacsonyabb. Ami nekünk, nézőknek jó hír, hogy vélhetően nagyobb szerep hárul a pilótákra – az autót nehezebb lesz vezetni gyorsan úgy, hogy közben kímélni kell az abroncsot, figyelni a fogyasztásra, kanyarban meg a nyomatékra. A dupla hibrid rendszer, az ERS körönként már 33 másodpercen át lesz aktív 160 extra lóerőt biztosítva. Ennek beosztásával is megy majd a játék.

A fogadóirodáknál előzetesen Hamilton a favorit (úgy 3,5-ös szorzóval), csapattársa, Rosberg sikerére már ötszörös pénzt fizetnek. Alonso és Räikkönen (Ferrari), Massa (Williams), Button (McLaren) és Vettel (Red Bull) található még a lista elején, utóbbi győzelme már 12-13-szoros nyereményt ígért a hét közepén a bwin-nél vagy a Ladbrokes-nál. Mi az, ami biztos? Hogy minden eddiginél soványabb versenyzőket látunk majd, mert mindenkit heveny fogyókúrára kötelezett a főnökség… Az is biztos, hogy a tavaly elköszönő Webber már csak a paddockban kószálhat, a Red Bullhoz a helyére igazolt Ricciardót bezzeg hazai – utcai - pályán tuti extrán hajtja a bizonyítási vágy. Susie Wolff személyében a Williamsnél egy hölgy is vezethet valamelyik szabadedzésen.
Az Albert Parkban 1996 óta rendeznek F1-versenyt. Az aszfaltcsík hossza 5303 méter, a futam 58 körös, a pályarekord 2004-ből Schumacheré 1:24.125 perces idővel. Tavaly Räikkönen nyert még Lotusszal Alonso és Vettel előtt. Versenynaptár itt, csapatfelállás itt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?