Új királya van a fronthajtású autóknak
Genf 2014: SEAT Leon Cupra
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A hivatalosan Genfben bemutatott SEAT Leon Cupra 8 perc alatt viharzott végig a Nordschleifén. Videón látható ez és egy óra szerinti szolid 0-260-as gyorsulás is.
Két fronton is támad a SEAT a legfontosabb alsó-középkategóriában. A fontosabb nyilván a minap itthon próbált Leon ST kombi, kevésbé az, de remek reklámértékű az új Cupra osztályelső ideje a Nürburgringen. A spanyolok Performance Pack versenypályás hangolású izomkompaktja Jordi Genével a volán mögött 7:58 perc alatt ért körbe a Zöld Pokolban, s ezzel közel 10 mp-et vert a korábbi király Renault Mégane RS 265 Trophy 2011-es csúcsára. Pillanatnyilag a Leon Cupra a leggyorsabb széria fronthajtású személygépjármű. Hogy meddig, majd meglátjuk, az először turbós Civic Type R-rel a Honda deklaráltan trónfosztásra készül.
Ahogy már írtuk, a Cupra háromajtós SC-ként és ötajtósan is kapható lesz. Sőt, jó eséllyel a kombit is felpaprikázzák a spanyolok. A 4 hengeres, 2,0 literes turbómotor 5700-nál 265 vagy 280 lóerősen kérhető, a nyomaték mindkét esetben 350 Nm percenkénti 1750-től 5300-as fordulatig. A váltó 6 fokozatú manuális, opciósan DSG dupla kuplungos automata. Az autó súlyán az MQB platformmal állítólag vagy 75 kilót sikerült fogni, a TSI 100 km/órás tempóra 5,7-5,9 mp alatt gyorsít a váltótól és a csomagtól függően (a leggyorsabb a 280 DSG). A végsebességet elektronika korlátozza 250 km/órában, a fogyasztási ígéret közben 6,4-6,7 l/100 km.
A kigyorsításoknál elektronikus vezérlésű önzáró differenciálmű szolgál, a kormány változó áttételű, a lengéscsillapítás állítható. A kerékméret 18-19 col, az abroncs a Nordschleifén rekordidőt repesztő gépen Michelin Pilot Sport Cup 2 volt. A Cuprák vörös Brembo féknyereggel, kétoldali kipufogóvéggel, szolid szárnnyal, diffúzorral, egyedi lökhárítókkal és küszöbbel hirdetik sportosságukat.
Lesz-e még ütősebb Cupra R? Majd kiderül. Az Audi S3 és a Volkswagen Golf R ugyanezzel a motorral 300 lóerős és egyébként összkerekes. A Golf GTI 220-230, az Octavia RS 220 lóerős. Érti bárki, hogy a SEAT miért 265-280 lóval kínálja a Leon Cuprát?
Egy ilyen autó szerintem sosem fog 4-4,5 alatt százra menni +50-60 lóerőtől. Oda már több tuning kell és nem csak a motornál.
Persze hinni lehet sok mindenben.
Maradjunk annyiban, hogy az 1,2-es és az 1,4-es annyira szar volt, hogy az már szánalmas és nem lehetett eltitkolni. A 2,0-es pedig csak úgy általánosan volt szar.
Az 1.2-1.4TSI motorokkal voltak problémák a 2.0TFSI-vel nem jellemző .
Abban nem értek egyet hogy gyorsabb lesz de ha mégis nem érdekel hiszen ez sokkal jobb autó abban igazad van chippel 50-60LE-t lazán ki lehet hozni ezekből úgy már 4.-4.5 0-100 .
ja és ez a legszebb és legpraktikusabb 4 autós hot-hatch a piacon most…persze, csak szerintem.2 ajtósban még mindig a megane rs a legjobb/szebb sztem.
Jaj, hogy mennyire bírom ezeket, a 10ből 9 ismerősömnek széthullot a tsi-je.Szét, mert hülye hozzá…érdekes, az én tfsi-s ismerőseim, nem panaszkodnak.Sőt az egyik 1.8-as tfsi-s 300 ló felett használja a gépet bőven (alkatrész cserék+nagyobb nyomás), és semmi baja…ja, hogy szervizeli és betartja a turbós autók követelményeit (nyilván voltak, tipushibák, de nem komoly)…és nem hülye hozzá.Aki nem akarja gondozni és vigyázni a gépét, vegyen szívót, azzal kevesebbet kell foglalkozni és olcsóbban kijön.
Egyébként mivan az 1.8-as szívóddal?mennyit gyorsul 4-et?Te valami nagy csodabogár lehetsz, mire van ráerősítve?Egy wc bódéra?hagyjad már….
Nem hiszem, hogy rossz gumi lenne az autón.
Az jó, hogy felhúzattad 200-ról 250-re mert így már valószínűleg legyorsultad volna az 1,8-as turbó nélküli autómat. 🙂
Örülök neki, ha a vezérlési problémák neked a semmit jelentik.
Az egyik üzlettársam cégénél két Octavia RS-nek (benzises) is komoly problémái voltak vele. Gondolom azt elismered, hogy háromból kettő az nem elhanyagolható arány. 🙂
A másik autós oldalon, ahová szintén írsz az egyik kommentelő nem hitte, aztán egy független másik tulaj beírt, hogy neki is volt vele gondja. Talán ez már elég meggyőző, nem?
0-100-ig a fizikai korlát a gumi. Tuningolni pedig nagyon is van értelme (veled ellentétben nekem volt 2.0 TFSI-m 200 ról 250LE húzva, és ég és föld volt a különbség). Egyébként pedig semmi gond nincs a 2.0 TSI-k megbízhatóságával, valószínüleg összekevered a láncos 1.2 TSI-vel, amit már 2 éve javítottak. (Ill. azóta már az új szíjas 1.2 TSI terjed).
A gyorsulása 100-ig nem igazán meggyőző. Utána már keményen begyújtja a rakétákat, de a Type-R szerintem le fogja nyomni minden téren.
Tuningolni teljesen értelmetlen. Egy amúgy sem a megbízhatóságáról híres motornál (vaószínűleg már javítottak rajta) hülyeség elveszteni a garanciát és egyébként sem lehet már ezt sem kihasználni, mint a példa is mutatja a gyorsulásnál.
A Civic szerintem gyorsabb lesz, de jóval rázósabb is. Igazából nem ez a lényeg. Ez a gép széria DCC-vel messze a leghasználhatóbb Hot Hatch, ami ha kell kényelmes, használható autó, ha kell, akkor meg szinte mindent lever.
Ráadásul a 2.0 TSI motorok legendásan jól bírják a tuningot, 330-340LE-t alaphangon ki lehet hozni belőle egy chippel.
Igen, valószínűleg Hondáék fejvesztve elkezdtek már csomagolni a Nürburgringen:) Hiszen sokkal kevesebb sportautó építési tapasztalatuk van, mint az egész VW csoportnak úgy együt:))
Jó érzés ilyet olvasni nagyon örülök neki annak meg pláne hogy egy franciakrémest győzött le nem is kicsit 🙂
A Civicért nem tenném tűzbe a kezem nem sok esélyt látok rá hogy legyőzze 🙂 Ja és várom a Cupra R-t .