Új híd épül Dél-Buda és Dél-Pest között

Új hidat kap Dél-Budapest. Még nem tudni, hogy fogják hívni

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A tervezett új híd által közvetlen kapcsolat jön létre Dél-Budapesten. A híd Észak-Csepelen keresztül köti össze majd Dél-Budát Dél-Pesttel.


Új híd épül a fővárosban, amelynek révén közvetlen közúti kapcsolat jön létre Dél-Budapesten; a létesítmény Észak-Csepelen keresztül köti össze a Galvani út vonalában Dél-Budát, az M1/M7 bevezető szakaszát Dél Pesttel, a Jászberényi útig. A kétszer három sávos új Duna-híd nemzetközi, meghívásos tervpályázata megjelent, melyre 17 magyar és külföldi tervezőiroda jelentkezett. Az előminősítést követően további öt pályázó adhatja be tenderét. A jövő évben dől el, hogy mely tervek alapján készülhet el a híd.
Hirdetés
Miközben a belvárosi szakaszon megközelítőleg kilométerenként található átkelési lehetőség, a Dunának ezen a déli szakaszán 15 kilométeren keresztül nem található híd. Sőt, Csepel és Budapest 1950 január 1-jei egyesülése óta - azaz immár közel 70 éve - nincs a városhatáron belül közvetlen összeköttetés a budai kerületek és a XXI. kerület, vagyis Csepel között.
Az átkelő megépítésével az előzetes kalkulációk szerint napi szinten 42 ezer gépjárművel csökken majd a belvárosi hidak terheltsége, az Üllői út forgalma pedig napi 8 ezer autóval csökken - tartalmazza a közlemény. Ugyanakkor a híd nyomvonalának meghosszabbításával egy új fővárosi, déli körgyűrű alakulhat ki, közvetlen összeköttetést teremtve Újbuda és Csepel, Ferencváros, valamint Kispest és Kőbánya között.
A soknevű megyeri híd után joggal merül fel a kérdés: vajon mi lesz a neve Dél-Budapest új hídjának, melynek köszönhetően a térség fénysebességű fejlődésbe kezdhet majd megépülése után.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

7 thoughts on “Új híd épül Dél-Buda és Dél-Pest között

  • 2017.10.27. at 16:41
    Permalink

    Tudom, te arra jársz, ezért neked az a fontosabb. Aki meg lennt jár annak meg a lenti híd a fontosabb. Mivel nekem mindkettő fontos lenne, ezért ideje lenne már mindkettőt elkezdeni.

  • 2017.10.27. at 16:41
    Permalink

    A cikk így kissé slamposra sikerült. Az 1974-es közlekedéspolitikai koncepció kiemelten foglalkozott a Galvani úti híd megépítésének szükségességéről. Több mint 40 év után sincs ott semmi. Ez a cikk nem tett közzé helyszínrajzot sajnos így nem látszik a tervezett nyomvonal. Ja és most kiknek a tulajdonában vannak azok a telkek, melyeket az állam ki fog sajátítani? Érdekes tuljdoncserékre lelhetnek a ráérők. Várom az eredményt.

  • 2017.10.27. at 16:41
    Permalink

    Nem gondolom, hogy elengedhetetlen ennek a hídnak a megépítése. Akinek a környéken volt dolga és mindenképpen el akarja kerülni a várost az az M0-ást használja, ha kicsit északabbra van dolga, akkor meg ott a Lágymányosi híd. Azt megértem, hogy a Lágymányosinak meg esetleg a Petőfi hídnak csökkenne a forgalma, de miért venne le ez forgalmat a belvárosi hidakról? Akinek a Camponánál volt dolga, az eddig sem a Lánchídon vagy a Margit hídon közlekedett.
    Ami Budapesten most a legfontosabb lenne, az az M0 befejezése az M1-től a Megyeri hídig, ezt a beruházást kellene nyomni teljes erőből.

Vélemény, hozzászólás?