Új hajtásláncokkal erősít a Kia Optima
286 lóerős motort és összkerékhajtást is kaphat a Kia Optima GT
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Kia Optima november eleji leleplezése után a dél-koreai gyártó most további részleteket osztott meg a hajtásláncról és a vezetéstechnikai segédletekről.
Motorok terén biztosan jön a már jól ismert 1,6-os turbós benzinmotor 178 lóerővel és 265 Nm nyomatékkal. A GT verziót egy 2,5-ös, négyhengeres, turbófeltöltéses motor fogja hajtani. Ez az egység nem kevesebb, mint 286 lóerő és 422 Nm nyomaték leadására képes, a 100-as tempót pedig álló helyzetből egészen gyorsan, 6,6 másodperc alatt éri el. Váltóként 8 fokozatú automatáról hallani, ám még nem tudni, hogy ez hagyományos vagy duplakuplungos lesz-e.
Régiótól függően elérhető lesz egy 2,0 literes, négyhengeres benzinmotor 150 lóerővel és 192 Nm nyomatékkal, valamint ugyanez a konstrukció folyamatosan változó szelepvezérléssel, némileg megemelt teljesítménnyel, 158 lóerős kivitelben is készül majd. Ha valaki ódzkodna a feltöltött motortól, de nem akar lemondani a nagyobb teljesítményről, akkor a 2,5 literes, szívó benzines egység lehet a megfelelő választás a maga 191 lóerejével és 249 Nm nyomatékával, ami már elég lehet egy lendületes autózáshoz. A fenti motorokhoz választható lesz a 6 vagy 8 sebességes automata váltó, de a duplakuplungos szerkezet a GT verzió sajátja maradhat.
A Kia is gondol a környezetvédelemre és hasonlóan az aktuális modellhez, az új Optimából is készül majd hibrid verzió, de ennek részletei egyelőre nem ismertek. Furcsa módon a Kia még nem tett közzé valós fotókat a beltérről, csak számítógépes grafikákat mutattak, pedig a lemezeket már egészen részletes képeken megcsodálhattuk.
A technikai arzenál a már eddig elérhető vezetéstechnikai rendszereken felül kiegészül egy távoli parkolóasszisztenssel, amely gombnyomásra ki tud állni a parkolóhelyről, így nem kell egy szűk résen bepasszírozni magunkat az autóba. Az új Optima megjelenése területtől függően 2020-ra és 2021 első felére várható. A pletykák szerint a Kia egységesítheti a modell elnevezését és a jövőben nem kizárt, hogy K5 néven folytatja nálunk is pályafutását.
Fontos megjegyezni, hogy a gyártó motorokra vonatkozó közleménye egyelőre a dél-koreai és az amerikai piacra vonatkozik, más országokban másfajta specifikáció is elképzelhető.