Új hajtáslánc Genfre a Hyundai Tucsonban
Új dízelmotort és duplakuplungos automataváltót kapott a Hyundai Tucson
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Hyundai a Genfi Autószalonon mutatta be a Tucsonhoz elérhető új motor-váltó kombinációt: az erősebb 1.7-es dízelt 7 fokozatú váltóval.
A Hyundai Tucson tavaly debütált, mi az elmúlt ősszel benzinmotorral és automataváltóval teszteltük, de most már még több féle hajtáslánccal elérhető. Az 1.6-os, 132 lóerős még szívómotoros GDI a belépő benzines, nála erősebb a tesztelt T-GDI 177 lóerővel. Utóbbit lehet kérni összkerékhajtással is, és úgy akár hétfokozatú DCT automataváltóval is. A legkisebb dízel 1.7-es és 116 lóerős, nála erősebbek a kétliteresek. A 136 lóerős lehet elsőkerekes, vagy összkerekes és ha összkerekes, akkor kérhető még hozzá a hatfokozatú, hagyományos automataváltó is. A legerősebb motor a 185 lóerős dízel alapból összkerekes, 400 Nm nyomatékához dukál a széria összkerékhajtás, hozzá is rendelhető a hatos automataváltó.
Ezt az alapból az eddig sem szegényes felhozatalt egészítette ki a Hyundai direkt az európai piacra szánt új változattal. Az 1.7 CRDi HP DCT változatban a Hyundai és a Kia modelljeiből már ismert erősebb 1.7-es dolgozik. A 141 lóerős gázolajos nyomatéka 340 Nm, hozzá széria a hétfokozatú duplakuplungos váltó, ami jó húsz százalékkal takarékosabb üzemet ígér, mint a cég hagyományos, hirdodinamikus automatája. A gyár szerint a Tucson új verziójának vegyes fogyasztása csak 4,9 liter száz kilométerenként, szén-dioxid emissziója meg 129 gramm kilométerenként. A gyorsulása 11,5 másodperc százig, és széria hozzá a start/stop rendszer. A Hyundai legjobban fogyó új modellje Csehországban készül, és hozzá is jár az öt év kilométer korlátozás nélküli garancia. Van már hazai ára is, a legolcsóbb kéziváltós benzines 5,799 millió forint Life felszereltséggel, ez a motor és váltó meg 7,349 millió forintos listaárról indul.