A Gablini szalonoknál felavatott két új gyorstöltőt mindenki ingyenesen használhatja, csakúgy, mint a Budaörsön működő társukat
Főleg elhelyezkedése miatt tartja kiemelkedően fontosnak Gablini Gábor a ma átadott 50 kWh-s gyorstöltőt az M3-as kivezető szakaszán található Gablini autószalonnál. Hiszen az M0 mentén ez az első ilyen teljesítményű gyorstöltő, amely ráadásul az M3-ason közlekedőket is kiszolgálja. A Gablini M3 autószalon bejáratától balra található CHAdeMO csatlakozós töltőt minden villanyautós ingyen használhatja. A Gablini szalonoknál avatott új töltőkkel alig fél óra alatt feltölthető például a hazánkban (is) legnépszerűbb
Nissan Leaf 24 kWh-s akkumulátora.
Gablini Gábor, valamint a 15. kerület polgármestere, Hajdu László és Horváth Gergő, a Nissan magyarországi PR- és marketingmenedzsere együtt avatták fel az M3-as kivezetőjén található Gablini autószalonnál átadott új gyorstöltőt
Nem villámtöltő, de elhelyezkedése miatt szintén nagy segítség lehet a villanyautó-használóknak a közelmúltban üzembe helyezett új töltő Székesfehérváron. Az M7-esről a 62-es útra vezető 60-as kijáratnál, az Albapark Étterem falára telepítették a 22 kWh-s, 3 fázisú, fázisonként 32 amperes, Type 2 csatlakozós töltőt. A parkolás és a töltés egyaránt ingyenes, de zseton szükséges hozzá, amit az étteremben lehet kérni, nyitvatartási időben, azaz hétfőtől szombatig 7 és 20 óra között, vasárnap pedig 7 és 19 óra között. Egy zsetonnal 60 percig üzemel a töltő, illetve 30 fok feletti hőmérséklet esetén 11 és 15 óra között nem tölthető itt autó, az épület fokozott energiafelhasználása miatt.
Ezenkívül a Balatonra elektromos autóval tartók másik új töltési lehetősége Balatonfüreden található, ahol a Balatonfüredi Yacht Club parkolójában is átadtak egy éjjel-nappal ingyenesen használható, 11 kWh-s, Type 2 csatlakozós töltőt. Itt csupán a parkolásért kell fizetni a töltés idejére azoknak, akik nem a klub tagjai.
A most átadott gyorstöltők a Gablini zuglói és az M3-as kivezetőjén található telephelyein már az újfajta, könnyebben használható csatlakozót kapták
A Gablini budaörsi töltőjénél eddig éjjel-nappal lehetett tölteni, a keddi napon 20h körül értem oda (a családdal) és a kapuban azt mondta az őr ,hogy csak nyitvatartási időben lehet tölteni. (pénteken napközben voltam ott akkor minden működött (bár picit nehézkesen lehet odaparkolni ha még nem ment el az előző feltöltött autó.A padkára kell állni ahová belógnak az új autók is, és picit oldalról feszülve ér el csak a kábel, ezt mondták is hogy máskor álljak közelebb, de nem mondták hogy csak nyitva tartás alatt lehet tölteni, kiírva sincs)
A siófoki töltőnél is volt némi várakozás az egyre bővülő villanyautók végett, de azért ha valaki otthagyja a töltőn és nincs több parkolóhely a töltőnél amire más is vár akkor illene a töltés lejárta után visszamenni,hogy ne szivassuk egymást.amíg vártam rá kedvességből még 10 percet töltöttem is neki, mondom hátha közben megjön és örül) szerencsémre a biztonsági övezeti parkolóban elhelyezett töltőnél kiállt egy dolgozó és teljesen fel töltöttem az akkut (kb.35+10 perc) mire visszajött a kedves villanyautós.Csodálkozott is hogy ki van húzva a töltőkábel.
Úgyhogy van még némi illeme a töltögetésnek is, de működik Vecsés -Balatonlelle -Siófok -Vecsés összesen 468km 5 feltöltéssel.
1. CHAdeMO nem egyenlő a Type1-gyel. A Nissan LEAF-en van CHAdeMO (nagyobb) és Type1 (kisebb) csatlakozó is. A felavatott töltő CHAdeMO rendszerű. A CHAdeMO egyenáramú és rendszerint nagy teljesítményű. A Type1 váltóáramú, egy fázisú és Európában maximum 7,2 kW-os.
2. A töltők teljesítménye kW és nem kWh.
3. Az sajnos nem derült ki, hogy ki és mikor használhatja a töltőt (nyitvatartási időn kívül, éjszaka, hétvégén, csak Nissan vagy más márkák is, stb.)
[i]“az Albapark Étterem falára telepítették a 22 kWh-s, 3 fázisú, fázisonként 32 amperes, Type 2 csatlakozós töltőt.”[/i]
22 kWh-s töltő? :O Azt meg eszik vagy isszák? Ki az az őrült, aki egy olyan töltőt szerelne fel, ami még egyetlenegy db Leaf-et sem tudna nulláról 100%-ra tölteni? 😉
Továbbgondolva az is, hogy igazán nincs miért többet építeni…
siralmas, hogy egy gyorstöltő telepítés olyan ritkán történik, hogy ceremóniát érdemel. hetente illene egyet építeni