Ha félig francia is, a Dacia és legnépszerűbb modellje, a nemrég frissített Duster szabadidő-autó azért mégiscsak román, így a román védelmi minisztériumnak az éves december eleji bukaresti felvonuláson mi mást kellett volna villantania, mint egy felkatonásított Dustert matt zöldre pingálva, állítólag golyóálló páncéllal, gépágyúval, csörlővel, légi szállításhoz csövezve, amúgy még védőlemezelve, terepgumizva, szúrófénnyel, 12 és 24 voltos külső csatlakozókkal is ellátva. A harci terepjárót a Renault romániai mérnöki központja, az RTR építette, a nyilván irgalmatlan nehéz, ergo biztos nem polgári motoros dákó elvileg a NATO előírásainak is megfelel
Menő, de ha szavazni kéne, azért még mindig inkább erre a Daciára voksolnék
Csak a fogalmak tisztázása érdekében:
A BTR sem harckocsi, ez a Duster pedig simán egy terepjáró (esetleg felderítő) harcjármű. Valószínűleg gyengén páncélozott, vagy nincs a járművön a teljes védettséget biztosító készlet. A „nyilván irgalmatlan nehéz” és a légi szállíthatóság egymást kizárja, pontosabban a gép még elviszi, de ejtőernyő kibomlása után nem következik be a kellő lassulás.
Nem karabély van rajta, hanem géppuska egy moduláris fegyverállványon, amely megfigyelő és célzó rendszereket tartalmaza.
Ha már haditechnikai felhangokat üt meg egy cikk, akkor könyörgöm nevezzük nevén a járművet, vagy simán mondjuk rá, hogy tank, jelezve ezzel is, hogy mint érdekesség kerül bemutatásra.
Köszönöm!
Azért egy harci Swift érdekes jelenség lenne 😀