Új esetkocsik a mentőknél – egy év alatt 2,775 milliárdért
4 éve nem kaptak új kocsikat a mentők, most jön 37
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Pont egy kormányzási ciklus óta, azaz 4 éve nem avattak új kocsikat a mentőknél. Január végéig azonban 37 új példány áll szolgálatba.
Óriási méreteihez és közel 3,9 tonna megengedett össztömegéhez képest viszonylag szerény méretű, 2,0 literes, de erőteljes, 163 lóerős, 400 Newtonméter nyomatékú közös nyomócsöves (CR TDI) turbódízel hajtja az új mentőautót
Jobb oldalt a fülkébe lehet jutni a tolóajtó elhúzásával, a balon pedig ugyanez egy tárolórekeszt nyit
Elsőre húzósnak tűnhet a 22,9 millió forintos darabonkénti ár, ám amennyiben azt vesszük, hogy 4 év/240 ezer kilométer, ezen időszak alatt az előírt karbantartási műveleteket is ingyenessé tevő garancia él rájuk, valamint, hogy teljesen felszerelt, az EN 1789 szabvány szerinti C típusú, azaz legmagasabb felszereltségű mentőautókról van szó, már igencsak jutányosnak nevezhetjük azt.
Külföldi mintára kapnak mostantól sárga fényezést a mentőautók
Az új mentők nem csak megbízhatóbbak, takarékosabbak is lesznek a korábbiaknál, a tavaly frissített Crafter 400 Newtonméter nyomatékú, 163 lóerős dízelével például 7,7 l/100 km a vegyes fogyasztási érték, ami közel 3,9 tonnás összsúlyához mérten bizony igen kedvező adat. A strapás üzem miatt a mentőautók megerősített futóművel és növelt kapacitású, 100 amperórás, 450 Amper indítóáramú akkumulátorral, valamint ahhoz passzoló 180 A generátorral állnak szolgálatba. A tervek szerint minden megyébe kerülő Volkswagen mentőautókkal a mai naptól lehet összefutni, a bennük utazást senkinek sem kívánjuk!
Fotók forrása: Országos mentőszolgálat, www.mentok.hu[/url]
Na kérem:
3.9 tonna megengedett legnagyobb össztömeg, „B” kategóriával nem vezethető…
Miért kell teljesen felszerelt mentőautót venni?A régiből nem lehet átpakolni a cuccot?
Az autók állapota indokolja a cserét a cikk szerint, nem a felszerelés állapota.Ha 4 év alatt tönkremegy egy műszer akkor el kellene gondolkodni azon hogy jó vétel volt e…
Ezek szerint a mentőknek sokkal jobb a felszereltsége mint egy nem megyei kórháznak, ahol 40 éves műszerek is vannak.
Mi lesz a régi mentőautók felszerelésével? Kuka?
Lehet azt normál módon is vezetni és biztosan nem 10 perc a különbség, max. 1-2! Hiszen sokszor belátható távon belül marad a mentő, amely már percekkel korábban elhaladt mellettem…
A diesel fogyasztáshoz nem tudok hozzászólni, mert én ‘csak’ benzinnel nyomom városban (a szokásos 5.8l-el).
Colie, szar lenne ha azért érne ki 10 perccel később a mentő, mert spórolósan vezetik. Szóval tételezzünk fel inkább haladós/sportos vezetést, mindezt városban. Rohadjak meg ha 10 liter alatt van, de még ezzel is mélyen alálövök. Meg mondjuk megnézném ezeket a motorokat pár év után, mikor télen hidegen indulnak és nincs kímélet… szereti azt a tdi:)
glen76, azért az orvosi műszerek elég drágák, csak remélni merem, hogy az is benne van az árban. Egy normálisabb futómű meg nem nagy tétel, de ettől még valószínű, hogy a gyári van benne.
[i][b]VW T4 11L (-1t); Sprinter 12L (-1t); Toyota Hiace 16-20L (-1t); Vito 10 L (-1.5t); [/b][/i]
Mindegyiket vezettem, mind mentő volt. Ez a fogyasztás addig igaz, amíg nem kell vonulni…
Az árképzés nem eccerű, de hozzá kell tennem, hogy pl egy új hordágy 5000 Eu, majd másfél millió Forint…
A méretváltozás egyfajta trend, az új mentők mind 3t felett vannak, a Mercedesek 4t felettiek. Már nem is lehet C kategóriás jogosítvány nélkül jelentkezni az OMSZ-hoz…
Csak az a gond ebben az országba, hogy megint egy teherautót vettek nem mentőautót.
Érdekes lesz a rugózása/pattogása/ hátul.
Ár képzése mindenképpen sok egy max 10 milliós autóból hogy lesz 22.9 millió mert az átalakítás nincs több 5 milliónál marad 7.9 m a 4 év karbantartásra hát szerintem ez rengeteg.
Már megint valakik jól járnak a pénzünkön.
Ha nem nyomják, akkor nem fogyaszt. Ha nyomják, akkor városban max. 10%-ot spórolnak a menetidőn, de kegyetlenül fogy minden; üza, fék, időnként még az ember is, azaz több a mentő baleset, ahol szintén betegek is sérülnek…
Inkább ez lehetett volna a szlogen: „Lassan járj tovább érsz!” Vagy stílszerűen: „… tovább ÉLSZ!”
Ezek a mentőautók, mentőautónak is készültek, vagy csak teherautóból lettek átalakítva, mint a többi?
Egyébként a 100 amperórás akkuhoz nem kevés az a 450 amper indítóáram?Nekem is van 3.5tonnás dobozosom,de a 100 amper 800 amper indító árammal azonosul!
Minő meglepetés….Horatius most nem reklámozza azt,hogy jobb lenne,ha elektromos mentőautókat vennének!:)
Ezt a fogyasztást azért erősen kétlem. Ugyanez a motor van a személyautókba is, és az 1 tonnát is picit magasabb fogyasztással mozgatja, de tényleg jól hangzik… Ettől még megérheti, csak ne vetítsenek már ekkorát.
Helyes! Jó kis motorja van, egy ekkora autótól a 7.7 literes fogyasztás kiemelkedően jó adat. A hasonló méretű Iveco-k simán megeszik a 12-14 litert 100km-en.