Amerikában még csak most frissül a Stinger, de már az új emblémával
Bizony, Európában már tavaly igazított kicsit a plasztikai sebész a Stingeren, de tényleg csak nagyon apró változások vehetők észre rajta. A ráncfelvarrás az első fényszórókat, illetve a hátsó lámpákat érintette. Megváltozott a burán belüli rajzolat, illetve az őket összekötő fénycsík. Emellett megjelentek új könnyűfém keréktárcsák, és ennyi. Ugyanezek a változások jellemzik az Amerikában most frissülő modellt, annyi különbséggel, hogy ott már az új embléma is felkerült az autóra.
Hátul változtak kicsit a lámpák
Viszont az USA-ban új alapmotort is kap, ami kérdéses, hogy eljut-e Európába. Hiszen a kétliteres, turbós négyhengerest lecserélik egy szintén négyhengeres, de 2,5 literes turbómotorra. Ez 45 lóerővel erősebb a kifutó kétliteresnél, szóval összesen 300 pacit vonultat fel, 421 Nm nyomaték mellett. A Kia szerint ez a motor nem ereget több káros anyagot a levegőbe a kétliteresnél.
Új motort is hozott a frissítés
Kicsit izmosabb lesz a V6-os egység is , igaz annak teljesítménye kevesebb mint 1 százalékkal emelkedik. Magyarán 3 plusz lóerőt kap a 3,3 literes motor, ami a gyáriak szerint így lesz 368 lóerős, nyomatéka változatlanul 510 Nm marad. Ezt az apró növekedést pedig az új, változtatható hangú kipufogórendszer számlájára írhatjuk.
Jól áll neki az új embléma
Azt hiszem jobban járnak az európai vásárlók, mert ez az új embléma nagyon rondán nem illik ehhez az autóhoz. Ez a tipikus „csináljunk egy új logót, amiről majd nem a feltörekvő koreai autógyárt múltunkra asszociálnak a vásárlók” húzás. Célt érni célt ér, de a formát is tönkre bassza. A Stinger feliratról a csomagtartón nem is beszélve, az erősen Maserati ihletésű.
Érdekes ez az új embléma. KN-nek lehet olvasni. Szerintem elszúrták. Fontos az, hogy egy márkának rajongható emblémája legyen. Ezért telitalálat a Mercié, vagy a Renault-é (eddig, mert most megváltoztatták) Egyszerűségükkel és egyediségükkel nagyszerűek. Ott lóghattak a kulcstartókon, egy KN-t hogyan teszek rá?