Új dízelmotor érkezik a Fordokba
EcoBlue dízelmotort vezet be a Ford
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új dízelmotort vezet be a Ford. A gyártó szerint minden szempontból jobban teljesít majd elődjeihez képest.
A Ford többszörös Év Motorja díjjal kitüntetett 1,0 literes EcoBoost blokkja a világ egyik leghatékonyabb motorjaként van számon tartva. Ehhez csatlakozik most egy új 2,0 literes - EcoBlue - gázolajos, amely szintén hasonló paramétereket ígér. A Ford által "game changernek" nevezett újítás teljesítmény, hatásfok és fogyasztás szempontjából egyaránt előrelépést ígér. A négyhengeres blokk a Transit és a Transit Custom furgonokban debütál. Három teljesítménnyel, 105, 130 és 170 lóerős változatokban lesz majd rendelhető. A kishaszonjárműveknél kiemelten fontos a forgatónyomaték. Az új 2,0 literes egység 20 százalékkal nagyobb nyomatékot ígér 1250 1/perces fordulaton mint 2,2 literes TDCi elődje. További pozitívum, hogy az alapjárati zaj 4 decibellel csökkent.
A napokban egy tanulmány kimutatta, hogy a modern dízelmotorok 97 százaléka több NOx károsanyagot bocsát ki mint amennyit a normák megengednek. Az Ford új EcoBlue egysége ugyanakkor ultra alacsony NOx kibocsátással bír, köszönhetően a kifinomult kipufogógáz utókezelési folyamatoknak. A Transit után a személyautók is megkapják majd az új dízelmotort, amelyben akár 200 lóerős teljesítményre is képes lesz. Később érkezik a motorcsalád kisebbik, 1,5 literes változata is.
Ugyan mar… A fordot nem is vizsgljak. Vizsgak felett all. Biztos teljesen hibatlan. Sot a szabad versenyszelllem ertelmeben nem lovon labon magam! Persze hogy nem csalnak. Csalhatatlanok!
[i]„A gyártó szerint minden szempontból jobban teljesít majd elődjeihez képest.”[/i]
Ez magyarra lefordítva azt jelenti, hogy jobban csal.