Így kell elképzelni a Teammate autópályás vezetéstámogató rendszerének működése közben a digitális műszeregységet
Lexus Teammate lesz a neve a fejlett vezetőtámogató technológiának, ami a Lexus LS 500h összkerékhajtású kivitelein kerül majd először bevezetésre. A 2022. modellévi típusokon megjelenő támogató csomag a cégcsoport legfejlettebb autonóm mobilitási rendszereit tartalmazza majd. Ez nem egy önvezető csomag, a Lexusnál azon vezetőtámogató funkciók tökéletesítésére összpontosítottak, amelyek nem kiváltják a sofőrt, hanem a lehető legnagyobb mértékben megkönnyítik a dolgát. Az Advanced Drive és Advanced Park funkciókkal tehát az autó és vezetője együttműködve oldja meg a közlekedés feladatait, erre utal az elnevezés is.
Az Advanced Drive technológia felméri a menetkörülményeket, és ezek alapján meghatározza, hogy milyen mértékű gyorsításra, lassításra és kormányzásra van szükség ahhoz, hogy a jármű saját sávjában maradva, a követési távolságot tartva közlekedjen. Emellett önállóan sávot vált, segít másoknak besorolni, intézi az autópálya-fel- és -lehajtókat és szabályosan megelőzi a nála lassabb járműveket. Az autó vezetője átmenetileg elengedheti a kormányt, ám tekintetét az úton kell tartania. Ezt vezetőfigyelő rendszer ellenőrzi, amely figyelmezteti a sofőrt, ha úgy észleli, hogy az nem figyel oda a forgalomra.
Két gombnyomás lesz a sávváltás és az előzés a Lexus jövőképében
Az Advanced Park funkció jóval kisebb sebességnél és teljesen más célért dolgozik. A rendszer a parkolás folyamatát teljes mértékben automatizálja. Sem a pedálokat, sem a kormányt, de még a sebességváltót sem kell kezelnie senkinek, csak a panoráma kamera- és radarrendszer képén figyelni az esetleges akadályokat.