Az FT-86 tanulmányautó sorozatgyártásra érett verzióra lehet a nyolcadik generációs Celica
Talán senkinek sem kell bemutatni a Toyota Celicát, hiszen még a mai napig látni belőle a magyar utakon is egy-egy példányt. Az 1970 és 2006 között gyártott, hét generációt megélt kupét úgy tűnik feléleszti a Toyota, és akár már a 2025-ös Tokió Autószalonon kiállíthatják a szériagyártásra érett verziót. Ráadásul a hírek szerint villanyosított hajtáslánc nélkül kerülhet a szalonokba a nyolcadik nemzedék, méghozzá jó eséllyel egy négyhengeres, 2,0 literes, turbós benzinmotorral.
A Celica már jövőre bemutatkozhat (akár nyitott tetősként)
Egy másik, szintén a 2000-es évek közepén beszántott sportmodell is visszatérhet. A 2007-ig gyártott középmotoros MR2 felélesztését a mostani tervek szerint 2026-ra datálják, de itt még több tényező is bizonytalan. Egyrészt a hajtáslánc kérdését talán maga a Toyota sem tudja, hiszen egyes források szerint egy tisztán elektromos modell készül, míg mások
a GR Yaris háromhengeres benzinmotorját jósolják az autóba.
A belső égésű motor mellett szól a saját tömeg, hiszen ebben az esetben nem szükséges az akkumulátort "magával cipelnie". A Toyota az MR2 koncepcióját már bemutatta, csak FT-Se néven
Az utóbbi években néhány sportautó megalkotásánál a Toyota rendre együttműködött más gyártókkal is, elég csak a GT86-ra, vagy épp az új Suprára gondolni. Előbbinél a Subaruval, míg utóbbinál a BMW-vel született megállapodás a költségek optimalizálása érdekében. Nos, egy újonnan készülő, még az MR2-nél is kisebbre jósolt kétüléses egyes híresztelések szerint a Suzukival és a Daihatsuval közös munkával születhet meg.
A jelenleg S-FR kódnéven futó kétüléses a Mazda MX-5 riválisa lehet. A motortérbe minden bizonnyal egy négyhengeres, 1,5 literes benzinmotor kerülhet, amely kizárólag a hátsó kerekeket hajthatja. Egyébként ezt a modellt már közel egy évtizede ígérgeti a Toyota, legalábbis a tanulmányautót 2015-ben mutatták be
Nem csak a Toyota, a Lexus égisze alatt is úton van egy sportkocsi, méghozzá a V10-es LFA utódja. Ez már aligha fogja megúszni a villanyosítást, de elméletileg a hajtáslánc szívét egy 4,0 literes, V8-as fogja adni, az elektromotorokkal kiegészülve pedig nem kizárt a 2 másodperc körüli 0-100 km/óra mutató.
Az összteljesítmény 720 lóerő körül várható
Tiszta szívemből kívánom, hogy megvalósuljon!!!! Végre újra rendes normális sport kocsik!!!! Felüdülés lenne a sok otromba suv-okkal teletolt autós világba!!! Könyyű, kicsi, kézi váltós, szívó motoros(remélhetőleg) autók. Amik a vezetés valódi élményét adják! Egy új középmotoros MR-2-es maga lenne a földi -vezetés- paradicsom! Venném! 🙂 🙂 🙂
„Végre”? Ott a GT86 (/ „Toyobaru”).
Mi kell még? Korrekt formájú könnyű építésű kis kupé, ráadásul a legjobb elrendezés az élvezkedéshez.
Én nem ragaszkodnék a középmotorhoz, jobb az orrmotor RWD kombó ha szórakozni akarsz. Nem véletlenül érdemelte ki sok középmotoros autó az özvegycsináló gúnynevet.