A végeredmény enyhén szólva is odaver, még akkor is, ha az egésznek egy Priusból van az alja (Fotó: Youtube.com/Theottle)
Előfordul, hogy az autósvilág csak úgy megkapja egy gyártótól, amire vágyik, ám egy bizonyos rétegnek napról napra egyre kevesebb ilyen jellegű öröm jut. Manapság ugyanis egyre több sportmodell veszik el a kínálatból örökké, a rajongók akarata ellenére. Ilyen a Toyota Celica is, amelynek a visszatérésére már több mint másfél évtizede várunk. Ennek adott hangot a digitális világban Theottle néven ismert művész is, aki most épp egy Priusból álmodta újra a jövő Celicáját, mert miért ne? Nem csak a kész alkotást, annak születését is közzétette a művész: az alábbi videón a munka minden lépését megtekinthetitek.
A végeredményről pedig csak annyit, hogy bár nagy valószínűséggel még hasonló ötlet sem merült fel soha a valódi tervezőasztalnál, ezt a kupét igazán megépíthetné a Toyota. Elsőre logikátlannak tűnik, ám jobban belegondolva nem csak a látványos dizájn miatt épülhetne az új, igencsak menőre sikerült Prius alapjaira egy sportos modell. Legtöbbször ugyanis maga a sportos forma, amit hiányol a nép, amelyet az ehhez társuló erős és környezetszennyezőnek minősülő motor lehetetlenít el.
Hátulról is mutatós a Photoshop-művész elképzelése a Prius alapú Celicáról
Éppen ezért lenne tökéletes megoldás a Prius műszakiságából kiindulni. Az ugyanis a
legújabb generációval nem csak környezetbarát maradt, de még akár erősnek is mondható a maga 2,0 literes, e-Four összkerékhajtást is adó, 193 lóerős változatával. Persze, a mai világban ez már közel sem rengeti meg a világot, de egyetlen lóerővel még mindig többet tudna, mint az utolsó, T23 kódú Celica legerősebb, 1,8 literes, 192 lóerős motorral kínált verziója. Egyelőre azonban mindez csak álom, viszont ahogy azt a fenti képeken és videón, illetve az alábbi instagram-posztban is láthatjátok, legalább egy elég szép álom.
Sajnos eléggé esetlen, rút kiskacsa lett ez a kupé is. A helyzet az, hogy sajnos a japán designerek a legtöbbször eléggé félrenyúlnak, már ami a stílust és az összképet illeti. Nem megy, na. Ez az, amiben az európaiak mindig is jobbak voltak, az más kérdés persze, hogy a tömegmodell a legtöbbször kiábrándító a koncepcióhoz képest.
Említek egy üdítő (ázsiai) kivételt: a KIA GT4 Stinger Concept szerintem az utóbbi évek toronymagasan kiemelkedő, stílusteremtő autója, csak hát kár, hogy nem valósult meg ez sem (vagyis nem ebben a konkrét formában).
Nézzétek csak:
https://www.caranddriver.com/photos/g18065302/kia-gt4-stinger-concept-photos-and-info-news-gallery/