Új belépő szintű modell érkezett az AMG-s villanyautók közé

A közepes méretű Mercedes-Benz EQE elektromos szedán is megkapta az AMG kezelést

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kétféle teljesítményszinttel, akár 687 lóerővel érkezik a Mercedes-AMG EQE, alapáron jár hozzá összkerékhajtás és -kormányzás.

Megérkezett a Mercedes-AMG második villanyautója, vagy inkább mondjuk úgy, hogy a Mercedes-Benz elektromos modelljeinek második AMG kivitele. Affalterbachban, az AMG otthonában ugyanis egy saját, vadonatúj platformot fejlesztenek jövőbeli önálló villanyautóikhoz, egyelőre viszont még csak a hétköznapi elektromos Merciknek járó padlólemezre épített modelleket tuningolják. Kezdték a zászlóshajó EQS-sel, most pedig eggyel kisebb méretkategóriában folytatják az EQE-vel. Árakat egyelőre nem tudunk, teljesítményadatokat viszont már igen, és ha valaki nem az órisálimuzinozásra meg a csúcsmodellel való magamutogatásra vágyik, akkor az EQE-t érdemesebb választani, mert ha fáj, ha nem, bizony legyorsulja a nagytestvért.
Hirdetés
Ez persze nem meglepő, hiszen mind az EQS, mind az új EQE az 53 4MATIC+ meghajtást kapja, a kisebbikben ez 626 lóerőt jelent, a nagyobbikban 658-at - nyilván a méret és a tömeg adta előnyök teszik lehetővé, hogy álló helyzetből 100 km/h-ra az EQE 3,5 s alatt gyorsuljon, míg az EQS-nek ehhez 3,8 kell. Mindkettőhöz rendelhető persze az AMG Dynamic Plus csomag, ami farag még egy kicsit a sprintidőkből, az EQE esetében 3,3-ra rövidül a 687 lóerőre megnövelt teljesítménynek köszönhetően. Van viszont egy olcsóbb AMG kivitel is az EQE-ből, a 43 4MATIC, melynél az összkerékhajtás nevéből elmaradt "+" csak annyit jelent, hogy az 53-nál a nyomatékelosztást kicsit sportosabb vezetésre hangolták. A 43-nak sem kell szégyenkeznie egyébként 476 lóerős teljesítményével és 4,2 s-es 100-as sprintjével. A végsebesség a gyengébbik modellnél 210, az erősebbiknél 220, felárért 240 km/h. Vizuálisan legkönnyebben a hűtőmaszkot imitáló panel függőleges rácsozásáról lehet megkülönböztetni az AMG kiviteleket, de az első kötények, a hátsó diffúzor és szárny és persze az AMG feliratok is segítenek. 20 vagy 21 colos felnikkel kérhetők a modellek, mindkét dizájn aerodinamikailag optimalizált. Az alap EQE-khez képest a villanymotorokat érte több módosítás, komolyabb hőmérsékletszabályozást és invertert pakoltak beléjük (az első és a hátsó tengelyt is hajtja egy-egy egység). Ugyan a Porsche Taycan 800-as értéke helyett csak 328 V-on működik az akkumulátor, az előbbihez hasonlóan a Mercedes-AMG is megismételhető gyorsulásokat ígér. A sportváltozatok egyedi hangzáscsomagot is kapnak kiegyensúlyozott, sportos és erőteljes tematikákkal. Ezeket lehet kiegészíteni az 53-ban "eseményhangokkal", azaz például indításkor vagy leállításkor is egyedi hanggal jelez vissza az autó. Ennél azért fontosabb felszereltség az alapáras összkerék-kormányzás, vagy a feláras karbon-kerámia féktárcsák. A dinamikus vezetésre való koncentrálás azonban nem ment a fenntarthatóság rovására, az AMG modellek is rendelhetők például mesterséges bőrhuzattal, az aksik kobalt- és mangántartalma csökkentett, és az autóval 3 évig ingyenes Mercedes me töltési infrastruktúra használatával legalább annyi megújuló energiából származó áramot tölt a hálózatba a vállalat, mint amennyit kiszippantunk az Európában elérhető több mint 200.000 töltőcsatlakozón keresztül.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?