Autót készleten találni ma eleve nehéz, kedvezménnyel adottat szinte lehetetlen. Az Emil Frey Mitsubishi szalonjában sem igazából kedvezménnyel, de még egy emeléssel korábbi árával vár vevőt néhány Eclipse Cross PHEV
Ma már felfoghatatlan, hogy egykor az volt a téma, hogy az egyes autók milyen kedvezményekkel kaphatók, ma viszont az, hogy mi kapható egyáltalán meg belátható időn belül, mennyire esélyes, hogy meg fogjuk kapni a rendeléskor kiírt áron az adott autót. Ennek pedig nem az az oka, hogy az autógyártók nyerészkednek a vevőkön, hanem egyrészt az árfolyamváltozások, másrészt a nyersanyag és gyártási költségek alakulásának bizonytalansága. Ebben a környezetben pedig egyértelműen
hatalmas szó, ha van autó, ami készletről megkapható, pláne úgy, hogy a készletes autó ára még egy módosítással, azaz emeléssel korábbi árral megcsíphető.
Az
Emil Frey Autócentrum Mitsubishi kereskedésében most ilyenbe botlottunk. Egészen konkrétan a Mitsubishi Eclipse Cross tavaly érkezett, kevéssé ismert plug-in hybrid verziójáról, annak is csúcskiviteléről van szó. Ebből akad ugyanis néhány példány készleten, amelyek még a márciusi, nem pedig a legújabb, júniusi árlista szerinti áron kaphatók meg. A különbség tetemes, amiért már önmagában is érdemes a modellel ismerkedni.
Tavaly frissült és kapott plug-in hybrid kivitelt az Eclipse Cross
De persze azért is, mert az eleve jól felszerelt Invite alapverzió 15,59, akarom mondani ma már 16,39 millió forintos árával az egyik legolcsóbb zöld rendszámos SUV. Kompakt, de persze nem kicsi, 4545 mm hosszú, 1805 mm széles, tengelytávja 2,67 méter. Négy felnőtt kényelmesen elfér benne, csomagtere pedig bár a fedőrolóig csak 328 literes, annyi padlórekeszt még pont kapunk ezen felül, pontosabban ez alatt, hogy ott a töltőkábelek elférnek. Apropó töltés, ahogyan az Eclipse Cross PHEV szokatlan módon villámgyorsan, készletről a teljes papírozással, forgalomba helyezéssel is 1-2 hét alatt elérhető, úgy még egy különlegessége is van: villámtölthető, ami tényleg kuriózum a plug-in hybridek körében. A 22 kW-os, CHAdeMO csatlakozós villámtöltéssel a bruttó 13,8, nettó 12 kWh-s akkumulátor tényleg egy bevásárlás ideje, ~25 perc alatt feltölthető. 10 amperes hagyományos konnektorból nagyjából 6 órás, legalább 16 amperes AC töltővel nem egész 4 órás 0-100% töltéssel számolhatunk.
WLTP adata szerint 45 kilométert tud elektromosan, a fotózáskor 38 kilométert írt
Teli akkuval az Eclipse Cross PHEV WLTP ciklus szerint 45 kilométeres elektromos hatótávot ígér, hogy ebből mennyit tud, az majd egy későbbi teszten derülhet ki, a fotózáskor kánikulában, klímával 38 kilométeres hatótávot írt teli akku mellett, ez egyébként a villámtölthetőséggel együtt már jó városi használhatóságot ígér. Motorból nem kevés jutott bele - tömören elég talán annyi, hogy a nagytesó Outlander PHEV frissebb, erősebb hajtásláncát kapta meg. Magyarán egy 2,4 literes, 98 lóerős benzinest, valamint előre egy 82 lóerős, 137 Nm nyomatékú, hátra pedig egy 95 lóerős, 195 Nm nyomatékú villanymotort. Kombinált teljesítménye így 188 lóerő, 100-as sprintje 10,9 másodperc, s akár 162 km/órás végsebességre is képes. Elektromos üzemben is tud menni akár 135 km/órával is, a két villanymotor által pedig az összkerékhajtás is megvan, amihez tisztességes, 18,4 centiméteres hasmagasság társul.
Sajátos arcú, a LED-es fényszórók egyedi dizájnmegoldásokra adnak módot. Az Invite fényezett, piros csíkkal vadított fekete betétes spoilerezést is kap
Tipikus japánautó-beltér, a központi kijelző már az alapverzióban is telefontükrözős, a csúcskivitelnél gyári (TomTom) navigációs
Első ülésfűtés alapáron jár, a bőrüléses csúcsverzió hátulra is ad belőle. A helykínálat a kompakt külméretekhez képest bőséges
Az aktuális hajtás természetesen a műszerblokkból is követhető, kapcsolhatunk direkt elektromos üzemet, töltésmegtartást és akkutöltést is, de a hibridrendszer alapvetően önmagát vezérli. A motorok között természetesen nem kell váltogatni, amíg van töltés, addig városban mindenképp elektromosan megy az Eclipse Cross PHEV. Az összkerékhajtás Tarmac(beton)/Gravel(kavics)/Snow(hó)/Normal/Eco állásokat kínál, a fedélzeti számítógép pedig azt is mutatja, hogy az aktuális út hány százalékában haladtunk benzinégetés nélkül.
Az akku töltése az irányváltó mellől is kapcsolható, de ami még fontosabb: a Mitsubishi kisebbik plug-in hybridjéhez is mindenképp adja a villámtöltés lehetőségét
Az Eclipse Cross elérhetőségén és kedvező árán túl még felszereltsége is komoly ütőkártyája, sok más mellett tolatókamerás, telefontükrözős, 6 hangszórós hifit, tempomatot, 18 colos alufelniket, kulcs nélküli nyitást-indítást, automata reflektoros LED fényszórót és elektromos, kétzónás klímát az alapverzió is kap. A készletről, 18,69 millió forintért elérhető - a fotózottal azonos - csúcs Instyle Navi verzió nevéből eredően már gyári navigációs, továbbá millió egyében túl holttérfigyelős, hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetős, 360 fokos kamerával és koccanásgátlóval, dupla napfénytetővel, valamint távolságtartós tempomattal is felszerelt. Kormánykereke fűthető, a Mitsubishi wifis (távolról irányítható klímát, kiegészítő fűtést és töltést is adó) okostelefonos rendszere már az alap feletti felszereltségtől jár.
A fedőrolóig csak 328, a tetőig azonban 471 literes, egész öblös, 230 V-os, 1500 W-os konnektort is ad a csomagtér
Támladöntéssel sík padlót, alatta pedig a töltőkábeleket befogadó rekeszt kapunk
Jól láthatóan mindent bevet a Mitsubishi azért, hogy eladja - talán egyik utolsó saját - zöld rendszámos modelljét, ami most még tipikus japán autó, annak minden előnyével és hátrányával, ázsiai hangulatú belterével. Aki ezt a vonalat szereti, az kedvelni fogja, jó áron, komoly technikai arzenált kap, de ami ma a legfontosabb, gyorsan. Legalábbis egyelőre, hogy a jövő mit hoz, azt a ma a Renault-Nissan szövetséghez tartozó Mitsubishinél is pontosan annyira látni, mint az egész autóiparban: kevéssé. Egy dolog biztos: aki autót kíván venni, több éves tendencia szerint a minél hamarabbi döntéssel járhat a legjobban, különösen igaz ez az egyre ritkábban elérhető, de itt most épp adódó készleten lévő autók esetén.
Aki hamar szeretne zöld rendszámos autót, az érdemes tegyen egy próbát az Eclipse Cross-szal, az Emil Frey Mogyoródi úti szalonjában lehet rá időpontot kérni
Cikkünkhöz az Emil Frey Magyarország Mitsubishi szalonja nyújtott segítséget, köszönjük!