Már hazánkban is elérhető a frissített Toyota Aygo, a márka finanszírozásával akár napi 500 forintért, persze hozzá kell tenni: 1,1 millió forintos beugró után
A héten alaposan
bemutattuk már az új, Koppenhágában elsők között vezetett Toyota Aygót, ami a hét közepére már hazánkba is befutott. A vagány, orrán minden eddiginél dominánsabb X-motívumot hordó miniautó egyik legfőbb újdonsága az Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitás, bár ahogyan azt korábbi cikkünkben kifejtettük, bőven akad még benne újdonság.
Bár az Aygo továbbra is csakis 1,0 literes, turbó nélküli, de élénk benzinmotorral érhető el, már az eggyel nagyobb Toyotából, a Yarisból is van hibrid, a vagány C-HR pedig Európa legnépszerűbb hibridje
Amit viszont a hazai debütáláskor jelentett be a Toyota, az a márka új finanszírozási ajánlata: akár napi 500 forinttól új Toyotába ülhetünk, bár ez a kalkuláció természetesen az Aygo háromajtós, 2,59 millió forintos alapváltozatára vonatkozik - 1,1 millió forintos önerővel, 36 hónapos ÉrtékŐr finanszírozással és azt követően még mindig több mint 1,1 milliós (a beugrónál is jelentősebb) maradványértékkel. Az ajánlat tehát hangzatos, de azért valójában nem fogunk csupán napi 500 forintért új autót kapni. Viszont ha azt nézzük, hogy 3 éven át - az önerőt és a napi 500 forintokat számolva - még mindig alig több mint 1500 forintos az Aygo egy napra eső költsége, még mindig elég kedvező annak használata, ami természetesen átlag feletti értéktartásának is köszönhető.
A Prius már 21 éve érkezett, de hazánkban ára miatt nem tud beférni a 10 legnépszerűbb újonnan eladott hibrid közé, a Toyota másik négy hibrid modellje (Auris, C-HR, RAV4, Yaris) viszont a lista első négy helyén áll, a Prius pedig használt autóként igen népszerű az importban
A napidíjas konstrukciót egyébként összes modelljére ki fogja terjeszteni a Toyota, aki Európában a
C-HR-rel, hazánkban az Auris Hybrid modelljével vezeti a környezetbarát autók eladásait, sőt, azoknak 81 százalékát adja hazánkban (ha a prémiummárka Lexus eladásait is hozzávesszük), miközben összesen 21 márka 89 részben vagy teljesen elektromos modellje érhető el. A világ hibridautó eladásainak 52 százalékát viszi a Toyota - még úgy is, ha azokba a rásegítős, mild hybrid modelleket is belevesszük. A világszintű (hibrid) eladásokat vezető C-HR mellett a második legnépszerűbb a hozzá hasonlóan a márka negyedik generációs hibrid hajtásláncát alkalmazó Prius IV, melynek első generációja
immár 21 esztendeje jelent meg - azóta a Toyota 21 millió hibridet értékesített.
Míg hazánkban az Auris, Európában a C-HR a legnagyobb számban eladott hibrid, a vagány crossover minden korábbinál népszerűbbé tette a hajtásláncot
Ha már elsőségek, a Toyota Prius Plug-in a világ legnépszerűbb plug-in hybrid modellje, és ha már hibridség, a Toyota hazai hibrid márkanagykövete, Király Viktor másfél évnyi CH-R (természetesen hibrid) használata után egy nagyobb, természetesen továbbra is hibrid modellre, a RAV4-re váltott. A hibridek elsősége után a Toyota a hidrogén üzemanyagcellás hajtásláncok kapcsán is konkurensei előtt jár már, ezt nemrégiben a
szériagyártású Miraival egy több száz kilométeres túrával bizonyította.
Amellett, hogy a Prius Plug-in a világ legnépszerűbb konnektoros hibrid autója, a Toyota a már több mint 5000 példányban elkelt üzemanyagcellás Miraival is egy új területen is letette névjegyét
Ne keverjük a hibridet a zölddel. Jó lenne látni egy statisztikát ahol a Toyota PHEV-jei (vagyis az az egy darab? modell) szerepelnek a többi PHEV-vel szemben.