Új arccal és XMOD szériával támad a Renault Scénic

240 000 forintért szabadidő-autós lesz a Renault Scénic

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már itthon is kapható a tavasszal Genfben debütált frissített Renault Scénic, illetve az új, szabadidő-autós XMOD széria.

A márciusi Genfi Autószalonon frissített, a Clio IV, illetve a Renault egyéb új modelljeinek vonalaira emlékeztető orral és egy eddig még sosem kínált XMOD verzióval jelent meg a már sokszor próbált Renault Scénic. A komoly újdonságnak nem számító, ám mégis üde szériák immár a hazai piacon is kaphatók. A kompakt egyterűek egyik alapítójának számító, s első generációjával Év Autójának is választott Scénic 5 290 000 forintos lista-, illetve 4 690 000 forintos akciós árával - főként ellátmányához mérten - kedvező ajánlatnak számít.
Mindegyik verziója 6 légzsákkal, ESP-vel, légkondicionálóval, Bluetooth-kihangosítós, MP3-olvasós CD-rádióval, sőt, tempomattal szerelt. Ablakai alapesetben is egyetlen érintésre végigfutó elektromosak, zárjait Renault-kártya nyitja (a bázisverzió felett automatikusan). Tologatható hátsó ülés, padló- és egyéb rekeszek sora jelzi, hogy kiváló családi autó a Scénic. Hétülésesként is kérhető Grand kivitele 150 ezer forintos felárral kapható.
A Renault Scénic, Grand Scénic és a Scénic XMOD méretei
Méretek
Hosszúság x szélesség x magasság [mm] Scénic: 4366 x 1845 x 1640; Grand Scénic: 4573 x 1845 x 1645; Scénic XMOD: 4372 x 1845 x 1656
Tengelytáv [mm] Scénic: 2702; Grand Scénic: 2770; Scénic XMOD: 2704
Csomagtér [l] Scénic: 522-1837; Grand Scénic: 208-702-2063;
Scénic XMOD: 437-555-1837

A motorpalettán mindössze kétféle benzines (1.6 16V, 110 LE és 1.2 TCe, 115 LE) benzines és kétféle dízel (1.5 dCi, 110 LE és 1.6 dCi, 130 LE) szerepel, a Grand nem kapható a kisebbik, de turbós benzinessel, amúgy mindegyik kivitel mindegyik motorral párosítható. Az erősebbik benzines és dízel egyaránt stop-start elektronikás, a váltók alapesetben egységesen 6 fokozatúak, kettős kuplungos robotizált (EDC) egység az 1.5 dCi-hez kapható. Fogyasztás és menetdinamika szempontjából a feltöltő nélküli 1.6 16V motor egyaránt sereghajtó, míg az 1.6 dCi nem csak a leginkább aszkéta, a legdinamikusabb is. Értékek az alábbi táblázatban.
Hirdetés
Műszaki adatok
1.6 16V 1.2 TCe 1.5 dCi 1.6 dCi
Motor benzin benzin dízel dízel
Hengerűrtartalom [cm3] 1598 1198 1461 1598
Hengerek/szelepek száma 4/16 4/16 4/8 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 kézi/6 kézi/6
(EDC/6)*
kézi/6
Teljesítmény [LE (1/min)] 110 (6000) 130 (5500) 110 (4000) 130 (4000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 151 (4250) 205 (2000) 240 (1750) 320 (1750)
Gyorsulás 0-100 km/h 11,7-12,6 11,4 12,3-13,5
(13,4-14,3)*
10,3-11,1
Végsebesség [km/h] 185 190 180 195
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 7,4-7,7 6,2 5,2 (5,0)* 4,4
CO2-kibocsátás [g/km] 174-178 140 135 (130)* 114-115
Saját tömeg [kg] 1446-1535 1485 1507-1589
(1536-1619)*
1565-1638
Megengedett össztömeg [kg] 1904-2138 1955 1964-2200
(1993-2230)
2035-2249

* kettős kuplungos robotizált váltóval

Újdonság az XMOD széria, mely a Captur feletti ál-szabadidőautót, azaz crossovert jelenti. Csekély mértékben emelt hasmagassággal, alul fényezetlen lökhárítókkal, küszöbborításokkal és sárvédőívekkel. Összkerékhajtás helyett csak egy speciális, forgókapcsolóval irányítható (Extended Grip) ESP segíti benne a terepezést. A 40 km/óra felett automatikusan aktivizálódó országúti program mellett van egy laza talajra való és egy meredekebb szakaszokon bevethető programja is. Utóbbi lejtmenetvezérlést, azaz automatikus fékezést is ad, s laza talajon sem engedi kipörögni a hajtott - első - kerekeket. Az XMOD széria egyedi alufelniket, vágott aljú bőrkormányt, illetve csakis hozzá kínált bőr-velúr kárpitozást kaphat, de felszereltség-arzenáljával alapvetően a Scénic sorát nyújtja. Akciós alapára 4 930 000 forint, azaz az alap Scénichez viszonyítva 240 000 forinttal magasabb. A csakis a Scénic rövidebbik kiviteléből kínált XMOD az alapszéria összes motorjával megkapható, a szabadidő-autós megjelenés nem jár fogyasztástöbblettel vagy a menetdinamikai értékek változásával, azokat egyébként a hosszított, hétüléses kivitel is alig módosítja.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?