Összesen 328 600 járművet adott át a márka, de 407 400 megrendelést vett fel
A Volkswagennél mindig is volt egy kis különcsége, ami olyan modellek piacra dobásában öltött testet, amik ugyan egyediek voltak, de emiatt nagy bevételre nem is lehetett számítani belőlük. Mégis, időről időre a Volkswagen útjára indít egy-egy új modellt vagy modellvariánst, ami nem kecsegtet nagy profittal, de mi csak örülhetünk annak, hogy színesebbek az utat tőlük. Ilyennek indult az ID.BUZZ is, a legendás Bulli kisbusz szellemi örököse, ami kizárólag villanyhajtással érhető el. Aztán kiderült, hogy mégsem annyira pénztemető ez a modell a márka számára.
A Volkswagen Haszonjárművek 2022-ben 7500 darab elektromos járművet adott át ügyfeleinek (ebből 6000 a villany-Bulli), ami több mint duplája a 2021-es adatnak. Ha a legyártott (de át még nem feltétlenül adott) példányokat nézzük, akkor látható, hogy ez az érték tovább fog nőni 2023-ban, ugyanis tavaly csak az ID.BUZZ-ból 10 800 készült el Hannoverben. De ezt is lehet még fokozni, ugyanis a Volkswagen 2022-ben 26 600 megrendelést vett fel a modellre, pedig csak májustól árulták. Ez a helyzet igaz egyébként a Volkswagen Haszonjárművek többi modelljére is, tehát több megrendelést vettek fel tavaly, mint amennyit gyártani tudtak. Ezek után már csak annyi a feladat, hogy felpörgessék a gyártást, többek között az ID.BUZZ esetében is, aminél az előzetes tervek alapján sokkal kisebb gyártási kapacitással számoltak. A cél eléréséhez persze szükséges az utóbbi években tapasztalt beszállítói problémák, hiányok kiküszöbölése.
Fél év alatt az új Amarokból 39 800 darab talált gazdára világszerte
„
2022-ben valóban igazi zsongás (buzz) vette körül ID. BUZZ sorozatunkat – mégpedig világszerte” – idézte fel Lars Krause, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja. „
Nagyon elégedettek lehetünk első tisztán elektromos, hannoveri Bulli-modellünk indulásával. Feladatunk most minden modellváltozat gyártásának mielőbbi felfuttatása, illetve a járművek kiszállítása ügyfeleinknek és rajongóinknak” – folytatta Krause. „
Mindez már sikerült is az elmúlt hónapok során, szeptember óta jelentősen növelni tudtuk ügyfélkiszállításainkat.” Itthon jó évet zárt a Volkswagen Haszonjárművek, 2021-hez képest alig csökkent az átadott járművek száma. "A
regisztrációs darabszámban tapasztalható stagnálás, a piac közel 30%-os visszaesése mellett, jelentős piacirészesedés-növekedést jelent” – mondta Kovács András, a Volkswagen Haszonjárművek magyarországi márkaigazgatója. „
Büszkék vagyunk emellett arra is, hogy azon kevés európai piac közé tartozunk, ahol már tavaly év végén megkezdődhetett az új Amarok értékesítése. Nagyon sokat várunk ettől, és a rendkívül népszerű ID. BUZZ és ID. BUZZ Cargo modellektől is a 2023-as évben.” A márka legfontosabb piaca globálisan egyébként Németország, a közép-kelet-európai régióban pedig Lengyelország - előbbi országban növelni tudta eladásait a vállalat, utóbbiban viszont csökkenés történt.