Úgy tűnik, volt értelme elektromos kisbusz fejlesztésébe kezdeni

A Volkswagen ID.BUZZ a vártnál népszerűbb: több, mint kétszeres túlkereslet van rá

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Viszonylag jó évet zárt a Volkswagen Haszonjárművek, és bár még elenyésző az elektromos modellek aránya az eladásokon belül, egy év alatt akkor is megduplázódott gyártásuk. Ehhez sokat hozzátett az ID.BUZZ nem várt mértékű sikere.

A Volkswagennél mindig is volt egy kis különcsége, ami olyan modellek piacra dobásában öltött testet, amik ugyan egyediek voltak, de emiatt nagy bevételre nem is lehetett számítani belőlük. Mégis, időről időre a Volkswagen útjára indít egy-egy új modellt vagy modellvariánst, ami nem kecsegtet nagy profittal, de mi csak örülhetünk annak, hogy színesebbek az utat tőlük. Ilyennek indult az ID.BUZZ is, a legendás Bulli kisbusz szellemi örököse, ami kizárólag villanyhajtással érhető el. Aztán kiderült, hogy mégsem annyira pénztemető ez a modell a márka számára.
Hirdetés
A Volkswagen Haszonjárművek 2022-ben 7500 darab elektromos járművet adott át ügyfeleinek (ebből 6000 a villany-Bulli), ami több mint duplája a 2021-es adatnak. Ha a legyártott (de át még nem feltétlenül adott) példányokat nézzük, akkor látható, hogy ez az érték tovább fog nőni 2023-ban, ugyanis tavaly csak az ID.BUZZ-ból 10 800 készült el Hannoverben. De ezt is lehet még fokozni, ugyanis a Volkswagen 2022-ben 26 600 megrendelést vett fel a modellre, pedig csak májustól árulták. Ez a helyzet igaz egyébként a Volkswagen Haszonjárművek többi modelljére is, tehát több megrendelést vettek fel tavaly, mint amennyit gyártani tudtak. Ezek után már csak annyi a feladat, hogy felpörgessék a gyártást, többek között az ID.BUZZ esetében is, aminél az előzetes tervek alapján sokkal kisebb gyártási kapacitással számoltak. A cél eléréséhez persze szükséges az utóbbi években tapasztalt beszállítói problémák, hiányok kiküszöbölése. 2022-ben valóban igazi zsongás (buzz) vette körül ID. BUZZ sorozatunkat – mégpedig világszerte” – idézte fel Lars Krause, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja. „Nagyon elégedettek lehetünk első tisztán elektromos, hannoveri Bulli-modellünk indulásával. Feladatunk most minden modellváltozat gyártásának mielőbbi felfuttatása, illetve a járművek kiszállítása ügyfeleinknek és rajongóinknak” – folytatta Krause. „Mindez már sikerült is az elmúlt hónapok során, szeptember óta jelentősen növelni tudtuk ügyfélkiszállításainkat.” Itthon jó évet zárt a Volkswagen Haszonjárművek, 2021-hez képest alig csökkent az átadott járművek száma. "A regisztrációs darabszámban tapasztalható stagnálás, a piac közel 30%-os visszaesése mellett, jelentős piacirészesedés-növekedést jelent” – mondta Kovács András, a Volkswagen Haszonjárművek magyarországi márkaigazgatója. „Büszkék vagyunk emellett arra is, hogy azon kevés európai piac közé tartozunk, ahol már tavaly év végén megkezdődhetett az új Amarok értékesítése. Nagyon sokat várunk ettől, és a rendkívül népszerű ID. BUZZ és ID. BUZZ Cargo modellektől is a 2023-as évben.” A márka legfontosabb piaca globálisan egyébként Németország, a közép-kelet-európai régióban pedig Lengyelország - előbbi országban növelni tudta eladásait a vállalat, utóbbiban viszont csökkenés történt.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?