Úgy tűnik, hogy a Toyota uralja a zöldautó piacot

Európa 5 legnépszerűbb zöld autójából 4 Toyota

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A JATO közzétette az áprilisi adatokat, melyek szerint a Toyota tarol a zöld autók között.

Úgy tűnik, hogy a tendencia folytatódik: a Toyota európai értékesítéseinek 50%-át teszik ki a hibrid járművek. Ezzel a japán gyártó jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy az idén január és április között Európában értékesített 5,47 millió új autó 6,9%-át adták a részben, vagy teljesen elektromos hajtású járgányok. A felmérésből kiviláglik, hogy az 5 legnépszerűbb zöld autó közül 4 Toyota: áprilisban a Toyota Corolla hibrid változata zárt az élen 8.520 eladott darabbal, ezt követte a C-HR hibrid 8.485 darabbal, harmadik lett a Yaris hibrid 7.956 darabbal, míg az 5.481 db-os eredménnyel a vadonatúj RAV4 hibrid lett a negyedik a sorban. A Top 5-be egyedül a Renault Zoe fért még be.
Hirdetés

Az összképet nézve, áprilisig bezárólag az új járművek 59%-a volt benzines, 32%-a dízel, míg 6,9%-a részben vagy teljesen elektromos autó. A tavalyi év azonos időszakához viszonyítva azonban az új értékesítések 2,5%-kal csökkentek, de hanyatló tendenciát mutattak a dízel autók eladási számai is.
Mindazonáltal, a Toyota tovább megy a zöld úton: a nemrégiben új generációval jelentkező legnépszerűbb felső-középkategóriás autója, a Camry is megkapta a világ egyik legfejlettebb hibrid elektromos hajtását. Ezen kívül a Toyota a Lexusszal karöltve a hazai hibrid autók eladásainak 80%-át, míg a teljesen elektromos hajtású járművek 70%-át teszik ki.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.06.14. at 14:43
    Permalink

    Megértem hogy a Jato nagyon szereti a Toyotát, de azért nem kellene minden ökörséget egy az egyben átvenni.

    A Toyota azért ilyen magas hibrid arányú mert erőlteti az olcsó könnyű (“öntöltő”) hibridjét , ami mellett nincs európában piacképes hajtáslánca, sem rendes PHEV-je.

    A végeredményben pedig itt bohóckodik a JATO a vihar a biliben 50%-kal, amikor a ” új generációval jelentkező legnépszerűbb felső-középkategóriás autója,” Camry épp az Alpine A110 eladásai számait hozza az EU-ban.

    Tényleg jó lenne belinkelni a forrást mert olyan mintha a JATO-nál a lovak közé dobták volna a gyeplőt és hagyták volna, hogy a Toyota marketingrészlege írja meg az “elemzésüket”…

    És ha már végképp elszállunk a fanboykodással: “a hazai … teljesen elektromos hajtású járművek 70%-át teszik ki. ”
    Konkrétan, milyen teljesen elektromos hajtású autói vannak a Toyotoa csoportnak? És hogy viszonyul ez a hazai “teljesen elektromos hajtású járművek” piacához?

    Én maradtam le valamiről vagy teljesen meghülyültek a JATO-nál?

    • 2019.06.16. at 09:12
      Permalink

      “Én maradtam le valamiről vagy teljesen meghülyültek a JATO-nál?”
      Nem, csak az autonavigator-nál nem olvassák el élesítés előtt a cikket.

      “A Toyota és a Lexus egyébiránt a magyarországi újautópiac zöldülésének motorját is jelenti: a két márka együtt a hazai hibrid elektromos eladások 80%-át, és a magyarországi részben vagy tejesen elektromos eladások 70%-át jegyzi. Miközben mára a Magyarországon gazdára találó Toyoták több, mint 40%-a környezetbarát hibrid, addig a Lexus esetébe gyakorlatilag 100% ez az arány.”
      https://toyotam5.hu/hirek/362-europa-top-5-zold-autojabol-4-toyota

  • 2019.06.16. at 09:08
    Permalink

    “A Toyota azért ilyen magas hibrid arányú mert erőlteti az olcsó könnyű (“öntöltő”) hibridjét , ami mellett nincs európában piacképes hajtáslánca.”

    Tehát a Toyota eladásainak másik felét adó hagyományos hajtásláncok nem piacképesek. Azokat ingyen osztogatják?
    Nagyon helyesen rámutatsz egy nyilvánvaló marhaságra, csak azt nem értem, miért kell ehhez egy még nagyobb, ráadásul teljesen irreleváns böszmeséggel kontráznod.

Vélemény, hozzászólás?