Kicsit szélesebb és hangsúlyosabb a fényszórók vízszintes menetfénycsíkja (Fotó: Automedia)
A SUV-okon kívül lassan már mindegyik járműosztály fenyegetve érezheti magát, de azért vannak még olyan modellek, amik nagy múltra tekintenek vissza, és előreláthatólag egyhamar nem is kell még búcsúznunk tőlük. Ilyen a jelek szerint a Mercedes-Benz E-osztály T-modell is. A következő generációs E-osztály szedán variánsát már korábban lekapták a kémfotósok, de itt az első bizonyíték, hogy a kombi is túléli a generációváltást. Ennek ellenére nagy stílusbeli változásra nem kell számítanunk.
A C-oszloptól hátrafelé még rejtély, hogyan fog kinézni a prémium kombi (Fotó: Automedia)
A jelenlegi, W 213-as kódjelű generáció 2016 óta érhető el, és kicsit későn, 2021-ben kapott frissítést. A szedánon ez könnyen fel is ismerhető, főként a hátsó lámpáknál, a kombi viszont elég visszafogottan újult meg. A frontrész a generációváltás után is hasonló marad, az álca alatt felfedezhető, hogy a fényszórók formája nem változik sokat. Ráadásul a hűtőmaszk alakja is ismerős lesz, a fotókon látható modell esetében a felfelé szélesedő körvonallal ellátott maszkot láthatjuk. Ez most is így van a nem AMG-csomagos kombinál, de az utóbbi pakett megfordítja a hűtőrácsot, egy lefelé szélesedő trapéz lesz belőle, ami sokkal agresszívebbé teszi a megjelenést. Feltehetően a következő generáción is lesz egy ilyen opció.
Enyhe a hátsó lámpákat ért módosítás, kicsit talán a GLS-ére hasonlítanak (Fotó: Automedia)
Hátul szintén nem kaptak túlzottan szabad kezet a tervezők, az eddigihez hasonlóan vízszintes elrendezésű lámpatesteket láthatunk majd, csak legfeljebb az enyhén szögletesből kicsit oválisabbá alakulnak. A leghátsó oldalablakoknál alaposan eltakarták az autó formáját a Mercedes-Benz munkatársai, a felső ablakvonal lejtése esetleg tartogathat újdonságot, vagy maradhat a jelenlegihez hasonló, konzervatív kialakítás. Erőforrások tekintetében azonban még elég keveset tudunk: már most is rengeteg lágy hibrid variáns érhető el, de a következő generációnál a konnektoros hibridek szaporodhatnak meg. További kérdés az AMG változatok meghajtása: jelenleg V8-as morog a sportkombi orrában, nem szerény 600 lóerővel. Jelenleg azonban fennáll az a kifejezetten kínos helyzet, hogy a kistestvér új C-osztály csúcsváltozata 680 lóerős. Kérdés, a nagytestvér visszaveszi-e majd erőfölényét, és ha igen, akkor ezt egy alaposan felizmosított V8-assal teszi, vagy esetleg a C-osztály négyhengeresét és villanymotorját húzzák még erősebbre.