Üdítően semmilyen – Opel Combo
Kombi? SUV? Praktikumban még mindig az MPV az ász! – Opel Combo Life
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Meggyőződésem, hogy egy egyszerű autó, melynek a lényege a használat és a helyváltoztatás, akkor jó, ha nem vált ki szinte semmit az emberből. Ha nem zavar, az különösen nagy erény, a Combo hibátlanul tudja ezt.
A PSA még őrzi ezt a csúnyácska, de a maga nemében nagyszerű kategóriát, ami közben igencsak sokat fejlődött.
Tisztelendő a PSA-ban, hogy a duplakuplungos bohóckodás helyett a bevált bolygóműves Aisin váltót használja.
Nyolc fokozat, ügyes és kellőképpen gyors váltások, semleges és ezáltal tökéletes elindulások jellemzik, egyszerűen jó, és már-már rosszul esik, hogy a BMW is inkább duplakuplungost alkalmaz, nagy kár. Egyedül a váltó kapcsolóját tudnám feledni, a forgótárcsa ritka kényelmetlen megoldás, ennyi erővel egy egyszerű gombsort is kaphatott volna a műszerfalra és akkor nem került volna egy indokolatlan szekrény a műszerfal közepére miatta. A középkonzol zárható rekeszei jól tudnak jönni, de feláras, ebbe az autóba most éppen nem került bele.Utastere annyira tágas, amennyire egy SUV-é sosem lehet.
Három sornyi ülése lehet, minden helyen különálló ülésekkel, középen mindegyiken Isofix-szel, így három gyerekülés is beférhet egymás mellé. Most az alap karosszériás, ötüléses kivitelt próbálhattuk, így a csomagtér 597 literes és a vízszintesbe dönthető ülésekkel akár 2,7 méter hosszú raktér is kialakítható. A hátsó üléssor ledöntve majdnem sík padlót ad, pakolni különösen egyszerű és szerencsére mindenhol kárpitozott és szőnyegezett, sehol nem ordít az arcunkba pőrén hagyott fényezett lemez, ami kimondottan dicséretes. Lehet egy- és kétszárnyú is a csomagtérajtó, előbbin külön nyitható ablakot is kaphatunk, az egyszerűbb csomagokat így könnyebb bedobálni szűk helyen. Kényelmesen beállítható a vezetőülés, széles tartományban állítható a kormány viszont nagyon furcsa, hogy a két első ülést különböző módon kell előrecsúsztatni, egyiken a szokásos módon elöl, másikon oldalt kell keresnünk a megfelelő kart.A zajkomfort remek, a futómű kényelmes, nem dübög a karosszéria sem, pedig minden oka meglehetne rá, valójában beleköthetetlen.
A célnak tökéletesen megfelel, már ha az a cél, hogy a család biztonságban és kényelemben utazhasson és a gyerekeket egyszerűen lehessen ki-be pakolgatni.Árak
Tesztmodell alapára
8 500 000 Ft (2019.12.19.)
Tesztautó ára
10 487 000 Ft (2019.12.19.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1499 cm3
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 3750 1/min-nél
Nyomaték:
300 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11.80 s
Végsebesség:
175 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4.3-4.5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4403 mm
Szélesség:
1848 mm
Magasság:
1841 mm
Saját tömeg:
1505 kg
Össztömeg:
2105 kg
Terhelhetőség:
500 kg
Tengelytáv:
2785 mm
Karosszéria-kivitel:
egyterű
Csomagtér:
597 l
Belső szélesség elöl:
1540 mm
Belső szélesség hátul:
1500 mm
Belmagasság elöl:
1010-1090 mm
Belmagasság hátul:
1025 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
280 mm
Ülőlap hossza elöl:
470 mm
Ülőlap hossza hátul:
430 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1200 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1150 mm
Csomagtér magassága:
600-1000 mm
Csomagtér hossza:
1080 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1800-2700 mm
Raktérnyílás szélessége:
1200 mm
Raktérnyílás magassága:
1080 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro6
Hengerűrtartalom:
1499 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
300 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 3750 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
175 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11.80 s
CO2-kibocsátás:
118 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4.3-4.5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,0 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
64 dB(A)
Sosem értettem, hogy mi értelme ennek az át címkézésnek.
Ez tipikus termékhamisítás!
Most lázadsz ellene, de te is így csinálnád, hidd el. Ha van egy jó alapod(platformod), akkor igyekeznél azt úgy kiaknázni, hogy az összes, a cégedhez tartozó almárka arra építse az egymással rokon modelljeit. Ez egy jó módja annak, hogy lehet sok autót eladni. És ha ezek az alapok kiugróan jók, akkor „külsős” gyártók is szemet vethetnek rá és kapóra jön nekik, mivel a fejlesztési költségek alapos lefaragásával lehet új modelljük. Nyilván nem fog a PSA teljesen a nulláról kifejleszteni egy Peugeot Partnert, aztán megint az alapoktól egy Citroen Berlingót, és szintén a semmiből egy Opel Combót, ha megvan egy jó műszaki alap, amire mindhármat(sőt, még többet is, ha külsősök is beszállnak) rá lehet húzni.
Le kell lassan szoknunk arról(a sok összefonódás miatt), hogy gyártó nemzetekhez kötjük a márkákat, de ehhez még nagyon hosszú időnek el kell telnie pl. kis hazánkban. A fejlett világban jó ideje tudják, hogy nem gyártó nemzetek vannak már, hanem konszernek: VW-csoport, Toyota, GM, Hyundai-Kia, Ford és a többiek – és ezek alapján kapnak „cimkét” az autók aszerint, ki milyen tapasztalatot szerzett velük…
Igen, ez igaz. Viszont ez az összeborulás nem egy jó nagy árcsökkenéssel kellene hogy járjon? Gyártók összes kiadása hatványozottan lecsökken minden téren. Ez a közel 10-Milliós ár kissé elrugaszkodott, nem gondolod?
És nemsokára jön a Toyota Proace City, akkor már 4 teljesen egyforma felépítésű, csak designban különböző családi furgon közül lehet majd választani. (Berlingo/Rifter/Combo/Proace City)